Crash protectors, mushrooms, bike protecte~
Fra : Ditte & Kenneth

Dato : 04-03-06 11:54

Halløj.

Jeg overvejer at smide et sæt af ovennævnte på min kærestes R6, men hvor
meget hjælper de?? Kan det forventes at hvis den lægges "roligt" ned i et
sving eller man mister balancen under stilstand, at der så ikke sker noget
med kåbedelene?
Er der nogen, som er stået på røven med sådan et sæt monteret på deres cykel
og i så fald, hvad skete der af skader på cyklen??
Håber at I igen kan være behjælpelige Jesres gode svar.

MVH

Ditte & Kenneth.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-03-06 17:14

"Ditte & Kenneth" <D.K@tele2adsl.dk> writes:

> [...]
> og i så fald, hvad skete der af skader på cyklen??
> Håber at I igen kan være behjælpelige Jesres gode svar.

kjeg har brugt "frame sliders" på flere cykler med god erfaring. De
har hjulpet både i tilfælde hvor jeg fik overbalance og lagde cykelen
(under store eder og forbandelser) med 0 km/t, samt i et andet
tilfælde tage en god del af skrubbet, motorcykelen blev lagt ned på en
banedag. Jeg måtte dog skifte bolt og nylonklods efter dén episode på
den ene side

Vær dog opmærksom på, at på -'02 modellerne er man normalt nødt til at
bore to huller i kåben (et på hver side) på en R6, for at montere
frame sliderne.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Henrik

Dato : 04-03-06 20:18

Ditte & Kenneth wrote:

> [...]

> og i så fald, hvad skete der af skader på cyklen??
> Håber at I igen kan være behjælpelige Jesres gode svar.

Hej Kenneth.

Jeg havde "magic-mushrooms" på min Mille, da jeg blev kørt ned af en
"bitchdriver" 4 juni 2004 kl.10:35 . . . .

Jeg kan klart anbefale "magic-mushrooms" de tager rigtigt godt fra
Min bror væltede på min trackbike, hvor eneste skade var et brækket
koblingsgreb.

Det skal selvfølgelig være nogle som er lavet rigtigt og passer.

Jeg kører selv med RG Racing, de er rigtig gode, men også dyre

Jeg har Lucas på min trackbike, de er fine til en trackbike, dog er de
meget store, så personligt ville jeg ikke montere dem på min Streetbike,
de ligner dem på en Tuono.

Mvh.
Henrik

Fra : Dennis

Dato : 05-03-06 06:17

"Ditte & Kenneth" <D.K@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> sving eller man mister balancen under stilstand, at der så ikke sker noget

Det er frame sliders, deres hovedformål er at sikre, at stellet ikke bliver
ødelagt.

--
Dennis

Fra : Ronni

Dato : 05-03-06 16:18

Præcis, jeg ville mene det var temmelig optimistisk at tro du kan redde
kåbedele med dem, ved alt andet end en "kontrolleret" nedlægning med 0 km/t.

Mvh
Ronni