Nu har vi foråret - så mangler vi blot var~
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-02-06 18:28

Imorgen er det officielt forår og alle motorcykelisterne står klar for
at komme ud og køre igen

Men med dét vejr som Guderne disker op med i øjeblikket, så kører
Retteren *ingensteder* imorgen. Lad de andre være galninge siger
jeg...

Jeg vil ha 8-10 grader og ingen salt, inden Retteren køre
nogensomhelst steder viljegsåja ]B->

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 28-02-06 20:18

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Men med dét vejr som Guderne disker op med i øjeblikket,

JAAA! lad os lave en underskriftindsamling (ala den om afgifter) om at
vi vil have forår nu, og sende resultatet til DMI - så kan de få lov at
vise deres eksistensberettelse :)

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT
Yamaha XJ 600, 1986

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 28-02-06 20:27

Thomas Gulholm skrev:

> JAAA! lad os lave en underskriftindsamling (ala den om afgifter) om at
> vi vil have forår nu, og sende resultatet til DMI - så kan de få lov at
> vise deres eksistensberettelse :)

Ja tak, 150km i mørke og 5 graders varme er FANDME KOLDT!

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-02-06 20:43

"Lasse Nygaard" <nugiz@compuclub.dk> wrote in message

> Ja tak, 150km i mørke og 5 graders varme er FANDME KOLDT!

Skaldede 14 km i snevejr, blæst og frostgrader er edderpivme' også koldt!

Venlig hilsen

Aragorn_DK - med kold tud, hoste og snot - selvvalgt!

--
=================
www.welles.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-03-06 10:32

Thomas Gulholm wrote:

> JAAA! lad os lave en underskriftindsamling (ala den om afgifter) om at
> vi vil have forår nu, og sende resultatet til DMI - så kan de få lov at
> vise deres eksistensberettelse :)

Nix - det er forsikringspausen der ligger forkert. 14 dage frem i hver
ende siger jeg.

--
vh
Torben

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 01-03-06 11:11

Torben Scheel wrote:

> Nix - det er forsikringspausen der ligger forkert. 14 dage frem i hver
> ende siger jeg.

Tror du der er lettere at overbevise forsikringsselskaberne end
vejrguderne om at de bør laver noget om? ;)

Men bortset fra det, virker det da som en rigtigt god ide at få rykket
forsikringspausen - hørte i vejrudsigten igår, at det ville giver mere
"meterologisk mening" at inddele årstiderne ifht. solhverv og jævndøge,
i stedet for efter måneder som vi traditionelt gør - så der er noget om
snakken.

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-02-06 20:33

On Tue, 28 Feb 2006 18:28:04 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej.

>Jeg vil ha 8-10 grader og ingen salt, inden Retteren køre
>nogensomhelst steder viljegsåja ]B->

Jeg brugte nogle timer i værkstedet i week-enden, og der slog det mig
at temperaturen i min "solkrog" var rimelig høj.
Jeg hængte et termometer i solen, og fik et fint billede af det
visende 29 graders varme.
Jeg indrømmer at temperaturen og tanken om foråret for nogen tid
rykkede mundvigene op i nærheden af ørene ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen E.

Dato : 28-02-06 21:09

> [...]
> jeg...
>
> Jeg vil ha 8-10 grader og ingen salt, inden Retteren køre

Fazeren er helt enig med slægtskabet - den nægter at komme ud af sit
lune vinterhi før solen står højt på himlen, med 2-cifrede varmegrader
og alt saltet forlængst skyllet væk

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-03-06 08:41

"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> writes:

> Fazeren er helt enig med slægtskabet - den nægter at komme ud af sit
> lune vinterhi før solen står højt på himlen, med 2-cifrede varmegrader
> og alt saltet forlængst skyllet væk

Men vi er dog ikke helt så hårdt ramt som vores venner nord for os.

Dette er taget lige udenfor Drammen i Norge:
http://www.tausvik.no/no_gt/winterstale.html

Kai

Fra : Anders Majland

Dato : 28-02-06 22:45

> Men med dét vejr som Guderne disker op med i øjeblikket, så kører
> Retteren *ingensteder* imorgen. Lad de andre være galninge siger
> jeg...

Ja de af mine kollegaer der har været i tvivl er det ikke mere efter at jeg
sidst på formiddagen kom ind på kontoret forklædt som den afskyelige snemand
efterf at krydset riget. Sne er noget rigtig lort, det klister til visiret
og er imhp det farligste ved at køre i det her vejr - friktion er der nok af
til adstadig kørsel hvis man ellers kan se hvad ej man skal ...