/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Re: ventildæksel XJ 600n 2003
Fra : kc


Dato : 02-03-06 15:40

>Hvad er dette og hvad gør jeg ved den.
>http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1327.

>KC

>>Ja send lige en mail/opslag om det lykkes .

>>Michael
----------------
Unbrako nøglen skal bare ned i studsen og så er den lige til at løsne, så
det var dejligt nemt, men jeg skal åbentbart skrue oliekøleren af for at få
plads til dækslet kan komme af.

KC



 
 
Armand (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-03-06 20:57

c skrev:
>>
> Unbrako nøglen skal bare ned i studsen og så er den lige til at løsne, så
> det var dejligt nemt, men jeg skal åbentbart skrue oliekøleren af for at få
> plads til dækslet kan komme af.

"Skrue af" lyder drastisk - Den skal blot løsnes fra stelmontagen og
skubbes til side/frem (en klud på forskærmen er et godt værn mod ridser i
den forbindelse)

--
Armand.


kc (03-03-2006)
Kommentar
Fra : kc


Dato : 03-03-06 07:10


>jeg skal åbentbart skrue oliekøleren af for at få
> plads til dækslet kan komme af.
>
>> "Skrue af" lyder drastisk - Den skal blot løsnes fra stelmontagen og
>> skubbes til side/frem (en klud på forskærmen er et godt værn mod ridser i
>> den forbindelse)
>
> --
> Armand.
--------
Den sidder på indersiden af stellet lige oven over motoren, og er tilsluttet
til rør og ikke slanger, så jeg kan ikke skubbe den frem, og til siden vil
nok bukke rørene, kan lige anes på det ene billede.

http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1327

KC



Peter (03-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 03-03-06 15:47


"kc" <sibm@SLETmailme.dk> wrote in message
news:4407ddd5$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
>
> >jeg skal åbentbart skrue oliekøleren af for at få
>> plads til dækslet kan komme af.
>>
>>> "Skrue af" lyder drastisk - Den skal blot løsnes fra stelmontagen og
>>> skubbes til side/frem (en klud på forskærmen er et godt værn mod ridser
>>> i den forbindelse)
>>
>> --
>> Armand.
> --------
> Den sidder på indersiden af stellet lige oven over motoren, og er
> tilsluttet til rør og ikke slanger, så jeg kan ikke skubbe den frem, og
> til siden vil nok bukke rørene, kan lige anes på det ene billede.

Hvis du ikke kan lirke dækslet forbi oliekøleren, er du nødt til at
afmontere køleren.

Hvis olien er ny kan du sagtens genbruge den, hvis du blot passer på ikke at
svine den til. Dvs. rengør oliefad og omkring aftapningsbolt inden du tapper
olien af.

Husk at forny (eller udglød) de fire tætningsskiver ved olierørene.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



kc (04-03-2006)
Kommentar
Fra : kc


Dato : 04-03-06 11:35


">
> Hvis olien er ny kan du sagtens genbruge den, hvis du blot passer på ikke
> at svine den til. Dvs. rengør oliefad og omkring aftapningsbolt inden du
> tapper olien af.
---
Den forstår jeg ikke lige, der er vel ikke mere en kop olie i køleren? så
jeg vil ikke genbruge noget,og skal alligevel lave olieskift

Kc



Armand (03-03-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-03-06 23:20

kc skrev:
> >jeg skal åbentbart skrue oliekøleren af for at få
>> plads til dækslet kan komme af.
>>
>>> "Skrue af" lyder drastisk - Den skal blot løsnes fra stelmontagen og
>>> skubbes til side/frem (en klud på forskærmen er et godt værn mod ridser i
>>> den forbindelse)
>>
> Den sidder på indersiden af stellet lige oven over motoren, og er
> tilsluttet til rør og ikke slanger, så jeg kan ikke skubbe den frem, og
> til siden vil nok bukke rørene, kan lige anes på det ene billede.

OK. Det er nu ikke en kæmpe operation og når først du har været inde under
ventildækslet en håndfuld gange er oliekøleren blot (endnu) en ting der
skal væk for at komme til ventilerne!

Billedet viser til gengæld at der er oceaner af luft mellem dækslet og
stellet, så kan det virkelig passe at det ikke kan lirkes op uden at
fjerne oliekøleren :-/

--
Armand.



kc (04-03-2006)
Kommentar
Fra : kc


Dato : 04-03-06 11:13

>
> OK. Det er nu ikke en kæmpe operation og når først du har været inde under
> ventildækslet en håndfuld gange er oliekøleren blot (endnu) en ting der
> skal væk for at komme til ventilerne!
>
> Billedet viser til gengæld at der er oceaner af luft mellem dækslet og
> stellet, så kan det virkelig passe at det ikke kan lirkes op uden at
> fjerne oliekøleren :-/
>
> --
> Armand.
------
Jeg ved det godt, men håbede at der måske var en der havde en nemmere
løsning
Men jeg syntes også det er meget rart, jeg skal til for første gang at kigge
"dybere i motoren" på xj'ern og vil helst lave det hele selv

Problemet er, der er ikke plads bag til så dækslet skal lyftes op forfra og
der er køleren i vejen, men pyt den ryger bare af, og hvad er det lige man
gør med kobberskiverne når den skal samles, er det ikke at varme dem og så
køle dem ned for at de bliver blød igen?

KC



Armand (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-03-06 23:58

kc skrev:
>>
> Problemet er, der er ikke plads bag til så dækslet skal lyftes op forfra og
> der er køleren i vejen,....

OK!

> ....men pyt den ryger bare af...

Rette skrue-ånd!

> ...............og hvad er det lige man
> gør med kobberskiverne når den skal samles, er det ikke at varme dem og så
> køle dem ned for at de bliver blød igen?

Jup!
Bortset fra at det ikke er kobberskiver hvis det stadig er de originale og
at det kan hænde at hvert olierør er monteret med en lille flange á to
bolte og en O-ring imellem!

--
Armand.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177504
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408549
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste