|
| sterling aflyser købte flybilletter? Fra : michael bs |
Dato : 09-02-06 12:08 |
|
Jeg havde købt og betalt for halvanden måde siden 5 flybilletter kbh -
Venedig på et billigt tilbud hos Sterling.
Så har jeg siden bestilt bed&breakfast og bil og planlagt turen.
Pludselig for et par dage siden modtog jeg følgende mail:
"Vedrørende Deres flyvning med Sterling.
Det er med stor beklagelse, at vi på grund af ændringer i vores
trafikprogram,
desværre har set os nødsaget til at annullere Deres flyvning med Sterling.
Det gælder Cph-Vce.
Vi må derfor, venligst bede Dem kontakte Sterling hurtigst muligt på et af
nedenstående numre for at få yderligere oplysninger om Deres bestilte
flyvninger:
Danmark: 0045 70 10 84 92
Sverige: 0046 8 4000 4487
Norge: 0047 815 58 817
I menuen skal De taste 2 for personlig betjening.
Venligst bemærk!
Vi svarer ikke på email vedr. tidsændringer.
Idet vi endnu engang beklager ovenstående, håber vi på trods heraf at kunne
byde
Dem velkommen en anden gang.
Med venlig hilsen,
Sterling Airlines A/S"
Citat slut.
Jeg har betalt afbudsforsikring og synes det er helt urimeligt, at Sterling
bbare kan slette ens rejse med et pennestrøg.
Det er komplet umuligt at komme igennem på det telefonnummer de har opgivet.
Kan det være rigtigt, at de bare kan aflyse?
Hvilke rettigheder har jeg?
Hvad kan jeg kræve? En tilsvarende rejse på en nærliggende dato til samme
pris?
mvh Michhael
| |
Pernille og Kennet F~ (09-02-2006)
| Kommentar Fra : Pernille og Kennet F~ |
Dato : 09-02-06 12:33 |
|
">
> Jeg har betalt afbudsforsikring og synes det er helt urimeligt, at
> Sterling bbare kan slette ens rejse med et pennestrøg.
> Det er komplet umuligt at komme igennem på det telefonnummer de har
> opgivet.
>
> Kan det være rigtigt, at de bare kan aflyse?
> Hvilke rettigheder har jeg?
> Hvad kan jeg kræve? En tilsvarende rejse på en nærliggende dato til samme
> pris?
>
Hej
vi har prøvet det ofte (3-4 gange!). Du har ingen rettigheder. De kan aflyse
med så kort varsel de vil, og det eneste du kan kræve, er at få dine penge
igen. Ex: Aflysning af en tur til Israel med Startour, da de ikke kunne
sælge nok billetter fra Billund. Vi kunne komme med fra København men skulle
selv betale for at komme derover. Senest skulle vi også til Israel. Flyet
fra Billund blev ændret, så vi skulle afsted fra København kl. 07.00. Igen -
vi skulle selv betale for at komme til København! En tur til Nepal blev
aflyst 3 uger før, og vi kunne få en tur til Marokko i stedet....
Nå - det korte af det lange er, at vi har undersøgt sagen flere gange, og
som forbruger har du INGEN rettigheder. Man skal betale år og dag før, og
kan intet ændre, men rejsebureauerne og flyselskaberne kan ændre alt hvad de
vil, når de vil. Det er vores erfaring, at de oftest vil tilbyde en
tilsvarende rejse.
God fornøjelse,
Kennet
| |
Tina Christiansen (09-02-2006)
| Kommentar Fra : Tina Christiansen |
Dato : 09-02-06 23:18 |
|
Hejsa
Som snart tidligere ansat i Sterling (Maersk Air) kan jeg fortælle dig at du
også kan ringe på 70 10 74 74, der kan de hjælpe dig.
Mvh Tina
| |
|
|