Europapark i Tyskland
Fra : JMN

Dato : 24-02-06 18:42

Hej med jer

Vi er ved at finde på nogle spændende ting i forbindelse med køreturen ned
gennem europa til sommer.

En af disse kunne meget vel være Europapark:
http://www.europapark.de/

Nogen der har været der og kan fortælle lidt ?
Er en dag nok eller skal der mere til ?

Kender I evt. et sted hvor man kan overnatte ?
Camping er helt fint (mobilhome eller lign.) Vi er nemlig
ikke så interesseret i at overnatte i selve parken. Det gør ikke noget det
ligger 10-50 km. derfra.

vh.
JMN

Fra : Sts Honda

Dato : 25-02-06 08:46

Hej

Måske her, det er kanon god.
Der er en campingplads lige over på den anden side af vejen !

http://www.heidepark.de

Med V Hilsen
Stefan Sørensen
www.StsNet.dk
www.dfmc.dk/?id=453
E-mail: sts@stsnet.dk

Fra : Elisiussen

Dato : 27-02-06 23:52

Hej

Familien (2 voksne 2 børn på 6 og 9) var i Europapark sidste sommer. Vi
havde 3 overnatninger på hotel i parken og det var supergodt. Der var noget
for alle i familien stort set hele tiden.
Selve parken er delt op i forskellige lande/områder med hver deres tema. I
den skandinaviske afdeling var bla. "riverrafting". I hvert område er der
mindst en stor rutsjebane og en masse andre forlystelser der dækker behovet
hos samtlige aldersklasser, incl. vovehalsene.
Der er flere shows man kan overvære, isskøjteshow og et fantastisk
gladiatorshow. Der er biograf, dinosauerland, mange vandrutsjebaner, sejltur
med tømmerflåde og hjuldamper og legeland for de mindste med storkerede i
toppen af det højeste legetårn.
Der er masser af spisesteder med mad fra de forskellige lande.
Desuden den allestedsværende Euro-maus, den europæiske pedant til Mickey
Mouse, som har sit eget show og sine egne venner han går rundt og
underholder med.

Det er et meget stort sted og i sommerperioden er der rigtig mange
mennesker, så man bruger tid på at stå i kø til de forskellige forlystelser.
Jeg vil mene at man mindst skal bruge 2 dage i parken og så benytte sig af
de forskellige tog der kan bringe en hurtigt rundt i parken. Det vil spare
jer skridt og tid.
Det er en flot anlagt park og den bliver holdt meget ren og pæn.

Hvad overnatning angår, så ligger der små byer omkring parken og der var
mange steder der havde et skilt med "zimmerfrei".
Kan dog anbefale hotellet der er bygget som en borg i parken, der var
vandland til børnene og pool til de voksne og indretningen var helt speciel.
Det var vores børn meget optaget af.

Håber I kommer dertil.

Jette