Hej i Gruppen,
Så er de første 2 kaburatorer kommet retur fra ultralyd. Jamen jamen
- de ligner jo en konfirmand 2 min. før kirkegangen = helt rene.
Alle messing dysser er blevet rigtigt flotte. Selve kaburator huset
ligner et nyt.
Det kan - så langt - klart anbefales.
Kan det være rigtigt at jeg husker noget med, at det er godt at
"smøre" / "sprøjte" et eller andet stof på, da jernet
(kaburatorhuset) nu er åbent (det virker altså lidt mærkeligt at
skrive sådan noget!). Jeg har smurt spjældgangen med WD 40, ligesom
jeg også på alle indvendige gevind har smurt dem lidt med WD 40.
I øvrigt sidder selve butterfly-ventilen - der bliver påvirket ved
gasgivning (den ca. en 2 krone store flade skive i messing der blokkere
hele indsugningsåbningen) - fast med 2 skruer. De var rimeligt godt
tilspændt, er det en god ide at give gevindet på dem en dråbe
Locktite eller ligende ? (Jeg ville jo meget nødigt konstatere at de
en dag bliver suget ind i cylinderen
)
Alle gl. O ringe har jeg lagt i silikone - lidt ud fra en formodning om
at de er svære at finde i den rigtige kvalitet. Hvad skal man
fortælle, hvis man ønsker at købe sådanne (diameter og tykkelse
samt at de skal kunne tåle benzin eller ?) Hvor køber man dem henne ?
(OK - Yamaha vil sikkert gerne levere X antal sådanne, men pointen er
jo: til en rimelig pris).
De sidste 2 kaburatorer kommer "hjem" igen på fredag og så bliver det
jo spændende at se om jeg til slut har husket alle deles korrekte
placering og om at jeg kan lykkes med en justering. Det vil der dog gå
noget tid før jeg får mulighed for. Men ser frem til at stille både
benzin/luft skrue og synkroniserer - det er meget avanceret !
Endnu engang tak for hjælpen - så langt.
VH Jacob