Reservedele - priser der er rent tyveri !
Fra : Anders Majland

Dato : 24-02-06 23:50

Jeg fik lige en email fra en der spurgte til lidt hjælp (han kan selv sætte
navn på forretningen her hvis han synes). Men han skulle bruge 2 hjullejer
og havde spurgt på prisen ved en stor forhandler i Odense. Han havde der
fået at vide at de kostede 500kroner stykket ! Så kunne jeg godt forstå at
odenseaneren spurgte om jeg havde et par brugte der kunne genbruges ....

Det drejer sig om følgende standard leje
http://www.hvidevaredele.dk/shop/default.asp?ProductID=281 med en vejledende
pris på 80,- kroner. Det er ikke ligefrem noget der giver større
troværdighed for mc forhandleren ......

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-02-06 07:46

> [...]
> http://www.hvidevaredele.dk/shop/default.asp?ProductID=281 med en vejledende
> pris på 80,- kroner. Det er ikke ligefrem noget der giver større

det er skræmmende, og så et lejet oven i købet på tilbud til 56,- :)

Ligesom da jeg skulle have en pære til et miniblinker blinklys, den er
lidt speciel, aflang, pris i DK 70,-, pris hos louis: 15,-.
Louis tager 50,- i fragt, så hvis jeg ikke have bestilt andet havde jeg
stadig sparet lidt.
Det er latterligt.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Hekto

Dato : 25-02-06 09:16

> [...]
> er lidt speciel, aflang, pris i DK 70,-, pris hos louis: 15,-.
> Louis tager 50,- i fragt, så hvis jeg ikke have bestilt andet havde

Nu er markedet jo ikke så stort i DK som i DE; men alligevel!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-02-06 09:58

Thomas Jensen wrote:

> [...]
> lidt speciel, aflang, pris i DK 70,-, pris hos louis: 15,-.
> Louis tager 50,- i fragt, så hvis jeg ikke have bestilt andet havde jeg

Jeg kan slå den (i procent) 1 stk 10mm kobberskive til banjobolt :

THansen 15 kr. (og de havde kun een)
Mekonomen 0,25 + moms - jeg gad ikke benytte mig af min firmarabat..

THansen blev forsøgt pga. uventet lørdag

--
vh
Torben

Fra : Flyrider

Dato : 25-02-06 10:08

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43ff8dbc$0$47062$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> vejledende pris på 80,- kroner. Det er ikke ligefrem noget der giver
> større troværdighed for mc forhandleren ......

Nu er det jo ikke sikkert det er forhandleren der er den store synder. De
fleste forhandlere køber jo deres reservedele fra importøren, også selv om
der er tale om standardvarer som kuglelejer, oringe m.m Og når et kugleleje,
måske produceret i norden, først har været rundt og vende i det meste af
verden, blevet registret og kontrolleret og ompakket adskillige gange, og
sendt tilbage til lille DK, så er prisen altid steget mange gange. Der er jo
mange led i kæden der alle skal have en fortjeneste, og det er vel rimeligt
nok. Så må vi som forbruger prøve at finde smutvejene hvis vi ikke vil
betale for det. Jeg skulle bruge en kulholder til min starter og tænkte, jeg
tager lige de 2 pakninger med der sidder i den. Ikke fordi de var
nødvendige, men herregud, når jeg nu alligevel..... 150 og 175 kr. pr stk!!
Kunne have brugt et par standard oringe til 3 kr stykket. Sådan bliver man
klogere og fattigere. Morale, hold øjnene og ørerne åbne og undlad at købe
almindelige hyldevarer som originale dele.

--
Palle Flygenring
Yamaha Dragstar 1100

Fra : Dr.Enduro

Dato : 25-02-06 10:29

Anders Majland wrote:
> Jeg fik lige en email fra en der spurgte til lidt hjælp (han kan selv sætte
> navn på forretningen her hvis han synes).

Jeg synes godt, I kan sætte navn på forretningen, så ved vi andre
odenseanere i hvert fald besked.

--

Hilsen Jan

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-06 11:01

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes godt, I kan sætte navn på forretningen, så ved vi andre
> odenseanere i hvert fald besked.

Det er sikkert en forhandler, der bare har slået partnr. op på lejet på lige
den cykel og så er det sikkert prisen.
Men hjul lejer og mange andre dele behøves jo ikke at være orginale for at
være gode nok, så derfor kikker jeg mig da rundt for at skaffe det billigst
til kunden. Nu bla. hjullejer er jo noget man altid har hjemme, så det
betyder da også en hel del for ens lagerværdi, om lejerne koster 500 kr
eller 80 kr i vejl udsalg. Hvis man da ikke er så fræk at købe det uorginale
hjem og sælge det som original

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

PS: jeg er også lidt dyr....jeg tager 93 kr for det SKF leje.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-02-06 11:43

> Det er sikkert en forhandler, der bare har slået partnr. op på lejet på
> lige
> den cykel og så er det sikkert prisen.

