OT: en lille eBay-historie...
Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-06 16:16

Forleden oplevede jeg noget som jeg allerede har mistænkt i en række
situationer, men som oftest kun en enkelt gang eller 2 fra samme
sælger men her var der en der dyrkede det i stor stil. Sagen er den at
jeg blev overbudt 4 gange, normalt ikke noget problem, men her var der
bare lige den hage ved det at det var på nøjagtig samme del . Altså
en sælger der byder via stråmand for at presse prisen op og derefter
at genindsætte delen når den ikke opnår det han ønsker, ikke helt i
eBays ånd og heller ikke i overensstemmelse med deres regler. Varen
havde en karakter der gjorde at det var meget lidt sandsynligt at han
skulle have haft 4 stk af samme. Havde flere at hans auktioner
liggende i min historik og kunne efterflg se at det skam ikke var den
eneste gang han havde kørt det trick , og yderligere kører han med
skjulte budnavne (privatauktioner) for at sløre hvad der foregår. Nå
egentlig var det jo ikke det helt store problem, men jeg sendte nu
alligevel en mail til eBay for at høre deres syn på den sag, uden de
helt store forventninger, da det er en stor eBay-kunde med rigtig
mange auktioner, de svarede så tilbage at de ikke kunne sikkert bevise
bedragerisk optræden (hmmmm ), men at de alligevel ville holde øje
med hans auktioner. Så nu er jeg lidt spændt på om det er sidste gang
delen bliver indsat eller hva', i vanlig stil har jeg naturligvis lagt
et bud ind . Faktisk lidt morsomt.....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Mads Stetter

Dato : 26-02-06 16:45

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Så nu er jeg lidt spændt på om det er sidste gang
> delen bliver indsat eller hva', i vanlig stil har jeg naturligvis lagt
> [...]

Må vi få et link til varen?

MVH Mads Stetter

Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-06 16:52
Fra : Eg Egemarke

Dato : 27-02-06 12:16

Det er den samme satan der har snydt mig !!
Delen var bestemt IKKE komplet og der var "sjovt" nok flere stædige der bød
varen op i pris !!
Jeg har nu en kåbe del der er sat samme med tyggegummi og hvor selve
"hjørnet" mangler. billederne er dog tager så det ikke kan ses Grr..

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-02-06 19:37

Eg Egemarke skrev den 27 feb 2006 i

> [...]
> Jeg har nu en kåbe del der er sat samme med tyggegummi og hvor selve
> "hjørnet" mangler. billederne er dog tager så det ikke kan ses Grr..

En anden Ebay historie:
Sælger bliver (i min interpretation) nervøs for at hans stump ikke bliver
solgt til en for ham rimelig pris, og trækker tilbuddet tilbage med
begrundelsen:

"Der Verkäufer hat diese Auktion vorzeitig beendet, da der Startpreis
fehlerhaft war."

Se selv - jeg var i den grad pistoff her til morgen
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8039411209&sspagename=ADME%
3AL%3ARTQ%3ADE%3A1&rd=1

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Simon Rasch 9640

Dato : 26-02-06 17:04

> [...]
> med hans auktioner. Så nu er jeg lidt spændt på om det er sidste gang
> delen bliver indsat eller hva', i vanlig stil har jeg naturligvis lagt

Nu er jeg ikke den store Ebay-bruger, men kan man som sælger ikke selv sætte
en startpris ?
Hvis ja, er der jo ingen grund til at have stråmænd og alt det der. Så er
man den vej garanteret en minimumspris for varen.

Simon

Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-06 17:16

On Sun, 26 Feb 2006 17:03:45 +0100, "Simon Rasch 9640"
<simon.rasch_NEJ_TIL_SPAM@tdcadsl.dk> wrote:

>Nu er jeg ikke den store Ebay-bruger, men kan man som sælger ikke selv sætte
>en startpris ?

Jow.

>Hvis ja, er der jo ingen grund til at have stråmænd og alt det der. Så er
>man den vej garanteret en minimumspris for varen.

Det skulle man tro, men det har noget at gøre med eBay's prisstruktur
for annoncen, sætter man startprisen på 1 Euro er annoncen billigere.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-02-06 17:34

> Jow.

> Det skulle man tro, men det har noget at gøre med eBay's prisstruktur
> for annoncen, sætter man startprisen på 1 Euro er annoncen billigere.

Men han skal jo betale gebyr hver gang han handler varen, både oprettelse og
slutgebyr afhængig af salgspris, så hvad er fidusen? Det koster vel nemt 5
euro hver gang.

Niels

Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-06 17:43

On Sun, 26 Feb 2006 17:34:22 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

>Men han skal jo betale gebyr hver gang han handler varen, både oprettelse og
>slutgebyr afhængig af salgspris, så hvad er fidusen? Det koster vel nemt 5
>euro hver gang.

