"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4403047e$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Flyrider wrote:
>
>> Så længe den slet ikke er kørende, har du ikke meget at bruge et scop
>> til. Du kan tjekke pickuppen med et almindeligt voltmeter, helst et
>> viserinstrument, sat på området vekselspænding og ca. 2 volt. Det skulle
>> gerne give et udslag for hver motoromdrejning når du kører den på
>> starteren. Men der masser af fejlmuligheder, så det er nok noget af en
>> opgave du har kastet dig ud i. Svært at sige hvor man skal starte, især
>> nu du ikke ved om cdi boxen virker.
>>
> Tak for indsparket - om ikke andet gav mit "dumme" spørgsmål anledning til
> at komme ud og kigge på sagerne - efter måling af statiske værdier på
> pick-up, tænspoler og hætter kastede jeg mig endnu engang over
> ledningsdiagrammet - fik mistanke til ledningen fra sidestøtten - lagde
> den direkte til stel, og - YES - gnist! Nu står den "nye" motor og varmer
> sig ude i solen og lyder umiddelbart sund.
>
> Ahhh!
>
> --
> vh
> Torben
>
Herligt, selvom jeg ikke mener der findes dumme spørgsmål, kun dumme svar,
hvilket heldigvis sjældent forekommer i denne gruppe:)
--
Palle Flygenring
Yamaha Dragstar 1100
www.flygenring.dk
www.starriders.dk