It's alive - and then it died ...
Fra : Anders Majland

Dato : 06-03-06 09:14

Vel de gamle herinde kan huske da jeg tullede rundt på en Aprilia Leonardo.

Den døde med en motorskade i efteråret 2003 og stod så stille i 2år inden
jeg tog mig sammen til at åbne motoren. Der fandt jeg en ødelagt knastfølger
og 2 defekte ventiler. Det var jo overskueligt så det har jeg fået skiftet
og efter lidt ventetid på nye pakninger har jeg også fået den samlet.

I lørdags satte jeg så motoren på igen og optimist som jeg var regnede jeg
selvfølgelig med at den også ville køre .... Det startede fint, men benzinen
pissede ud af karburatoren. Nå jeg havde så lige bundkaret af karb.en og
motionere flyderen. Det hjalp på det problem. Den starter fortsat nemt nok
men når den bliver varm efter en 5-10 min går den ud - Det passer nok meget
godt med at automatchokeren slår fra der (eller at den bliver hængende og
drukner motoren)

Ihvertfald står det nu på en totalrengøring af karb.en - Der skal jo være en
første gang til alt.... Men jeg har altid syntes at sådan en karburator var
lidt magi ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-06 16:38

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in

> [...]
>
> Ihvertfald står det nu på en totalrengøring af karb.en - Der skal jo
> være en første gang til alt.... Men jeg har altid syntes at sådan en

lyder rigtigt nok som om det kunne være autochokeren som dræber den !

Fra : Grunnet

Dato : 06-03-06 20:31

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
en meddelelse news:440bef7b$0$47002$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Vel de gamle herinde kan huske da jeg tullede rundt på en Aprilia
> Leonardo.

Nu føler jeg mig ramt
Jo det husker jeg godt Anders og håber da du får liv i den igen.

--
Hilsen Steen
(Læst med på gruppen siden 1998 og dåbsattest ældre end ½ sekel.)

GL 500 SilverWing '84
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Anders Majland

Dato : 06-03-06 21:45

> Nu føler jeg mig ramt
> Jo det husker jeg godt Anders og håber da du får liv i den igen.

I de her internettider er gamle indlæg jo hurtigt glemt (og kan kun
genfindes på google

Men jeg må hellere starte med en hovedrengøring af karb'en - desværre har
jeg ikke tid i weekenden hvor jeg ellers ville have adgang til et ultralyds
rensebad ...

/A