Fragt af motor - update
Fra : Hekto

Dato : 28-02-06 11:33

Så er motoren ankommet.

Dør til dør Berlin - Allerød. Leveret på eengangspalle, pænt og
nydeligt!

Motor 2350,- kr.
Fragt 644,- Kr.

Ialt 2994,- kr for en 600cc motor, lige til at kaste i et stel!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-02-06 11:37

Hekto wrote:
> [...]
>
> Motor 2350,- kr.
> Fragt 644,- Kr.
>
> Ialt 2994,- kr for en 600cc motor, lige til at kaste i et stel!

Iloxx.de?

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 28-02-06 13:47

Torben Scheel expressed precisely :
> Iloxx.de?

Nej - DFDS !!!

Det spændende er bare hvad det egentlig er for en motor!!!???

Støbemærkerne siger 98 og 99. Den skulla have kørt sidste gang i 00.
Der er dårligt nok fedt og snavs dér hvor kædehjulet sidder!

Den har monteringshuller under forreste cylinder = ikke en 600cc (jeg
kender til) Men kunne være en 620'er.
Den har et ventildæksel med beslag for oliekøler = min. 750cc

Lidt mystisk; men jeg skal lige have den over i motorstativet i morgen
og så kigge på stelnummeret.

Bjørn: stel er der jo nok af - pøllefant og et racer-stel u. papir.
Hvad den bliver brugt til afhænger jolige lidt af hvad det egentlig er
jeg har købt!!!

Fra : Bjørn S

Dato : 28-02-06 11:58

Hekto wrote:

> Ialt 2994,- kr for en 600cc motor, lige til at kaste i et stel!

Ja, ja, lad os nu se, det er da ikke noget som er "lige" med dine
prosjekter, er det vel ?

Men en meget god pris. Jeg måtte selv slippe 150 øvro for fragt af en
motor, Augsburg-Havdrup.

--
/Bjørn

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-02-06 12:02

Hekto wrote:

> Motor 2350,- kr.
> Fragt 644,- Kr.
>
> Ialt 2994,- kr for en 600cc motor, lige til at kaste i et stel!

Jeg kan da lige tilføje (nu da jeg har fået liv i XJ'eren) at mit
regnestykke for motorskifte på Anne Mettes XJ'er ser sådan ud :

Motor ('91): 180 euro = 1350,- kr.
Fragt : 120 euro = 900,- kr.
CDI boks : 45 £ + VAT og fragt = ca. 650,- kr.
Diverse pakninger : 100,- kr.
Ialt : 3000,- for en opgradering af fruens XJ'er

Alternativet var en renovering da den brugte olie og var meget svær at
få i frigear. Jeg ærgrer mig lidt over udgiften til CDI boksen - jeg var
ikke klar over at der var forskel på årgangene. Mon ikke jeg har sparet
lidt alligevel - om ikke andet en del besvær.

Nogen købere til en renoveringsmoden XJ600 motor med CDI boks?

--
vh
Torben

Fra : CL

Dato : 28-02-06 13:16

Lige en tanke

Spagetti koger

Ris koger

> Motor ('91): 180 euro = 1350,- kr.
> Fragt : 120 euro = 900,- kr.
> CDI boks : 45 £ + VAT og fragt = ca. 650,- kr.
> Diverse pakninger : 100,- kr.
> Ialt : 3000,- for en opgradering af fruens XJ'er

Bekendt solgte Østtysk kram på ebay

Motor MZ 251 ETZ 260 Øvro = 1950 kr.,-
ergo skal man sælge Motor er MZ en bedre forretning

Carsten Larsen

Fra : Armand

Dato : 28-02-06 19:44

Torben Scheel skrev:

> .........Ialt : 3000,- for en opgradering af fruens XJ'er
> Alternativet var en renovering da den brugte olie...

Hør lige her! Er det da ikke en XJ600?
Jeg har her på gruppen ellers fået læst lektien om at sådan en IKKE bruger
olie :-|
Men måske at pågældende XJ-ejer efterhånden har fået sin første
besidderstolted slebet til så han ved nærmere eftertanke kan erindre det
mas han givetvis havde med hans XJ'er trods lovprisningerne :-/

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-03-06 10:58

Armand wrote:

> [...]
> besidderstolted slebet til så han ved nærmere eftertanke kan erindre det
> mas han givetvis havde med hans XJ'er trods lovprisningerne :-/

Hvis jeg har sagt det må det være efter fruen har kørt sverige tynd med
den ved 1500 - 2200 o/min

Jeg har været mere vedholdende med at tilbagevise yamahas "2. gears
problem".

You got mail BTW.

--
vh
Torben

Fra : Peter

Dato : 01-03-06 21:31

> [...]
> besidderstolted slebet til så han ved nærmere eftertanke kan erindre det
> mas han givetvis havde med hans XJ'er trods lovprisningerne :-/

Min XJ600 brugte 0.2 - 0.4 liter olie pr. 10.000 km. Det var jeg godt
tilfreds med.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Anders Majland

Dato : 06-03-06 17:29

> Nogen købere til en renoveringsmoden XJ600 motor med CDI boks?

Nej det skulle da lige være den nyrenoverede

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-03-06 22:44

Anders Majland wrote:

> Nej det skulle da lige være den nyrenoverede

Jamen det er hverken den ene eller anden. Men det kan være at jeg gemmer
den som et otiumprojekt, så jeg kan bygge mig en rigtig herregokart til
den tid

--
vh
Torben