Eurobonus point?
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 19-02-06 18:00

hejsa:)

vi har optjent omkring 50000 Eurobonus point hver ved at flyve lidt rundt i
verdenen:) Er der nogen der ved om man kan benytte disse hos eks.
lufthansa, thai-air, klm og andre partnere i eurobonus samarbejdet?
Eller er det kun SAS som jeg har adgang til...

Nogle af pointene er jo eksempelvis optjent ved at benytte lufthansa på
oversøiske flyvninger...

Hvis ja, hvordan gøres det lidt mere konkret? kræver det en konto hos alle
de andre flyselskaber, eks klm...

hilsen jan

Fra : Holst

Dato : 19-02-06 18:11

Jan Tovgaard wrote:

> [...]
> lufthansa, thai-air, klm og andre partnere i eurobonus samarbejdet?
> Eller er det kun SAS som jeg har adgang til...

Prøv at kig på hjemmesiden eller giv SAS et ring.

Fra : Kristoffer

Dato : 19-02-06 19:34

Du kan anvende dine SAS EuroBonus point hos samtlige af de
flyselskaber, som er medlem af StarAlliance - se www.staralliance.com.
Bestilling skal dog foregå via SAS EuroBonus medlemsservice.

Dog skal du være opmærksom på, at hvis du vælger at spendere dine
point hos andre end SAS, kan du blive "gebyr" på X antal bonuspoint
udover rejsens egentlige point-prs.

Husk, at du også skal betale lufthavnsskatter selvom du bestiller en
bonusrejse - dette ændrede SAS for nogle år siden

Du kan se hvor mange point du skal bruge til forskellige destinationer
www.sas.dk - også destinationer, som SAS ikke beflyver. Desuden
har SAS hver måned et par destinationer på tilbud - "Point Bargains"
- dette er værd at kigge efter

/ Kristoffer

Fra : Barfly.

Dato : 21-02-06 13:20

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> oversøiske flyvninger...
>
> Hvis ja, hvordan gøres det lidt mere konkret? kræver det en konto hos alle

jah...jeg har en del bonuspoint, og kan kun sige at det stort set kun er
business (dvs mange point skal bruges) du kan bruge dem på, jeg fandt dog en
tur til USA i september til USA hvor jeg kunne flyve economy, men nu skal vi
alle i familien afsted på point her til Maj, og der var kun plads på
business så der røg lige en masse points,-economy var 'optaget' vælger jeg
sjovt nok at booke på SAS hjemmeside og betale normalt,-ja så er der masser
af ecomony pladser?!?!..

Fra : Martin K. R.

Dato : 21-02-06 15:54

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> wrote in message

> [...]
> business så der røg lige en masse points,-economy var 'optaget' vælger jeg
> sjovt nok at booke på SAS hjemmeside og betale normalt,-ja så er der

Ja, jeg har prøvet det samme. Forsøgte at bestille en bonusrejse på business
11 måneder i forvejen, men næsten alle flyvninger var udsolgte (?!). Dette
til trods for at rejsen ville finde sted i lavsæsonen på en rute som SAS -
ifølge dem selv - overvejer at nedlægge fordi der ingen passagerer er!
Man får lidt fornemmelsen af at der ikke spares på de gyldne løfter når
kunderne skal lokkes ind i programmet, men når man så vil bruge pointene
bliver ens tilstedeværelse allernådigst tålt...
Hvorfor kan man f.eks. heller ikke vælge sæde ved bestilling af bonusrejser
på business, som man kan med alm. (betalte) rejser på business? Fordi man
har status af stand-by passager eller hvad?

Jeg ved ikke om det er det samme i andre flyselskabers bonusprogrammer, men
sammen med de evindelige strejker, manglende sikkerhed, stærkt faldende
service* og nedslidte kabiner har jeg i sidste måned skiftet bonusprogram
til et andet flyselskab i alliancen.

*) Det er ikke bare MIN fornemmelse. Se engang på
http://www.airlinequality.com/Airlines/SK.htm og læs brugerkommentarerne.
Det er som at få en spand koldt vand i ansigtet hvis man troede at SAS var i
toppen over verdens flyselskaber...

Martin

Fra : Mads ST

Dato : 21-02-06 18:51

> Se engang på http://www.airlinequality.com/Airlines/SK.htm og læs
> brugerkommentarerne. Det er som at få en spand koldt vand i ansigtet hvis
> man troede at SAS var i toppen over verdens flyselskaber...

Jeg forestiller mig også kun, at det er SAS selv, der mener, de er i toppen
over verdens flyselskaber.

For vi er en del, der HAR erfaret, at det langt fra er sandheden. Jeg flyver
40-50 ture om året - både lange og korte - og jeg gør alt for at undgår dem.
Så hellere BA eller Lufthansa!

Det er blevet så tarveligt at flyve med SAS. Især i Europa er deres
MD-maskiner noget af det værste, man kan komme afsted i. Tag endelig pen og
papir med til nogle små simple beskeder til dine medpassagerer, hvis du får
et sæde nede omkring motoren. For høre kan du ikke bagefter...

Mads

Fra : T.Liljeberg

Dato : 04-03-06 17:36

On Tue, 21 Feb 2006 18:51:18 +0100, in dk.fritid.rejse "Mads ST"
<nej@nejnejnej.no> wrote:

>For vi er en del, der HAR erfaret, at det langt fra er sandheden. Jeg flyver
>40-50 ture om året - både lange og korte - og jeg gør alt for at undgår dem.
>Så hellere BA eller Lufthansa!

Singapore Airlines og Cathay er mine personlige favoritter.