Sætter han den ind til den pris han ønsker og den ikke bliver solgt
koster det også noget. Jeg må indrømme at jeg ikke kan afgøre præcis
hvor meget det koster ham hver gang at benytte de forskellige måder at
gøre det på, det er for uigennemsigtigt og jeg gider ikke sætte mig
100% ind i prisstrukturen). Den forklaring på hvordan det foregår har
jeg læst i et eBay-forum og der var meldingen at det gøres fordi det
bedre kan svare sig, dels p.g.a annoncepris og dels fordi man tit (men
ikke altid) kan lykkedes med at drive prisen væsentlig op på den måde,
i 2 og 3 omgang. Det er såmænd slet ikke nogen big deal, set fra min
side, mere morsomt end noget andet, eBay er et kanongodt sted at
handle, men ikke alt er kosher...me thinx

Fra : Armand

Dato : 26-02-06 17:25

MKS - 74 skrev:
> [...]
> eBay-kunde ....de svarede så tilbage at de ikke kunne sikkert bevise
> bedragerisk optræden (hmmmm ), men at de alligevel ville holde øje

Jeg bliver så rygende fornærmet af det bedrageriforsøg disse
"second-chance offers" i mine øjen udgør, at jeg helt og holdent afholder
mig fra at slå til :-|
Ebay tolererer brugen ud fra den reelle mulighed for bydere der hopper fra
deres bud; men det undrer mig at situationen ikke kan lægges mere ind
under Ebay, hvorved at vanebrugere af Second-chance tricket ikke får frit
spil :-|

--
Armand.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 26-02-06 17:47

Jeg kan desværre ikke rigtig få øje på noget fusk. Når du kigger hans
Bewertungen igennem, er der ikke rigtig nogen købere, der har købt meget
ofte ved ham (jeg har i hvert fald ikke kunnet finde nogen). Dvs., at
han skulle have oprettet en ny profil for hver gang han har snydt, og
det tror jeg er usandsynligt, for det er jo trods alt besværligt at
blive registreret.
Måske har han virkelig haft tre af de tingester og har bare genbrugt
billedet, når de nu var ens?

--

Hilsen Jan

Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-06 18:05

On Sun, 26 Feb 2006 17:47:00 +0100, "Dr.Enduro"
<janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Jeg kan desværre ikke rigtig få øje på noget fusk. Når du kigger hans
>Bewertungen igennem, er der ikke rigtig nogen købere, der har købt meget
>ofte ved ham (jeg har i hvert fald ikke kunnet finde nogen).

Det forstår jeg godt for jeg fik en del hjem fra ham, og den var
aldeles fejlbeskrevet, bras, men den kostede ikke meget, så pyt.

>Dvs., at
>han skulle have oprettet en ny profil for hver gang han har snydt, og
>det tror jeg er usandsynligt, for det er jo trods alt besværligt at
>blive registreret

Øhhh - den forstår jeg ikke, da kun hvis hans konto bliver lukket og
det behøver jo langt fra at sket selvom der har været fusket. Men som
sagt, der er faktisk langt flere kåbedele hvor der er sket præcis det
samme (sikkert også andre ting) over de sidste 5-6 uger også nogle
uoriginalt lakerede, og du skal ikke bilde mig ind at man har 2-5
stykker eksakt identiske af dem...

>Måske har han virkelig haft tre af de tingester og har bare genbrugt
>billedet, når de nu var ens?

Han har i så fald mindst haft 5 , hvilket er ekstremt usandsynligt
da det er en del jeg har kigget efter i 9 mdr. . Billedet rep. jo
samme del og i fald det skulle rep. 5 forskellige men identiske dele
er der også noget galt for delen har en "fejl" som en kender straks
ser (så er billedet ikke repræsentativt for de solgte varer). Men som
eBay også konkluderer, kan man ikke 100% sige - fusk - personligt er
jeg nu ikke i tvivl .

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 27-02-06 07:28

MKS - 74 wrote:
> [...]
> med hans auktioner. Så nu er jeg lidt spændt på om det er sidste gang
> delen bliver indsat eller hva', i vanlig stil har jeg naturligvis lagt

Ovenstående mener jeg også at jer har været udsat for et par gange,
bl.a. lige for et par dage siden, se links
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8042024923&rd=1&sspagename=STRK%3AMEBI%3AIT&rd=1
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8038190634&rd=1&sspagename=STRK%3AMEDW%3AIT&rd=1

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - ES250/2

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 27-02-06 17:15

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> Ovenstående mener jeg også at jer har været udsat for et par gange,
> bl.a. lige for et par dage siden, se links

> [...]

Jeg vil sige i denne forbindelse - alle steder hvor folk handler er der
kloge folk der forsøger at narre de mindre kloge folk - så man skal vel bare
holde sig i skindet og
ikke ubetinget springe til fordi der nu er en "dims" man må eje til salg ?

Nu vi alligevel er OT - har jeg et lille bidrag - det er et videolink hvis
der er modembrugere tilstede

http://www.filecabi.net/video/bought-on-ebay.html

men sød er den da !

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900

Fra : MKS - 74

Dato : 27-02-06 18:16

On Mon, 27 Feb 2006 17:14:58 +0100, "Jens B. Rasmussen"
<rf900@FJERNESemail.dk> wrote:

>http://www.filecabi.net/video/bought-on-ebay.html

>men sød er den da !

*LOL* - Bigtime!