? om video på turen
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 05-03-06 12:14

Ind til videre har jeg fundet følgende som det ultimative indenfor
mulighederne for at optage video på landevejen:
http://www.helmetcamera.com/ men rimeligt hampert, når man i første omgang
bare vil afprøve mulighederne.

Er der nogen der har erfaringer/viden om den slags eller kender steder at
handle andet evt. alternativt (rimeligt billigt) grej?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Brian Larsen

Dato : 05-03-06 12:26

Hvis du bare vil afprøve mulighederne, så kan jeg anbefale at stoppe
et videokamera i en tanktaske, lad linsen stikke lidt ud og lyn ellers
til omkring den. Det virker fint, men kan godt hoppe lidt.

Hvis du går efter et bulletcam, så vær opmærksom på at mange DV
kameraer i Danmark ikke har DV-in (pga. told omstændigheder).

Efter min mening er den bedste løsning en solidstate optager (mustek
pvr-a1 er billig men lav opløsning) samt et bulletcam.

Selv bruger jeg et JVC DV cam og en holder der monteres på
tankdækslet.

Fra : PeterL

Dato : 05-03-06 12:55

Et videokamera og en solid omgang gaffatape kan også gøre det...
Hvis du har sjov med det og får blod på tanden kan du jo gå videre:
Et bulletkamera kan placeres et utal af steder, og så kan du bruge det
f.eks. på skiferie eller i mange andre situationer hvor du ikke kan spænde
et almindeligt kamera fast eller har mulighed for at have det i hånden.

Der findes et hav af alternativer. Jeg har et som jeg er meget glad for, som
jeg købte hér: http://www.sports-camera.com/
Jeg investerede desuden i en lanc-fjernbetjening og et par vidvinkel linser,
og dem har jeg også været glad for.

Andre:
http://www.bulletcam.com
http://www.eyespyshop.com.au/Helmetcam.htm
http://www.jonescam.tv/
http://shop.viosport.com/
Man kan jævnligt have held på ebay også.

Vær opmærksom på om dit video/dv-kamera er kompatibelt med bulletkameraet.
Der er også forskel på opløsningen på de forskellige kameraer. Vær også
opmærksom på PAL/NTSC kompatabilitet. Nogle kan kun optager sort/hvid. Du
skal også sikre dig at du får alt hvad du har brug for af ledninger osv...

Jeg har kun dårlige erfaringer med hardwarerecordere, men jeg har kun prøvet
nogle få, og det er muligt at der er kommet bedre ting på markedet for
nylig.
Kvaliteten svarede lidt til at optage film på et digitalkamera, eller optage
direkte til memorykortet, og ikke til båndet, på et videokamera.
(For lav opløsning (320x240) og kun 15 fps)

Rigtig god fornøjelse!

-PeterL