|
| XS 400 pris for skadet cykel Fra : Yamxs400@hotmail.com |
Dato : 28-02-06 17:52 |
|
Hej Gruppe.
Min XS 400 har det ikke just godt, knastkæden er knækket og sidder
på en eller anden måde fast under stemplerne. Jeg har fjernet
cylinder osv så stemplerne er blottet, men hvis jeg skal have kæden
fri, og sætte en ny på. Så er det dømt til at gå galt med min
ringe erfaring på det område. Jeg skal have hele motoren skilt ad, og
det tror jeg ikke lige frem jeg magter.
Hvad skal jeg gøre? Sælge cyklen plus reservecykel, hvad kan jeg få
for det? Købe ny MC i tyskland og søge om at flytte stelnummer eller
flytte motoren? hvor svært er det er flytte motoren? Få den lavet af
en mekaniker er vidst urealistisk når cyklen ikke er mere værd en
15000-20000kr
Egentlig havde jeg besluttet mig for at købe ny cykel til foråret,
inden den anden gik i stykker fordi jeg var lidt træt af den. Det er
nemlig mit eneste transportmiddel, så ville gerne have noget større
som man også kunne tage på ferie. Men ellers fin MC klarede mig
igennem 3 år og 35000km på Gymnasiet.
Håber i kan hjælpe.
| |
Armand (28-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-02-06 20:01 |
|
Yamxs400@hotmail.com skrev:
>
> Min XS 400 har det ikke just godt, knastkæden er knækket og sidder
> på en eller anden måde fast under stemplerne.
Nysgerrig:
Er det en Seca (á dem med én bagstøddæmper)?
Hvor langt har den gået?
Det ser efterhånden ud til at den ellers solide 400-Seca har et 20-års
problem med knastkæden :-/
Måske at Seca-ejere slet og ret skulle se at betænke modellen med ny
knast-kæde og -strammer efter at skrækhistorierne derom dukker op i lind
strøm :-/
> Hvad skal jeg gøre? Sælge cyklen plus reservecykel,
Hvis du har en reserve-cykel, har du så ikke stumperne der skal til??
> ............hvad kan jeg få for det?
Jeg sætter alvorligt motorskadede mellemklasse-modeller til 7.000,- !
Da det oftest ikke er de stumper der skal til, kán medfølgende reservedele
kun hæve den pris en smule :-/
> Købe ny MC i tyskland og søge om at flytte stelnummer eller
> flytte motoren?
Flytte motoren og andet bedre brugbart stuff over på det danske stel :-|
Der er bare lige det ved sagen at den tyske motor sikkert kan trænge til
ny kæde også :-/
> hvor svært er det er flytte motoren?
Simpelt!
> Få den lavet af en mekaniker er vidst urealistisk når cyklen ikke er
> mere værd en 15000-20000kr
Jup!
--
Armand.
| |
Ukendt (28-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-02-06 23:44 |
|
Armand skrev i meddelelsen ...
>Det ser efterhånden ud til at den ellers solide 400-Seca har et 20-års
>problem med knastkæden :-/
Jeg skulle tage fejl om ikke at det er den selvsamme XS, hvis reparation
bare har lagt i vinterdvale. :-/
mvh
Orla
| |
Martin Sørensen (01-03-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 01-03-06 18:11 |
|
>> Min XS 400 har det ikke just godt, knastkæden er knækket og sidder
>> på en eller anden måde fast under stemplerne.
> Er det en Seca (á dem med én bagstøddæmper)?
> Hvor langt har den gået?
> Det ser efterhånden ud til at den ellers solide 400-Seca har et 20-års
> problem med knastkæden :-/
Jeg synes oftere jeg har hørt om knækket krumtap på Secaen.. Jeg har også
set et par ophuggede Secaer til salg på mobile.de, netop pga. knækket
krumtap.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Armand (01-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-03-06 20:35 |
|
Martin Sørensen skrev:
>>>
>> Det ser efterhånden ud til at den ellers solide 400-Seca har et 20-års
>> problem med knastkæden :-/
>
> Jeg synes oftere jeg har hørt om knækket krumtap på Secaen.. Jeg har også
> set et par ophuggede Secaer til salg på mobile.de, netop pga. knækket
> krumtap.
