Fusere fra Kina: FDM's overskrift på en "s~
Fra : Anders Majland

Dato : 03-03-06 12:33

Ikke at det kommer som en overraskelse
Citater:
"De bremser ringe, er født med katastrofalt dårlige dæk og samlekvaliteten
er en joke"
"Den mangelnde affjedring er et særkende for Zongshen"
"Heldigvis er prisen så tilpas lav at køberne kan leve med manglerne og
bruge køb og smid ud princippet ve fejl - og fejlene kommer"

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-03-06 12:40

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> [...]
> så tilpas lav at køberne kan leve med manglerne og bruge køb og smid
> ud princippet ve fejl - og fejlene kommer"

Hehe.

Jeg har gennem vinteren kigget beundrende (inde fra den lune bil) på
kollegaen der har kæmpet sig igennem vinteren på en 150cc kineser. I
går fik jeg så lige lejlighed til at inspicere cyklen på tæt hold og
den er godt nok noget ramt af vinteren. Selv den 'forchromede' kick-
starter er rusten... Men FDM har da en pointe i at man da bare kan
købe en ny til næste vinter :)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Hekto

Dato : 03-03-06 12:54

Anders Majland expressed precisely :
> [...]
> "Heldigvis er prisen så tilpas lav at køberne kan leve med manglerne og bruge
> køb og smid ud princippet ve fejl - og fejlene kommer"

På nær det med prisen, passer det jo på 'englændere' og også på
japanere i de tidlige 60'ere!?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : M. Hoey

Dato : 03-03-06 13:28

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Så er der jo så lige den ene part (gæt selv), der hurtigt er vokset fra det,
og idag står stærkere end nogen anden

Men hvorfor er det så lige at man køber en Triumph? Charmen,
historien/retro? Skal dog lige siges at nogle af deres modeller er
tiltrækkene, selv for mig, der sværmer for de japanske cykler.

--
Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : Hekto

Dato : 03-03-06 14:22

M. Hoey submitted this idea :
> [...]
> Skal dog lige siges at nogle af deres modeller er tiltrækkene, selv for mig,

Grunden til at det gik så godt kan man jo se på andre områder!
Fabrikationsmetoderne fra Toyota-fabrikkerne går jo deres sejersgang i
vesten idag. LEAN, Kan-Ban, Keichen o.s.v.
Japanerne var klar over at prisen skulle ned og kvaliteten op ... det
var Triumph aaalt for længe om at indse. Da de endelig kom igang med de
nye modeller (Bandit m.fl.) var løbet kørt. Bedre, billigere og med
flere HK!

Japanerne er/var simpelthen bedre til at masseproducere det som køberne
efterspurgte. Hvis kineserne bliver bedre til det end japanerne, så
ender japanerne som niche-fabrikker li'som BMW, Triumph, Ducati, Moto
Guzzi o.s.v.

Selvfølgelig er der mere charme ved at sætte sig op på et product der
ikke er sprøjtet ud fra samlebåndet i et antal der svarer til de små
fabrikkers årsproduktion.

Hvordan var det nu?

En japansk MC er som et række tungen ud af vinduet i regnvejer - en
italiensk er som at nyde et excelent glas rødvin!

Vand er der rigeligt af og det er også meget sundere; men uden at
opfordre til alkoholisme, så er rødvinen altså en bedre oplevelse!

Fra : M. Hoey

Dato : 03-03-06 14:57

Snip
> [...]
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Sådan er det jo altid når man bliver blændet af et bestemt mærke, så er der
ikke andet der dur, kender det! Hvad med MV Agusta, det kan man da kalde for
niche-fabrikation, hvor der virkelig bliver kræset om tingene, samt at holde
produktionsantallet af den pågældende model nede, virkelig noget for
'Feinschmeckere' - Eller for den sags skyld Bimota, lækre sager. Ducati er
vel også i en anden grøft, fra småproduktion til noget større, det er vel
efterhånden hvermandseje, så kan man jo ligeså godt vælge en japaner, de
rasler heller ikke så meget

Men noget helt andet er, jeg kunne godt tænke mig en 916 eller 996 en dag!

Just my point of view

--
Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : Hekto

Dato : 03-03-06 15:25

It happens that M. Hoey formulated :
> [...]
> rasler heller ikke så meget
>
> Men noget helt andet er, jeg kunne godt tænke mig en 916 eller 996 en dag!

MV er jo bare et købt navn! MV gik jo neden om og hjem for længe siden.
Sådan er det jo også med Mondial. Bimota har jo en sjov filosofi, og
laver også sære ting - Tesi'en f.eks.

Når noget er eksklusivt vil alle eje det. På et tidspunkt mødes trangen
til at eje med prisen, og så vender bøtten. Om få år er der ikke nogen
der synes at Ducati er noget specielt. (derfor gælder det om at holde
fast i de gamle - dem der er'rigtige')

- det ender altid med en Ducati!

