/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaring med Honda Goldwing GL1000 '78 og ~
Fra : MartinBrix


Dato : 06-03-06 11:12

Jeg tænker lidt på at bytte min mc ud med en gammel svend fra 78. Som
subjekt fortæller er der tale om en GL1000 fra 78.

Er der nogen som kan fortælle lidt om deres erfaringer med denne
model?

Grunden til at den skal være er pga de støbte fælge vs egerfælge.


 
 
Jenb (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Jenb


Dato : 06-03-06 12:03

Hej Martin

Jeg havde i mange år en GW 1000 K3, den model kendes på
instrumenterne på tanken.

Med reglmæssig service og vedligeholdelse kan du ikke slide den op og
den svigter aldrig, men du får den sjældent til at køre over 13/14
km/l.
..
Der findes en meget stor skare af inkarnerede GW 1000/1100 ejere i
mange lande og det er nemt at få fat i reservedele og hjælp
renoveringer o.l. Nogle rapporterer om op til 500.000 km uden
motorrenovering.

Det svageste punkt er kaburatorerne, som på grund af alder giver
dårlig motorgang og endnu dårligere bezinøkonomi og kort rækkevidde
pr. tankfuld (200 km)
Der findes gode reperationskit men er et krævende job, fordi
kaburatorerne er meget komplekse.

Stumper fra GW 1000 og 1100 kan bruges på begge modeller og 1200
motoren kan med få ændringer også sættes i.


Mvh. Jens


MartinBrix skrev:

> Jeg tænker lidt på at bytte min mc ud med en gammel svend fra 78. Som
> subjekt fortæller er der tale om en GL1000 fra 78.
>
> Er der nogen som kan fortælle lidt om deres erfaringer med denne
> model?
>
> Grunden til at den skal være er pga de støbte fælge vs egerfælge.


Armand (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-03-06 23:54

MartinBrix skrev:
> Jeg tænker lidt på at bytte min mc ud med en gammel svend fra 78. Som
> subjekt fortæller er der tale om en GL1000 fra 78.
>
> Er der nogen som kan fortælle lidt om deres erfaringer med denne
> model?
> Grunden til at den skal være er pga de støbte fælge vs egerfælge.

Den væsentligste forskel ved 1100'eren var at motoren fik et ekstra
(støtte)leje ved koblingen, hvilket man på modsatte vis må regne 1000'eren
for at mangle :-/
1000'eren havde endvidere et dårligt rygte i Tyskland - Den havde svært
ved at køre ligeud ved højere hastigheder

--
Armand.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste