billeje i LAX
Fra : jenny og søren

Dato : 27-02-06 10:25

Hej Ng

vi skal 4 stks afsted til USA en uge her i marts måned, og vi lander lørdag
aften i Los angeles (LAX) og skal i den forbindelse leje en bil i
lufthavnen... og så er det lige mit spørgsmål er er der nogle af udlejnings
firmaerne man skal holde sig fra eller være på vagt over for ???
vi regner med at bestille bilen hjemme fra er der et sted det kan gøres
superbilligt, eller er det bare at prøve orbitz,expedia, priceline osv..?

vi skal fra LAX ud til Palm Springs er (rute 10 ø)der meget trafik en lørdag
aften eller hvordan (hvis der nu tilfældigvis er nogen der har kørt i L.A i
udlejnings bil ud af byen for nylig)

Mvh

Søren Brix Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 27-02-06 10:55

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lørdag aften eller hvordan (hvis der nu tilfældigvis er nogen der har kørt
> i L.A i udlejnings bil ud af byen for nylig)

Har selv brugt Holliday auto, det var ok. I LAX tager du Holliday auto
bussen og kommer til udlejningsstedet et par km derfra.
Du kan derefter køre op på en highway (til venstre to gange fra
udlejningsfirma og så op ad en rampe der ligger lidt gemt - hvis man ikke er
opmærksom.)

Så er du på vej !

Trafikken er ikke slem lørdag. Men det er nok mere hvor trætte I er efter de
mange timers flyvning.

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 27-02-06 12:48

Jesper skrev:

> [...]
> Du kan derefter køre op på en highway (til venstre to gange fra
> udlejningsfirma og så op ad en rampe der ligger lidt gemt - hvis man ikke er

Jeg ville perrsonligt fravælge Holiday Autos. De siger de er billigst
- men er det sjældent.

Prøv istedet:

www.airline-network.co.uk

eller

http://www.usrentacar.co.uk

Begge tilbyder MEGET billige priser.

Pizzaman

Fra : Niels H

Dato : 27-02-06 13:18

> [...]
> lørdag aften eller hvordan (hvis der nu tilfældigvis er nogen der har kørt
> i L.A i udlejnings bil ud af byen for nylig)

Hej Søren.
Jeg skal afsted også i marts, og har denne gang bestilt hos Budget. Har
tidligere lejet i LAX hos både Avis og Hertz, men de er lige en anelse
dyrere, og dengang var det gennem et rejseselskab, der fik billigere priser.
Først havde jeg booket direkte gennem Budget's hjemmeside, men den
afbestilte jeg igen, da jeg fandt ud af, at jeg kunne booke samme bil hos
Budget gennem "Mr.Jet's" hjemmeside , men til 60-70 $ billigere end prisen
hos Budget selv, for 17 dage. Det var også dér jeg købte flybilletter.
Køreturen ud af LA er ikke slem lørdag og søndag.
Jeg har selv skullet ud fra Brentwood en mandag morgen, og mod Palm Springs,
og dét tog lang tid!
Go' tur med jer.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Sten Schou

Dato : 27-02-06 16:28

> [...]
> lørdag aften eller hvordan (hvis der nu tilfældigvis er nogen der har kørt
> i L.A i udlejnings bil ud af byen for nylig)

Lej bilen hjemmefra, det er, mindst, ligeså billigt. I øjeblikket er det
Alamo, som har de bedste priser, og her, som hos Avis, får du prisen incl.
alle forsikringer.
Vedr. trafik i LA, så er der altid mindst kaos. Vi kørte for et par år siden
en lørdag fra San Diego mod LA, samtlige spor var fyldt, men trafikken gled
i det mindste.

Hilsen Sten

Fra : MikeMike

Dato : 27-02-06 22:25

Naar jeg lejer biler herovre bruger jeg priceline.com. Der byder du selv en
pris og saa faar du at vide om den pris er accepteret eller ej. Soeg foerst
paa f.eks budget.com for at see deres priser for samme periode og derefter
byd omkring 1/2 til 3/4 af den pris paa priceline.com.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 04-03-06 17:28

On Mon, 27 Feb 2006 10:24:32 +0100, in dk.fritid.rejse "jenny og
> [...]

>lufthavnen... og så er det lige mit spørgsmål er er der nogle af udlejnings
>firmaerne man skal holde sig fra eller være på vagt over for ???

Jeg bruger næsten altid Hertz, men generelt vil jeg råde til at
bestille hjemmefra, og enten gennem expedia eller tilsvarende, eller
direkte på udlejningsfirmaets (amerikanske). Jeg ved ikke om det er
typisk i Danmark, men i USA har mange credit cards inkluderet gratis
forsikring af udlejningsbiler.

>vi skal fra LAX ud til Palm Springs er (rute 10 ø)der meget trafik en lørdag
>aften eller hvordan (hvis der nu tilfældigvis er nogen der har kørt i L.A i
>udlejnings bil ud af byen for nylig)

405 kan altid være grim, rent trafikalt, men i det midnste er det ikke
fredag eftermiddag I skal køre. 10 gennem downtown er nok ikke så slem
om aftenen.