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-03-06 15:27

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Om få år er der ikke nogen der synes at Ducati er noget specielt.

Hvad mener du med 'om få år'?

Fra : MKS - 74

Dato : 03-03-06 15:30

On 03 Mar 2006 15:26:39 +0100, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote:

>Hvad mener du med 'om få år'?

Vel at der stadig er et par enkelte tosser tilbage :

"You can fool all the people some of the time, and some of the people
all the time, but you cannot fool all the people all the time"

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Hekto

Dato : 03-03-06 15:45

It happens that MKS - 74 formulated :
> Vel at der stadig er et par enkelte tosser tilbage :
>
> "You can fool all the people some of the time, and some of the people
> all the time, but you cannot fool all the people all the time"

Dén har jeg noteret mig, når Jinlung, Longcinchan og hvad de ellers
hedder har skubbet Hånda af markedet og overtager resterne samt Rossi
for en slik!!!

Få år? - 10 år måske. Nu er Ducati jo igen 100% italiensk ... så er det
jo helt uberegneligt om de vil bruge penge på at forbedre og
billiggøre, eller forfølge sinsyge ideer om usælgelige nicheprodukter.
Måske vil de bygge sportsvogne i overmorgen - og på torsdag laver de
sporvogne!

Fra : MKS - 74

Dato : 03-03-06 15:55

On Fri, 03 Mar 2006 15:44:45 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Dén har jeg noteret mig, når Jinlung, Longcinchan og hvad de ellers
>hedder har skubbet Hånda af markedet og overtager resterne samt Rossi
>for en slik!!!

Hvis de kan bygge bedre produkter til en billigere penge, så er det da
helt iorden, foreløbig er de jo kun (for) billige....

>Få år? - 10 år måske. Nu er Ducati jo igen 100% italiensk ... så er det
>jo helt uberegneligt om de vil bruge penge på at forbedre og
>billiggøre, eller forfølge sinsyge ideer om usælgelige nicheprodukter.

Foreløbig er det nu ikke særlig uberegneligt, deres svar på den
aktuelle krise er back to basics, altså eksklusivitet, om det så er
nok - we shall see, jeg tror det ikke, for deres markedsføring har jo
også altid været baseret på "racingpedigree", og det ser unægteligt
lidt sløjt ud efter Ducati-cuppens reglement blev ændret.

>og på torsdag laver de sporvogne!

Ligesom idag?!? .

Fra : Hekto

Dato : 03-03-06 16:10

MKS - 74 has brought this to us :
> Ligesom idag?!? .

Ja! - de kører jo som på skinner!

Fra : MKS - 74

Dato : 03-03-06 16:10

On Fri, 03 Mar 2006 16:09:35 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>MKS - 74 has brought this to us :
>
>Ja! - de kører jo som på skinner!

Ja netop - i samme rille, altid det samme kedelige....

Fra : Hekto

Dato : 03-03-06 16:17

on 03-03-2006, MKS - 74 supposed :
> Ja netop - i samme rille, altid det samme kedelige....

- du er nok i overstadigt humør idag!?

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-03-06 15:48

MKS - 74 <mks74temp@gmail.com> writes:

> Vel at der stadig er et par enkelte tosser tilbage :
>
> "You can fool all the people some of the time, and some of the people
> all the time, but you cannot fool all the people all the time"

*fnis* Ducati... *fnis*

Jaja, en dag bærer vores kontinuerlige indsats over for dem der bare ikke
_vil_ forstå vel frugt :)

Fra : Hekto

Dato : 03-03-06 15:56

Mikkel Christensen laid this down on his screen :
> Jaja, en dag bærer vores kontinuerlige indsats over for dem der bare ikke
> _vil_ forstå vel frugt :)

Mon ikke bare i er ofre for den konstante messen '4 cylindret er godt
.... 4 cylindret er godt ... 4 cylindret er godt ... 4 cylindret er godt
.... Hara Chrisna - Hara Chrisna ... 4 cylindret er godt ... 4 cylindret
er godt ...'

Man skal ikke altid bare følge flokken! Det er mange jo kommet grueligt
galt afsted med igennem tiderne!

Fra : MKS - 74

Dato : 03-03-06 16:06

On Fri, 03 Mar 2006 15:55:42 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

> [...]
>... 4 cylindret er godt ... 4 cylindret er godt ... 4 cylindret er godt
>... Hara Chrisna - Hara Chrisna ... 4 cylindret er godt ... 4 cylindret

Messen lader vi religiøse Ducatisti om...ligeså paranoiaen .

>Man skal ikke altid bare følge flokken! Det er mange jo kommet grueligt
>galt afsted med igennem tiderne!

