Det blev en CB450S..
Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-06 20:06

Så blev der handlet MC til Anne Mette - hun har ikke været så begejstret
for sin XJ600, så en mindre må til (som forsøg). Jeg har satset lidt og
købt ebay #4616641408 til startprisen på 498 euro.

Tak til alle der kom med gode råd undervejs - en engelsk VT500 Ascot som
Richard foreslog var et rigtigt godt bud, men det viste sig at
hjemtransporten ville blive for dyr. Jeg fik et bud fra et fragtfirma på
814£, og skal jeg selv hente er de helt rå omkostninger mindst 4500kr
selvom maskinen står tæt ved eurotunnel. Jeg lurer dog stadig lidt på
den, da min nu planlagte tur til hamburg allerede har betalt færge og
600km.

Så er det bare op til synshallen at godkende min importaudi på tirsdag,
så jeg kan komme afsted

--
vh
Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 04-03-06 20:27

On Sat, 04 Mar 2006 20:06:10 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Så blev der handlet MC til Anne Mette - hun har ikke været så begejstret
>for sin XJ600, så en mindre må til (som forsøg). Jeg har satset lidt og
>købt ebay #4616641408 til startprisen på 498 euro.

Hmmm - lidt dyrt måske? Jeg købte en sidste år i rigtig fin stand til
600 Euro.

> Jeg lurer dog stadig lidt på
>den, da min nu planlagte tur til hamburg allerede har betalt færge og
>600km.

Jeg kender ellers en der kører lige forbi imorgen, men jeg går udfra I
allerede har afklaret mulighederne ex-group .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-06 21:15

MKS - 74 wrote:

> Hmmm - lidt dyrt måske? Jeg købte en sidste år i rigtig fin stand til
> 600 Euro.

Tjah - det er blevet forår. Dem i fin stand går til 7-900 euro i
øjeblikket. Jeg lægger vægt på sælgers statistik og mine
transportomkostninger.

> Jeg kender ellers en der kører lige forbi imorgen, men jeg går udfra I
> allerede har afklaret mulighederne ex-group .

Det har vi - Hamborg er givetvis på ruten, men min bopæl ikke, så jeg
øjner chancen for et besøg på Süderstrasse

--
vh
Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 04-03-06 21:42

On Sat, 04 Mar 2006 21:15:21 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Tjah - det er blevet forår.

_Er_det_det?!? .... Juhuuuuuu - så skal jeg ud at race i
snevejret...

> Dem i fin stand går til 7-900 euro i
>øjeblikket. Jeg lægger vægt på sælgers statistik og mine
>transportomkostninger.

Fair nok, det er jo totaløkonomi der tæller i sidste ende, ser bare ud
som om der skal investeres lidt tid og penge i den, men hva' pokker...
der er masser af dele på eBay.

>Det har vi - Hamborg er givetvis på ruten, men min bopæl ikke, så jeg
>øjner chancen for et besøg på Süderstrasse

*host* Reperbahn, mener du? Louis er da for kedeligt....

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-06 21:51

MKS - 74 wrote:

> _Er_det_det?!? .... Juhuuuuuu - så skal jeg ud at race i
> snevejret...

For de _andre_ købere, dumkopf! Det er svært at overbevise resten af EU
om at det stadig er vinterpriser der gælder

> Fair nok, det er jo totaløkonomi der tæller i sidste ende, ser bare ud
> som om der skal investeres lidt tid og penge i den, men hva' pokker...
> der er masser af dele på eBay.

Man kan også vente sig ihjel..

> *host* Reperbahn, mener du? Louis er da for kedeligt....

Je ska da ha mæ en gang dainese før jeg skal til Reperbahn.. man har vel
fået honda..

--
vh
Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 04-03-06 22:07

On Sat, 04 Mar 2006 21:50:39 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>For de _andre_ købere, dumkopf!

Aber Kalli doch....

>Det er svært at overbevise resten af EU
>om at det stadig er vinterpriser der gælder

Fingeren til resten af EU - De har bare at være solidariske har de.
Manner hvor det her vejr bare bapper seriøs krans...

>Je ska da ha mæ en gang dainese før jeg skal til Reperbahn.. man har vel
>fået honda..

Det har man - livet er atter værd at leve....

Ellers en fin lille pigecykel, sådan en CB450'er...