>
Ha! Jeg giver ikke en flad øvro for tyskernes mekaniske viden, og de
fleste tyskere vil IMHO være tilfreds med en fortolkning af "kaput" á
"knækket krumtap" uanset hvad der er sket i mekanikkens indre :-|
--
Armand.
| |
mikkel_paulsen@hotma~ (02-03-2006)
| Kommentar Fra : mikkel_paulsen@hotma~ |
Dato : 02-03-06 22:33 |
|
Det er den selvsamme Seca med knækket knastkæde, som der blev skrevet
om i efteråret.
jeg har aftjent 6 månders værnepligt og har derfor slet ikke haft tid
til at kigge på den. Det har jeg så fået nu, og det må siges at
være noget af en mundfuld! Ville sgu gerne lave den, men tror bare
det vil tage urealistisk langt tid at lave den, altså når man er
rookie som mig. Ville også gerne af med den, eller have den lavet
inden jeg skal ud at rejse. Har altid haft planer om at købe en ny,
når jeg havde været ude at rejse. måske skulle jeg anskaffe mig den
der Haynes manual, tror i den er til stor hjælp for mig? Har ellers
været pisse glad for cyklen, den kørte 30000 uden andet end alm
vedligeholdelse.
Skal jeg forresten vende cyklen på hovedet, så jeg kan fjerne
bundkaret og løsne kæden fra der hvor den sidder fast? eller hvad
havde i gjordt?
| |
Martin Sørensen (02-03-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 02-03-06 23:09 |
|
> måske skulle jeg anskaffe mig den
> der Haynes manual, tror i den er til stor hjælp for mig?
Der findes ikke noget Haynes manual til Secaen, men den originale Yamaha
servicemanual er udmærket (og også på engelsk). Har du ikke fået den af mig
på et tidspunkt? - Ellers skriver du bare, evt. over MSN, så finder vi ud af
noget..
Den er ihvertfald rar at have når man er usikker på hvordan noget skal
skilles ad, og uundværlig når det skal samles igen, da det meste skal
spændes til moment.
> Skal jeg forresten vende cyklen på hovedet, så jeg kan fjerne
> bundkaret og løsne kæden fra der hvor den sidder fast? eller hvad
> havde i gjordt?
Pil ventildækslet af og fjern lejepanderne (halvmånerne) på de to
knastaksler. Når de er fjernet, så kan knastakslerne fjernes og kæden er
helt løs og kan måske dirkes fri og tages ud. Så kan kædestrammeren fjernes,
topstykket tages af og stemplerne inspiceres..
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Torben Scheel (03-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 03-03-06 08:22 |
|
mikkel_paulsen@hotmail.com wrote:
>
> Skal jeg forresten vende cyklen på hovedet, så jeg kan fjerne
> bundkaret og løsne kæden fra der hvor den sidder fast? eller hvad
> havde i gjordt?
>
Motor ud - se om den kan løsnes på arbejdsbordet - hvis nej - check
priser på pakningssæt og andet nødvendigt - herefter besluttes det om
man er i markedet for en brugt motor eller om der skal adskilles.
--
vh
Torben
| |
mikkel_paulsen@hotma~ (04-03-2006)
| Kommentar Fra : mikkel_paulsen@hotma~ |
Dato : 04-03-06 19:01 |
|
Har Fjernet ventildæksel, cylinder, knastaksler osv. men kæden sidder
jo fast den kan ikke komme ud. heller ikke hvis jeg rykker i baghjulet.
Hvordan arbejder jeg mig ved ind til det sted hvor kæden muligvis
sidder fast? i Manualen "som jeg har fået af dig Takker" så det ud
til at jeg skulle fjerne bundkar eller noget.
hvor køber jeg billigst knastkæde og pakninger. ?
tak for hjælpen
| |
Martin Sørensen (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 04-03-06 21:19 |
|
> Har Fjernet ventildæksel, cylinder, knastaksler osv. men kæden sidder
> jo fast den kan ikke komme ud. heller ikke hvis jeg rykker i
> baghjulet. Hvordan arbejder jeg mig ved ind til det sted hvor kæden
> muligvis sidder fast? i Manualen "som jeg har fået af dig Takker" så
> det ud til at jeg skulle fjerne bundkar eller noget.
Ok, når du er kommet så langt og kæden stadigvæk sidder fast, så må du prøve
at åbne ind til bundkarret. Du behøver dog ikke at vende cyklen på hovedet,
du kan vel bare ligge og kigge op under den.
Men det kunne være at du simpelthen skulle hive hele motoren ud af stellet.
Det er ikke så slemt at gøre, og så er den noget mere håndterlig og nemmere
at komme til.
> hvor køber jeg billigst knastkæde og pakninger. ?
Dem der forhandler dele fra Max' MC-import, f.eks. Bikes and Parts i
Aalborg.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
|
|