Er hotelbooking gennem http://www.bookings~
Fra : Jakob

Dato : 28-01-06 13:31

Vil lige høre om nogen her har erfaringer med at booke hotel gennem
http://www.bookings.net/ . Jeg har overvejet at booke i budapest men man
er jo altid lidt nervøs for at blive tørret :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jes Bastholm

Dato : 30-01-06 13:11

Jeg bookede en lejlighed i belgien i sommer gennem Booking.

Alt gik regulært til, at der så var lidt mindre spændende omkring den end vi
havde regnet med.... det er nok bare almindelig markedsføring.

I forhold til betaling og reservation var der ingen problemer.

Jes

Fra : Jakob

Dato : 30-01-06 13:37

In article <wnnDf.29$I41.6@news.get2net.dk>, jba@fjerndette-tekniq.dk
says...
> [...]
> havde regnet med.... det er nok bare almindelig markedsføring.
>
> I forhold til betaling og reservation var der ingen problemer.

Godt at høre. Betalte i først dernede eller skal man betale på forhånd,
det er det jeg er lidt utryg ved.

Det er nok mine egne fordomme men jeg er lidt tilbageholdende når det
drejer sig om gamle østbloklande.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kristian

Dato : 30-01-06 13:55

Jakob <nomail@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>det er det jeg er lidt utryg ved.
>
>Det er nok mine egne fordomme men jeg er lidt tilbageholdende når det

Jeg har brugt on-line hotel reservationer adskillige gange - også til
Budapest - uden problemer over hovedet.

--
Kristian

Fra : Jakob

Dato : 30-01-06 14:18

In article <uq2st1lfa26d311g6h1a8pfb44pj7i4ctd@4ax.com>, stretch234
@get2net.dk says...
> Jakob <nomail@invalid.invalid> wrote:

> Jeg har brugt on-line hotel reservationer adskillige gange - også til
> Budapest - uden problemer over hovedet.

Perfekt godt at høre og tak for hjælpen :0). Måske du kunne hjælpe mig
med en anden ting. Hvordan er prisniveauet dernede mht til at tage ud og
spise, tage på udflugt etc ?

Er det en by der er værd at tage en 4 dages miniferie til for at komme
lidt i kurbad og ud og se lidt kultur/cafeliv ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kristian

Dato : 31-01-06 15:34

> [...]

>Er det en by der er værd at tage en 4 dages miniferie til for at komme
>lidt i kurbad og ud og se lidt kultur/cafeliv ?

Budapest er perfekt til en miniferie
Det er selvfølgelig billigere i Budapest end i Danmark, men jeg
husker ikke helt præcist priserne på de enkelte ting, men man kan
sagtens spise godt for 50-100 kr.En øl koster typisk 10-15 kr. Men man
kan hurtigt blive "tørret" , specielt på cafeerne inde på gågaden. De
lokker med meget rimelige priser på maden, men "tørrer" dig så med
prisen på drikkevarerne. Så hvis du vil bestille et eller andet at
drikke så spørg først,hvad det koster, hvis det da ikke fremgår af
menukortet. Jeg fik for eksempel et udmærket måltid mad på en strøg
cafe for ca 40 kr- øllen (ganske vist en stor!) kostede så til genæld
ca 60 kr!! Man følte sig helt hjemme med de priser...
Fra lufthavnen koster en taxi omkring 25-30€. Men man kan snildt tage
bus 93 til Kobánya-Kispest, og tage metroen herfra resten af vejen.

Nogle links:
Offentlig transport:
http://www.bkv.hu/angol/home/index.html
On line kort over Budapest:
http://www.talkingcities.co.uk/budapest_pages/sights_budapest_map.htm

--
Kristian

Fra : Jakob

Dato : 31-01-06 16:02

In article <surut1tson77152aqhslkq4ha5mubqbkb2@4ax.com>, stretch234
@get2net.dk says...

> Budapest er perfekt til en miniferie

perfekt kristian og tak for hjælpen. Det er sgu meget værd når man er på
rimelig bar bund :0)

Er der nogen steder du specielt kan anbefale dernede altså ting der bare
skal ses ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jes Bastholm

Dato : 30-01-06 15:09

Det var meningen at vi skulle betale dernede, men pga. vejarbejde var vi
først fremme efter at receptionen var lukket (det var kun 1 overnatning vi
havde på det sted) - så de trak på kortet vi havde oplyst.... og det var det
rigtige beløb det trak.