Fra : Richard

Dato : 04-03-06 21:19

Hej Torben,

Torben Scheel wrote:
> Så blev der handlet MC til Anne Mette - hun har ikke været så begejstret
> for sin XJ600, så en mindre må til (som forsøg). Jeg har satset lidt og
> købt ebay #4616641408 til startprisen på 498 euro.

Ok, tillykke, eller hvad? - er du ikke bange for at skulle investere
mange timer i den? Var stellet ikke rødt fra fabrikken? Nå, du har været
dine overvejelser igennem

> [...]
> Richard foreslog var et rigtigt godt bud, men det viste sig at
> hjemtransporten ville blive for dyr. Jeg fik et bud fra et fragtfirma på

Spurgte du DFDS? - de kan vel ikke tage så meget for at trille dem på
færgen og af igen i Esbjerg, hvor du selv kan hente dem?

> og skal jeg selv hente er de helt rå omkostninger mindst 4500kr
> selvom maskinen står tæt ved eurotunnel.

Du kunne ikke lokke sælger til at levere på kajen i Harwich? Hvod DFDS
sped. eller du selv på en sviptur kunne trille dem om bord, af igen i
Esbjerg og over på den til formålet på kejen parkerede bil/trailer...

> Jeg lurer dog stadig lidt på
> den, da min nu planlagte tur til hamburg allerede har betalt færge og
> 600km.

Det ville jeg også selv gøre, hvis jeg havde plads til den. så mange
VT500 Ascot'er er der heller ikke i EU

> Så er det bare op til synshallen at godkende min importaudi på tirsdag,
> så jeg kan komme afsted

Nå, nå, der er gang i importforretningen - hvad har du nu fundet?
- en Audi er vel rød eller, hur?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/richard_pade

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-06 21:46

Richard wrote:

> Ok, tillykke, eller hvad? - er du ikke bange for at skulle investere
> mange timer i den? Var stellet ikke rødt fra fabrikken? Nå, du har været
> dine overvejelser igennem

Det er hyggelige timer (i forhold til timerne med audi'en her i
snestormen) - og så er det et billigt forsøg - kan den synes er den god
nok - er hun glad kommer timerne på, ellers ryger den til salg. Der er
vist ca. 50/50 af røde og grå stel i tyskland, så jeg regner med at den
originalt var grå/rød og har fået en gang hattelak på løsdelene.

> Spurgte du DFDS? - de kan vel ikke tage så meget for at trille dem på
> færgen og af igen i Esbjerg, hvor du selv kan hente dem?

Nej, jeg har ikke spurgt endnu

> Du kunne ikke lokke sælger til at levere på kajen i Harwich? Hvod DFDS
> sped. eller du selv på en sviptur kunne trille dem om bord, af igen i
> Esbjerg og over på den til formålet på kejen parkerede bil/trailer...

Jeg tvivler - men jeg kan godt se at min fantasi ikke har rækket langt nok.

> Det ville jeg også selv gøre, hvis jeg havde plads til den. så mange
> VT500 Ascot'er er der heller ikke i EU

Netop - sød lille cykel.

> Nå, nå, der er gang i importforretningen - hvad har du nu fundet?
> - en Audi er vel rød eller, hur?

Er du synsk? http://www.scheel.net/audi/audi.jpg - købt i september - og
siden har den tålmodigt ventet på at roveren blev solgt..

--
vh
Torben - FJ, XJ, CB, VT^2?

Fra : Richard

Dato : 05-03-06 10:27

Torben Scheel wrote:

> [...]
> vist ca. 50/50 af røde og grå stel i tyskland, så jeg regner med at den
> originalt var grå/rød og har fået en gang hattelak på løsdelene.

Ok, ja, det er vist rigtigt; på mobile er der flere; har blot mest hæftet
mig med den granitblå/sorte med rødt stel og saddel - den er da kæk, så
længe sædet er rimelig rent

> Nej, jeg har ikke spurgt endnu

En bekendt GB'er (mm.) har her i vinter to gange hentet Bros 650 i UK. Han
tog blot en sviptur og fik sælger til at aflevere på havnen i Harwich -
der er vist nogle timer at løbe på. Den ene sælger kom langvejs fra og tog
1.000 kr for det; men det var billigere end selv at hente den deroppe. På
havnen i Esbjerg kunne han blot rulle den over på den ventende trailer
eller varevogn. En trailer kan vel ikke være så dyr at have med på færgen
om nødvendigt?

> Netop - sød lille cykel.

Jeps...

> Er du synsk? http://www.scheel.net/audi/audi.jpg - købt i september - og
> siden har den tålmodigt ventet på at roveren blev solgt..

... næ, men er det ikke gået op for dig, at vi langt hen ad vejen har
sammenfaldende smag i køretøjer, Torben
- dine cykler med rækkefirer = bilmotor undtaget

Audi'er skal være røde IMHO, og allerede din eBay-historik afslører, at
det er en A80 Avant

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-03-06 19:53

Richard wrote:

> Ok, ja, det er vist rigtigt; på mobile er der flere; har blot mest
> hæftet mig med den granitblå/sorte med rødt stel og saddel - den er da
> kæk, så længe sædet er rimelig rent

Den farvekombi passer fint foran gymnasiet - ikke her på matriklen

> [...]
> hente den deroppe. På havnen i Esbjerg kunne han blot rulle den over på
> den ventende trailer eller varevogn. En trailer kan vel ikke være så dyr

Smart. Jeg er ikke færdig med at checke ebay.co.uk

> Jeps...

Nå - et bud på 330 pund var altå ikke nok.. nu havde jeg ellers lige
solgt idéen til Anne Mette - og så ville hun sgu' med på turen

> .. næ, men er det ikke gået op for dig, at vi langt hen ad vejen har
> sammenfaldende smag i køretøjer, Torben

Hmm. Er dit hus i rødsten med tegl? Gys..

> - dine cykler med rækkefirer = bilmotor undtaget

Jeg ville da gerne have en VFR - men FJ'eren havde også spøgt længe i
baghovedet. Nu da Anne Mette er selvkørende behøver jeg ikke så meget
plads, så hvem ved..

> Audi'er skal være røde IMHO, og allerede din eBay-historik afslører, at
> det er en A80 Avant

ESCHELON!!

Audi'en er et forsøg på at bibeholde lidt selvbestemmelse på det
firhjulede område - den kan holde ca. evigt - vedligeholdelse er stadig
muligt for hjemmemekanikeren, og Ebay vrimler med brugte og nye stumper.
Har lige nu indkøbt et komplet låsesæt for 11.45 euro da der er en af
mine der er brudt op. Motoren er naturligvis den gamle 5 cylindrede
traver på 2309ccm. Se DET er en bilmotor

--
vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 05-03-06 20:02

Torben Scheel wrote:
> [...]

Åh, det var synd - selv om prisen gik op til slut var det vel stadig en
ok pris - blot ikke til at vide, hvor langt køber ville gå

Håber din viv bliver glad for CBS'en

Min bekendt med de to engelske Bros'er kom iøvrigt lige hjem fra UK med
en SRX6 i går eftermiddag. Denne gang måtte han selv hente den et stykke
oppe i landet og køre den til Harwich og videre hjem. Så hans fingre var
knapt nok tøet op, da han ringede i morges

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-03-06 00:35

> Spurgte du DFDS? - de kan vel ikke tage så meget for at trille dem på
> færgen og af igen i Esbjerg, hvor du selv kan hente dem?

De tager ca. 2.000,- for det. Det var hvad jeg gav da jeg fik min NT650
Bros hjem derfra

/
Jesper
GT647 Hawk
NT650 Bros

Fra : Richard

Dato : 06-03-06 22:47

Jesper Pedersen wrote:

> De tager ca. 2.000,- for det. Det var hvad jeg gav da jeg fik min NT650
> Bros hjem derfra

Det er hermed bevist: De er søstærke, de Bros'er

- og selv uden motorbøjler (sorry folks, den var intern

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Henrik Lyck

Dato : 05-03-06 23:29

Jeg tog et minicruise fra Esbjerg til Harwich for at hente min Norton
Commando, jeg havde aftalt at mødes med sælger 10min gåtur fra havnen,
minicruise kostede så vidt jeg husker 270,-DKK jeg tog kæresten med så det
blev 540,-DKK det kostede 150,- DKK for at få motorcyklen med retur så det
blev faktisk rigtigt billig hjemtransport synes jeg, derefter op på
politistationen i esbjerg og hente prøveplader til hjemturen i DK, de kan
afleveres på dit lokale motorkontor efterfølgende.
MVH
Henrik