Hvor skal vi hen du` ? (Thailand)
Fra : Peter Cardow

Dato : 05-02-06 11:04

Hej NG

Håber der er nogle der kan pege os i den rigtige retning...

Sagen er den, at vi (2 voksne og en dreng på 9) planlægger en 3 ugers tur
til Thailand, MEN vi er nu blevet lidt i tvivl om vores foreløbige
hoved-destination Koh Chang, da jeg har læst og hørt at vandet som oftest er
"mælke-hvidt" og som bedst er der 10-15 m. sigtbarhed !! vi snorkeldykker en
masse og uv-fotograferer så dette er jo ikke just de bedste forudsætninger
for en sucessfuld tur...

Er der nogle der har erfaringer med Koh Chang og kan fortælle lidt om
forholdene ELLER andre steder der er mere spændende... vi har før været i
Pattaya, Jomtien, Chang Mai, Bangkok... ikke på øerne...

alle input har interesse... på forhånd tak

ps. det er en April tur vi planlægger.

--
Venlig hilsen

Peter Cardow

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-02-06 15:03

"Peter Cardow" <petercardowSPAM@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pattaya, Jomtien, Chang Mai, Bangkok... ikke på øerne...
>
> alle input har interesse... på forhånd tak

Koh Tao er måske noget - nattog og 4 timers bådtur.
Det er en dykker ø, men glimrende snorkling er også
glimrende.- kan ikke sammenlignes med rødehavet. -max-

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-02-06 22:44

Peter Cardow skrev:

> [...]
>for en sucessfuld tur...

>Er der nogle der har erfaringer med Koh Chang og kan fortælle lidt om

Mjahr - én har da været der nogen gange, også snorklet ... Jeg anta'r
du mener Ko Chang i provinsen Trat - der er mindst én anden Ko Chang,
i provinsen Ranong ved Andamanerhaver nord for Phuket.

Du skriver hverken hvornår I vil ta' af sted, eller hvad I vil snokle
/dykke efter.

Koralrev er gerne populære. Jeg har set de sidste (?) dø ved selve Ko
Chang, men der er stadig glimrende rev ved de nærligennde øer mod syd
- hyppige og billige både fra især Baan Bang Bao.

Sigtbarheden er genrelt god nov.-febr., afhængig af stedet, ved nævnte
naboøer efter min vurdering særdeles god - jeg tør ikke sætte meter
på. Jeg har kun været der en enkelt gang under SV-monsunen hvor havet
naturligvis er mere uroligt og uklart. I den periode har jeg ikke
snorklet.

>ELLER andre steder der er mere spændende... vi har før været i
>Pattaya, Jomtien,

Hvis vandkvalitet slet ikke tåler sammenligning med Ko Chang.

>Chang Mai, Bangkok

Det er ikke let at vide hvad I generelt mener med 'mere spændende'. Ko
Chang er trods meget hastig turistmæssig udbygning stadig særdeles
provinsiel. Hvis I vil ha' shopping, natteliv eller kulturhistoriske
seværdigheder er KC ikke sagen. Derimod er der stadig masser af natur.

Fotos:
se min signatur og
http://huse-i-naestved.dk/cambodia/ko_chang/index.html

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Anette

Dato : 06-02-06 11:59

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> i provinsen Ranong ved Andamanerhaver nord for Phuket.
>
> Du skriver hverken hvornår I vil ta' af sted, eller hvad I vil snokle

Der står altså april i den originale meddelelse

Anette