Sterling - håb på at alt går efter planen.~
Fra : Jes Bastholm

Dato : 17-02-06 14:16

Hej NG

Jeg føler en trang til at dele en oplevelse fra det virkelige liv med
jer.... (den bliver lidt lang, men jeg fik luft)

Den 20/1 skulle en kollega og jeg til Oslo for at holde et møde med nogle
samarbejdsparnere - og som de loyale medarbejdere vi er bestilte vi turene
med Sterling, så kunne vi holde udgifterne nede.

Vi skulle frem og tilbage samme dag - prisen var i orden og afgangstiderne
fornuftige. Det viste sig at det ikke er Sterling selv der flyver turen men
derimod Norwegian, men det skulle vel ikke betyde noget?

Som nogen husker var det rimelig kraftig snevejr i danmark den dag, så vi
blev lidt (ca. 1 time) forsinket i afgang fra København, men det kan man
ikke laste selskabet. Da vi skal hjem var vejret blevet værre i DK, så efter
et par udsættelser blev flyet aflyst (ja, det var den dag Kastrup lukkede)
alt i alt havde vi rimelig forståelse for den situation for hverken Sterling
eller Norwegian er herre over vejret.

Men så holder forståelsen også op. Der var ikke det der ligner kundeservice
i lufthavnen. Det handlingselskab der handler både Sterling og Norwegian
valgte at lukke deres skranke i afgangshallen - så da over 100 mennensker
havde mistet tålmodigheden med den kø, blev det over højtaleren oplyst at
man skulle gå ud til Norwegian i afgangshallen... Ok ud gennem
sikkerhedskontrollen igen, og træk et nummer til betjening hos Norwegian
(hvis skranke ligger ved siden af Sterlings lukkede skranke) efter lidt
ventetid begynder snakken at gå mellem passagererne... og de der havde været
hurtigst fremme ved "nummertrækket" kunne fortælle at Norwegian ikke ville
hjælpe de passagerer der havde bestilt deres rejse gennem Sterling - de
skulle henvende sig i Sterlings (lukkede) skranke! Og der var ringet efter
en medarbejder som skulle komme fra Oslo (40-50 km.) Det kunne nok tage 1-2
timer!!

Det havde jeg ikke tålmodighed til efter 4-5 timers forgæves venten i
lufthavnen. Så vi fandt en liste med hoteller i områet og begyndte at ringe
efter et værelse - men supprise alle hoteller i lufthavnsområdet var
udsolgt, så jeg valgte at bestille et værelse på et hotel inde i byen - så
afsted med lufthavnstoget (160 NOK hver vej). I toget ringede jeg til
Sterlings kundeservice i Danmark og hun bad os om at finde et hotel og sende
regningen til dem - og så bookede hun os til en afgang næste formiddag.
Fino - nu kunne vi tage det roligt natten over (efter at vi fandt et sted at
købe tandbørste og kontaktlinsevæske).

Næste formiddag kom vis afsted efter lidt småfnidder om hvor vidt vi var
standby passagerer eller ej - og 1½ time i flyet mens vi ventede på afgang.

Fint og vi kom da også hjem.... Indtil nu vel til at leve med - og ikke
mindst til at fortrænge.

Men hjemme sender jeg mine kvitteringer til Sterling d. 23/1, d. 25/1 får
jeg et brev der lyder således:

"Vedr. Deres hendvendelse modtaget d. 24. januar 2006

Som de måske er bekendt med, har Sterling overtaget Mærsk Air's kommercielle
aktiviteter, hvorfor vi er i gang med at føre de to virksomheder sammen.
Dette bevirker desværre, at der for tiden kan forekomme en behandlingstid på
op til 5 uger inden svar på deres henvindelse foreligger.

Vi beklager dette og vender tilbage til dem hurtigst muligt"

Dette er den fulde ordlyd af brevet, der er underskrevet med en ikke
identificerbar underskrift... Det følte jeg ærlig talt var en ufattelig
arrogant holdning - her har jeg haft udlæg på 3400 for to hotelværelser og
billetter til flytoget og lidt småting der udover - og så mener de at man
kan vente 5 uger med at forholde sig til sagen!

I dag (17/2) har jeg så allered fået et svar på min henvendelse!!! kun 3½
uge efter mit brev! (stadig uden navn eller reference nummer på sagen hos
Sterling).

Fint.

Problemet er bare at det eneste der står i brevet er at det vil Sterling
ikke gøre noget ved - for det skal Norwegian... For i følge et EU direktiv
er det det opererende selskab der varetager eventuelle
reklamationer!!!!!!!!! Ja, det fik vi godt nok at føle i Gardemoenn!

Jeg prøvede så (ja, ja jeg er naiv) at ringe til Sterling her til
eftermiddag, men det var desværre ikke den medarbejder jeg fik i rører som
kunne svare på det - men jeg skulle prøve at ringe i deres telefontid mellem
9-12 (som de ikke skilter med nogen steder), men ellers kunne jeg også blive
ringet op af den relevante medarbejder på mandag....

Så min lektie af denne oplevelse er, at det skal godt nok være meget
billigere med Sterling før jeg gider at forsøge mig med dem igen - for hvis
der bliver problemer så har de absolut ikke styr på deres organisation...
(hvis de har en?)

Jes

Fra : Kristoffer

Dato : 17-02-06 14:22

Rule of thumb: If you pay peanuts, you get monkeys.

Fra : michael

Dato : 17-02-06 15:53

> Den 20/1 skulle en kollega og jeg til Oslo for at holde et møde med nogle
> samarbejdsparnere - og som de loyale medarbejdere vi er bestilte vi turene
> med Sterling, så kunne vi holde udgifterne nede.

Øh, hvorfor har du ikke bare sendt regningen til firmaet, som så må tage
slagsmålet med flyselskabet? Det kan da ikke være et par medarbejdere,
der skal lægge ud for den slags, når det er i firmaets tjeneste man rejser.

/michael

Fra : Jes Bastholm

Dato : 20-02-06 13:53

Det har jeg så også gjort efter det seneste brev... Jeg regnede ellers med
at undgå det administrative bøvl med et udlæg for et udlæg....

Men det ændrer jo ikke ved situationen - hvis nu min rejse havde været
privatfinansieret - så havde jeg stadig haft et dårlig håndteret problem med
Sterling.

Jes