Joh, men de fleste foretrækker nu alliwl faldskærm og de få der tror
de kan flyve bliver som regel skuffet .

Fra : Hekto

Dato : 03-03-06 16:19

After serious thinking MKS - 74 wrote :
> Joh, men de fleste foretrækker nu alliwl faldskærm og de få der tror
> de kan flyve bliver som regel skuffet .

- hvis du stiller dig op på en vægt og basker med armene vil du se at
du faktisk bliver lettere! Så må man jo formode at basker man hurtigt
nok, vil man flyve!

Fra : Hekto

Dato : 06-03-06 11:02

Mikkel Christensen wrote :

> Hvad mener du med 'om få år'?

Lidt nyt i 'sagen'

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/06/080226.htm

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-03-06 12:49

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Lidt nyt i 'sagen'
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/06/080226.htm

Hul i det - jeg er alligevel, iflg. statistikken, død på det tidspunkt.
Det må blive mit eventuelle afkoms problem.

Men bare fordi man har en stærk økonomi er vel ikke ensbetydende med at
man laver gode køretøjer? Selvom det i Italiens tilfælde godt kunne se
ud som om at dårlig økonomi = dårlige motorcykler. Det vil ihvertfald
forklare en del :)

Fra : Hekto

Dato : 06-03-06 13:55

It happens that Mikkel Christensen formulated :
> [...]
> man laver gode køretøjer? Selvom det i Italiens tilfælde godt kunne se
> ud som om at dårlig økonomi = dårlige motorcykler. Det vil ihvertfald

Ja, jeg synes også at Aprilia, ud over at være i lommen på østrigerne,
efter de blev overtaget af en løbehjulsfabrik har lavet noget snavs!

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-03-06 16:07

Hekto wrote:

> - det ender altid med en Ducati!

Uha - det lyder farligt. Jeg venter lidt endnu, så

--
vh
Torben - hvorfor er det altid de sidste vi skal vente på..

Fra : MKS - 74

Dato : 03-03-06 16:16

On Fri, 03 Mar 2006 16:06:46 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Uha - det lyder farligt. Jeg venter lidt endnu, så

*LOL* - ja, der er lidt apokalyptisk over Ducati åbenbart - Jeg
vidste det bare, godt man ikke er blevet narret af Gammelsmølfen .

Fra : Hekto

Dato : 03-03-06 16:22

MKS - 74 pretended :
> *LOL* - ja, der er lidt apokalyptisk over Ducati åbenbart - Jeg
> vidste det bare, godt man ikke er blevet narret af Gammelsmølfen .

Ducati er noget uafvendeligt - lidt ligesom fødsel, død, bedemænd
o.s.v.
Li'som brudekjoler altid ender med en Lilly.

På et eller andet tidspunkt kommer i alligevel ud af skabet! =

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-03-06 16:57

Hekto wrote:

> På et eller andet tidspunkt kommer i alligevel ud af skabet! =

Sikkert nok, jeg glæder mig i hvert fald til at tæske en gammel 748'er
rundt på anderstorp på mindst dobbelt omgangsrekordtid med det grå hår
flagrende fra retroBieffehjelmen og den stramme skræddersyede
Biaggidragt i tredobbelt størrelse engang i 2046 når friværdien
overstiger bruttonationalproduktet.

Indtil da kører jeg på det jeg har råd til og som klæder mig bare lidt
- jeg er ikke helt gammel nok til at være ligeglad

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 03-03-06 21:41

> Indtil da kører jeg på det jeg har råd til og som klæder mig bare
> lidt - jeg er ikke helt gammel nok til at være ligeglad

Jeg tror sådan set at begge mine cykler har kostet mindre end din ene!
- HVem siger at det er dyrt?

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-06 10:31

Hekto wrote:

> Jeg tror sådan set at begge mine cykler har kostet mindre end din ene!
> - HVem siger at det er dyrt?

STOP SÅ med dit Scientologysnak - jeg elsker mine fordomme og slipper
dem ikke uden videre

Fordom #23 stk.2 : Desuden er en Duc i min prisklasse ikke bredt
anvendelig, så jeg slipper ikke med kun at eje sådan en.

--
vh
Torben - der har betalt i omegnen af 45.000,- for indkøb og 2 års

Fra : Hekto

Dato : 04-03-06 10:55

> Fordom #23 stk.2 : Desuden er en Duc i min prisklasse ikke bredt
> anvendelig, så jeg slipper ikke med kun at eje sådan en.

Hmmmmm ... de ses da tit på korte ture til Langelinie ... og på længere
ture til Assen, Brno, Oschersleben, ja selv til Bologna!

.... og #24??????

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-06 11:15

Hekto wrote:

> Hmmmmm ... de ses da tit på korte ture til Langelinie ... og på længere
> ture til Assen, Brno, Oschersleben, ja selv til Bologna!

