Spørgsmål vedr. flybilletter
Fra : Søren Frost

Dato : 08-02-06 23:55

Hej gruppe,

Jeg har netop modtaget flybilletter til en nært forestående rejse (tur/retur
København-Singapore med SAS), og har bemærket at der på selve billetterne
ikke er trykt noget i felterne : Gate, Board time, Seat og Smoke på den
højre slip (Passenger coupon).
Nu til det dumme spørgsmål : Er dette normalt eller er det en fejl?
Jeg synes jo umiddelbart at man plejer at kunne se f.eks hvor man skal
sidde, men det kan da være jeg husker galt?

M.v.h.
Søren Frost

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 09-02-06 00:05

> [...]
> Jeg synes jo umiddelbart at man plejer at kunne se f.eks hvor man skal
> sidde, men det kan da være jeg husker galt?

Hej

når du checker ind, får du et boarding-pass. Herpå står der, hvor du skal
sidde. Der vil det også fremgå, hvor og hvornår du skal boarde.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... påsketur til Israel .....

Fra : Søren Frost

Dato : 09-02-06 00:17

> Hej
>
> når du checker ind, får du et boarding-pass. Herpå står der, hvor du skal
> sidde. Der vil det også fremgå, hvor og hvornår du skal boarde.

Ok. Takker for svaret.

M.v.h.
Søren Frost

Fra : Sten Schou

Dato : 09-02-06 12:18

"Søren Frost" <s010235REMOVETHIS@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg synes jo umiddelbart at man plejer at kunne se f.eks hvor man skal
> sidde, men det kan da være jeg husker galt?

København-Singapore, med SAS?....forhåbentlig skal du ikke selv betale....

Hilsen Sten

Fra : Søren Frost

Dato : 09-02-06 15:48

> København-Singapore, med SAS?....forhåbentlig skal du ikke selv betale....
>
> Hilsen Sten

Jeg har givet ca. 5600,- alt inkl. for billetterne, men ikke købt direkte
fra SAS. Det synes jeg da ikke er en urimelig pris?

M.v.h.
Søren Frost

Fra : Sten Schou

Dato : 09-02-06 19:11

> Jeg har givet ca. 5600,- alt inkl. for billetterne, men ikke købt direkte
> fra SAS. Det synes jeg da ikke er en urimelig pris?

Nu har jeg ikke de eksakte datoer for, hvornår du skal afsted, men du kan
ihvertfald komme afsted med KLM for 5100. (F.eks. fra 16/2 - 2/3)
Vi har været i USA de sidste 2 år, først med Islandair, og sidst med KLM,
SAS kunne overhovedet ikke være med.
Vi skal derover igen sidst i marts, atter med KLM, meget billigere end SAS.
(3700 fra Billund)
Vi har været i østen 3 gange, og 2 gange har det været med Singapore
Airlines, men det sidste gang var med Lufthansa.
Jeg har aldrig fundet nogle billetter, hvor SAS er billigst.
Forøvrigt arbejder jeg til hverdag i den norske oliesektor, og flyver derfor
Ålborg-Stavanger (via København) med SAS, her koster en returbillet 4000kr.

Hilsen Sten

Fra : Carsten Keller

Dato : 10-02-06 09:28

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message

> Nu har jeg ikke de eksakte datoer for, hvornår du skal afsted, men du kan
> ihvertfald komme afsted med KLM for 5100. (F.eks. fra 16/2 - 2/3)

Nu er det jo selvfølgelig en smagssag, men 500,- for at spare
mellemlandinger ud og hjem i Amsterdam er vel ganske rimeligt?

Mon ikke de er billigst på denne rute

Keller

Fra : Sten Schou

Dato : 10-02-06 10:52

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det jo selvfølgelig en smagssag, men 500,- for at spare
> mellemlandinger ud og hjem i Amsterdam er vel ganske rimeligt?

Det kan du naturligvis have ret i. For mit eget vedkommende får jeg dog
aldrig lov at rejse alene, når det er ferierejser der er tale om. Så i
stedet skal jeg betale for 4-5 billetter, og så kan det sagtens betale sig.

> Mon ikke de er billigst på denne rute

Nej, de er dyrest...

Hilsen Sten

Fra : Carsten Keller

Dato : 13-02-06 09:01

> Nej, de er dyrest...

Men så er de til gengæld nok også dem med den bedste service
(nu må vi vist hellere holde...)

Keller

Fra : Nygaard

Dato : 10-02-06 11:38

> [...]
derfor
> Ålborg-Stavanger (via København) med SAS, her koster en returbillet

Nu ved jeg ikke hvorfra din rejse starter, men Danish Air Transport har en
lille pispotte, der flyver direkte Billund/Stavanger. Den er, så vidt jeg
husker, ikke ret dyr..

/Nygaard

Fra : Sten Schou

Dato : 10-02-06 16:11

"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg ikke hvorfra din rejse starter, men Danish Air Transport har en
> lille pispotte, der flyver direkte Billund/Stavanger. Den er, så vidt jeg
> husker, ikke ret dyr..

Der er ikke den store forskel i prisen, men da jeg bor et godt stykke
nordenfjords kan det ligesom ikke betale sig.

Hilsen Sten

Fra : Martin K. R.

Dato : 09-02-06 13:39

"Søren Frost" <s010235REMOVETHIS@student.dtu.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg synes jo umiddelbart at man plejer at kunne se f.eks hvor man skal
> sidde, men det kan da være jeg husker galt?

Det er normalt på economy class. På business class har du ofte mulighed for
at vælge sæde allerede ved bestilling, og det vil så fremgå af billetten (og
ligeledes senere på boarding kortet).

Martin