"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> wrote in message
news:43fb0573$0$27626$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> jah...jeg har en del bonuspoint, og kan kun sige at det stort set kun er
> business (dvs mange point skal bruges) du kan bruge dem på, jeg fandt dog
en
> tur til USA i september til USA hvor jeg kunne flyve economy, men nu skal
vi
> alle i familien afsted på point her til Maj, og der var kun plads på
> business så der røg lige en masse points,-economy var 'optaget' vælger jeg
> sjovt nok at booke på SAS hjemmeside og betale normalt,-ja så er der
masser
> af ecomony pladser?!?!..
Ja, jeg har prøvet det samme. Forsøgte at bestille en bonusrejse på business
11 måneder i forvejen, men næsten alle flyvninger var udsolgte (?!). Dette
til trods for at rejsen ville finde sted i lavsæsonen på en rute som SAS -
ifølge dem selv - overvejer at nedlægge fordi der ingen passagerer er!
Man får lidt fornemmelsen af at der ikke spares på de gyldne løfter når
kunderne skal lokkes ind i programmet, men når man så vil bruge pointene
bliver ens tilstedeværelse allernådigst tålt...
Hvorfor kan man f.eks. heller ikke vælge sæde ved bestilling af bonusrejser
på business, som man kan med alm. (betalte) rejser på business? Fordi man
har status af stand-by passager eller hvad?
Jeg ved ikke om det er det samme i andre flyselskabers bonusprogrammer, men
sammen med de evindelige strejker, manglende sikkerhed, stærkt faldende
service* og nedslidte kabiner har jeg i sidste måned skiftet bonusprogram
til et andet flyselskab i alliancen.
*) Det er ikke bare MIN fornemmelse. Se engang på
http://www.airlinequality.com/Airlines/SK.htm og læs brugerkommentarerne.
Det er som at få en spand koldt vand i ansigtet hvis man troede at SAS var i
toppen over verdens flyselskaber...
Martin