Dokumentation! (ikke fordi jeg er ved at være mør, bare skeptisk). Husk
at vi taler om min prisklasse, og at jeg er knap 40, 195cm og overfølsom
overfor forkrampet siddestilling

> ... og #24??????

Hmm.. Er du sikker? OK - Here goes : Danske Duc-ejere er 50+, vejer over
1 hektokilo (!) og kører max. 7000km/år. (mest Langelinie).

--
vh
Torben - der har været helt i Fredericia på FJ'eren. Touringmonster!

Fra : Hekto

Dato : 04-03-06 11:51

> [...]
>
> Hmm.. Er du sikker? OK - Here goes : Danske Duc-ejere er 50+, vejer
> over 1 hektokilo (!) og kører max. 7000km/år. (mest Langelinie).

Beviser:

Assen
<http://www.ducati.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1541&g2_serialNumber=1>

Peenemunde, foran A-værket i Greifswald:
<http://www.ducati.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1681&g2_serialNumber=1>
<http://www.ducati.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1683&g2_serialNumber=1>

Sagde du 50 og 0.1 ton???
<http://www.ducati.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=272&g2_serialNumber=1>

De 7.000 - det skal nok passe. Sidste år tror jeg det blev til 9.000.

Skabs-Ducatist!!!

Fra : Kent Magnussen

Dato : 03-03-06 14:47

M. Hoey wrote:
> Men hvorfor er det så lige at man køber en Triumph? Charmen,
> historien/retro? Skal dog lige siges at nogle af deres modeller er
> tiltrækkene, selv for mig, der sværmer for de japanske cykler.

Hvis du mener den moderne Triumph? Så er de vel på højde med alle
japanerne, hvad angår kvaliteten. Eller i hvert tilfælde på højde med
BMW. (Jeg har selv en BMW fra 2002 og er ikke imponeret over dens kvalitet).
Triump er så vidt jeg kan se ikke kun retro. Og så er vi over i en
diskution, som er lige så farlig som muhamedtegningerne. Nemlig chopper
kontra racer, retro kontra roadstar (moderne nøgne maskiner).
Med kinesermodellerne er det i det mindste nemt. Uanset type er det
altsammen noget møg, så vidt jeg kan se.

--
Mvh.
Kent, som skriver på den farlige måde. Uden stavekontrol

Fra : Kent Magnussen

Dato : 03-03-06 14:53

M. Hoey wrote:

--M. Hoey
--Suzuki GT750A 1976

Det var min første maskine i 1977. 1,5 køretime og så ud for at hente en
hel ny GT750A.

--
Mvh.

Kent

Fra : Knud@n

Dato : 03-03-06 17:36

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in

> [...]
> "Heldigvis er prisen så tilpas lav at køberne kan leve med manglerne
> og bruge køb og smid ud princippet ve fejl - og fejlene kommer"

Hmm.. har ikke fået Motor endnu, og har ikke set den test på deres
hjemmeside... er den i det nye Motor, eller hvor har du set testen?

/Knud

Fra : Peter

Dato : 03-03-06 23:03

"Knud@n" <Knud@n.111> wrote in message
> "Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in

> Hmm.. har ikke fået Motor endnu, og har ikke set den test på deres
> hjemmeside... er den i det nye Motor, eller hvor har du set testen?

Ja, det er i det nye Motor.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Harry Teicher

Dato : 04-03-06 08:22

Hekto skrev:

> Man skal ikke altid bare følge flokken! Det er mange jo kommet grueligt
> galt afsted med igennem tiderne!

Mmm, dér røg hele grundlaget for vores religion og derved vores
samfund...

Harry

Fra : Hekto

Dato : 04-03-06 10:53

> Mmm, dér røg hele grundlaget for vores religion og derved vores
> samfund...

- måske 'vi' er blevet en smule klogere siden '30'erne. Ikke alle men
bare nogen af os!

Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 04-03-06 23:42

Er der nogen der kan hjælpe med en .pdf af artiklen?

Pfht, Verner

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44082974$0$47062$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 13:59

Ditto her, det ville være meget velset :D

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 05-03-06 23:10

Bongo skrev:
> Ditto her, det ville være meget velset :D

FDM har ikke lagt den på nettet endnu

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160

Fra : Anders Majland

Dato : 06-03-06 14:27

> FDM har ikke lagt den på nettet endnu

Det er bare et par sider med lidt billeder og deres konklusion jo er at man
ikke får mere end man betaler for og at det bedste købe nok er er fra en
importør med mange forhandlere da der de så regner sandsynligheden for at
reservedele er tilgængelige er højere - Men altså at det er hip som hap
hvilket mærke man køber. Der har været postet links her til de fleste
importører. Søg f.eks efter loncin.dk og geely.dk så skal tråden nok dukke
op