Polering af metal og udstødning til en Hon~
Fra : Lasse Nygaard

Dato : 02-03-06 19:52

Hejsa!

Produkter til at polere fx. chrom op med? Autosol og sådanne indeholder jo
slibemiddel, og det synes jeg ikke lige er sagen.

Jeg kender Slipol og Slipoline, men aldrig prøvet dem.

Hvad vil i anbefale?

Desuden kunne jeg godt tænke mig en ny udstødning til maskinen, da jeg har
fundet rustflager i den originale jeg har nu.

Vil gerne have en der ligner den originale, eller en performance potte,
men jeg har ikke rigtigt kunne finde nogen, udover en MAC potte, som jeg
aldeles ikke bryder mig om.

Fra : Futte & Co.

Dato : 02-03-06 20:14

Lasse Nygaard wrote:
> Hejsa!
> Produkter til at polere fx. chrom op med? Autosol og sådanne indeholder
> jo slibemiddel, og det synes jeg ikke lige er sagen.

Autosol brugte jeg på nye udstødninger på frk.Victoria. Det kan ses, det
ridser, gør'ed.

> Jeg kender Slipol og Slipoline, men aldrig prøvet dem.

Slipol og slipoline er også slibende polermidler.
Der findes specielle crom polermidler. Fås os' hos louis.de. Jeg har
ingen erfaringer med de polermidler. Fin crom og poleret alu, beskytter
jeg med alaska til autolak, virker fint

> Vil gerne have en der ligner den originale, eller en performance potte,
> men jeg har ikke rigtigt kunne finde nogen, udover en MAC potte, som jeg
> aldeles ikke bryder mig om.

http://www.s-mot.de/
http://s-mot.de/shop.php?f=*LIEFER_NR%2C*NR%2C*ARTIKEL%2C*BESCHREIBUNG1%2C*BESCHREIBUNG2&c=marshall&t=temzubehoer

Her købte jeg marshall til 2/3 af hvad masi skulle ha' for samme
udstødning, og endda incl. forsendelse fra sydtyskland.
En original honda 4/1 ss udstødning koster over 6k , derfor!

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Richard

Dato : 02-03-06 21:40

Lasse Nygaard wrote:

> Produkter til at polere fx. chrom op med? Autosol og sådanne indeholder
> jo slibemiddel, og det synes jeg ikke lige er sagen.

Nej, det ridser chromen...

> Hvad vil i anbefale?

Autoglym Metal Polish der er også efterlader en beskyttende hinde. Kan
købes hos Autoglym's danske importør i Odense eller fx på eBay.

Det er glimrende, jeg bruger det selv - som de siger i
parfumeafdelingerne

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/richard_pade

Fra : Niels Munk

Dato : 02-03-06 22:22

"Lasse Nygaard" <nugiz@compuclub.dk> skrev i en meddelelse

> Produkter til at polere fx. chrom op med? Autosol og sådanne indeholder jo
> slibemiddel, og det synes jeg ikke lige er sagen.
>
> Jeg kender Slipol og Slipoline, men aldrig prøvet dem.
>
> Hvad vil i anbefale?

"Glerustol" er supergodt til blanke overflader (crom, rustfrit, poleret alu
mm)
Jeg har bl.a. brugt det til at fjerne bittesmå rustpletter fra gaffelbenene
på en
importcykel. Dertil er det glimragende. Det fungerer også perfekt til at
bortpolere angreb fra en lidt for hidsig fælgrens, på navet til
bremseskiverne (alu).
Jeg har også brugt det til at polere min potte op på RF 900'eren.
Den var angrebet af noget kemikalie af en slags. (små dråber) Hverken
rensebenzin,
sprit, acetone eller andre hidsige ting kunne tage det. Hertil var Glerustol
super.

Det efterlader også en beskyttende hinde af en art. Jeg vil gå ud fra at det
er svagt
slibende, men absolut ikke noget man kan se mærker efter - tværtimod.

Jeg købte mit (en brun tube, med grønt indhold) hos et større cykellager i
Ribe-egnen :)

/Niels Munk

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 03-03-06 13:54

Niels Munk wrote:

> [...]

> slibende, men absolut ikke noget man kan se mærker efter - tværtimod.

> Jeg købte mit (en brun tube, med grønt indhold) hos et større cykellager i

Hej

Jeg takker for alle svarene, og på prøve Glerustol, det lyder til at være
det jeg mangler.

Angående den potte der, er der forskel på de to? Og hvordan lyder den? Jeg
vil helst undgå en, som larmer for meget, og ikke kræver for meget
justering af karburatorer osv.

Fra : Hekto

Dato : 03-03-06 14:26

Lasse Nygaard laid this down on his screen :
> Jeg takker for alle svarene, og på prøve Glerustol, det lyder til at være det
> jeg mangler.

Hmmmm ... efter min mening sliber det for kraftigt til Krom! Autosol er
efter min erfaring nogenlunde det 'skrappeste' man bør bruge.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 03-03-06 18:10

Hekto wrote:

> Lasse Nygaard laid this down on his screen :

> Hmmmm ... efter min mening sliber det for kraftigt til Krom! Autosol er
> efter min erfaring nogenlunde det 'skrappeste' man bør bruge.

Jeg forstod det eller som om den skulle være meget mildere, men der kan
man bare se :)

Fra : Futte & Co.

Dato : 03-03-06 16:01

Lasse Nygaard wrote:

> Angående den potte der, er der forskel på de to? Og hvordan lyder den?
> Jeg vil helst undgå en, som larmer for meget, og ikke kræver for meget
> justering af karburatorer osv.

Den har en lidt dybere, men ikke mere larmende lyd end original 4/1
super sport udstødningen. Jeg mener faktisk også at den er pænere end
den store klods de kalder originaludstødning. Vedr. omdysning, det er
ikke nødvendigt da systemet er lavet specielt til modellen. Min potte
har indgraveret modelnavnet, men send dem en forespørgsel via mail vedr.
din model og årgang.
Her er et billigere sted, har aldrig handlet med dem
http://www.vogel-motorradzubehoer.de/product_info.php?products_id=110838

Her kan du se de forskellige danske priser
http://www.masi-import.dk/ui/ly_t7.asp
søg på MC udstyr->Udstødninger->Standard->Honda

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 04-03-06 17:10

Futte & Co. wrote:

> [...]

> Her kan du se de forskellige danske priser
> http://www.masi-import.dk/ui/ly_t7.asp
> søg på MC udstyr->Udstødninger->Standard->Honda

Jeg ser lige på det, en gut på sohc4.us (HondaMan, læs hans posts, han ved
hvad han snakker om)

Anbefaler mig nemlig nogle 4 in 2 pipes, og der kan man få nogle flotte
nogle, havde tænkt lidt i nogle halvåbne potter, med noget powerwrap snoet
omkring.

Men måske er det noget man skal skal lave istedet.