Ja da det er en Aprilia så lyder det meget sandsynligt at TMP kunne finde på
at sætte en vejledende pris i det leje for et simpelt kugeleleje.... Et
kompetent værksted ville imho ikke forsøge at sælge en kunde sådan et leje
til den uhyrlige pris, men istedet konstatere at det er et standardleje hvor
prisen er en anden...

> PS: jeg er også lidt dyr....jeg tager 93 kr for det SKF leje.

Jeg forventer ikke at den lokale mc forhandler er billigst, men jeg
forventer at der er et rimeligt forhold mellem varen og prisen. Nu var det
bare et tilfældigt sted jeg fandt lejet online men mon ikke det også er i
mc-nøglen. ... jo kigger lige i et 2004 katalog : Koyo til 58,- Går jeg til
en mc forhandler efter et leje vil jeg forvente at han kender mc-nøglens
prisniveau (Men derudover betaler jeg også gerne mere for et SKF

Jeg har erkendt at de færreste forhandlere har andet end de mest anvendte
stumper på lager, og at det derfor kan tage en uge at få det man mangler
(det er for dyrt at sende stumper enkelvis) og det er selvfølgelig en
merpris værd hvis det er lagervare. Men der er temmelig langt til at
forlange 500kr for det. Nu ved jeg ikke hvordan avancen deles mellem
importør og forhandler på aprilia stumper og der går også lidt til porto fra
importør til forhandler men jeg mener stadig at prisen er ublu.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-06 19:35

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44003595$0$47090$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja da det er en Aprilia så lyder det meget sandsynligt at TMP kunne finde

> at sætte en vejledende pris i det leje for et simpelt kugeleleje....

Jeg tror ikke at TMP sætter prisen på enkelte dele, kun en fast avance og så
kommer den med at det leje kommer igennem så mange led, som alle skal tjene
og så går det helt galt, som beskrevet.

> [...]
> til den uhyrlige pris, men istedet konstatere at det er et standardleje

Jeg tror at flere af de store steder ikke har folk til reservedele, der ved
ret meget om de "indre" dele i en cykel, så de kan kun slå op i
partkatalogen.

> Jeg har erkendt at de færreste forhandlere har andet end de mest anvendte
> stumper på lager, og at det derfor kan tage en uge at få det man mangler

Hvis det er noget folk skal bruge må der ikke gå en uge, jeg gør alt for at
samle sammen, når jeg skal lave ordre, men kommer du ind til mig og jeg kan
se at du mangler en vital del, der koster måske kun 25 kr, så bestiller jeg
den med det samme og du vil få den uden merpris.
Du kan da ikke gå at vente en uge på en del, som jeg kan have næste dag.
Det taber jeg penge på, men håber så at du kommer igen en anden dag.

>jeg mener stadig at prisen er ublu.

Det er vi meget enige om, men jeg er sikker på at der er mange der har
oplevet det, at bestille en del og så få og finde ud af at uden det fine MC
mærke på, kunne delen fås til 1/4 del af prisen.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-06 21:37

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44003595$0$47090$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
..

> Ja da det er en Aprilia så lyder det meget sandsynligt at TMP kunne finde

> at sætte en vejledende pris i det leje for et simpelt kugeleleje

Jeg har lige været inde hos TMP og slå et Aprilia leje 6004 op, det kostede
178 kr vejl. udsalgspris!!!???
Gud ved hvad der er der er blevet slået op til 500 kr??
....måske...jeg har også en gang været inde hos en forhandler der ikke ville
handle med mig )

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Anders Majland

Dato : 25-02-06 22:04

> Jeg har lige været inde hos TMP og slå et Aprilia leje 6004 op, det
> kostede
> 178 kr vejl. udsalgspris!!!???

Det lyder mere "rimeligt" det er kun dobbelt op for at få et ekstra
varenummer, en fin plastikpose og måske endda ligge på lager hos importøren

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 25-02-06 12:57

> [...]
> vejledende pris på 80,- kroner. Det er ikke ligefrem noget der giver
> større troværdighed for mc forhandleren ......

Sålænge man skal bruge nogle ret standard lejer, kan man med fordel købe dem
hos en landbrugsmaskinhandler. De har som regel de fleste liggende og til
meget rimelige priser.
Hilsen Matthias

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 25-02-06 15:42

Så det jo nok et "originalt" leje, som man får i en yamaha. suzuki, kawazaki
etc, pakke, eller pose, klistermærket i sig selv er jo nok 400 kr værd... ;)

Forhandleren skal jo også have lidt til at betale husleje, løninger etc
for!!?? bare en tanke!

fortjenesten ved cykler er jo ikke så står, det er eftermarkedet der skal
give kassen!!

bare lidt fra forhandlerens synspunkt!?

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 25-02-06 17:58

Hvad koster kronrørslejer? Skilte lige min forende ad idag, og de
er meget færdige!!

kim..
1999 bandit600.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-06 18:29

"Kim (Bandit600)" <lundgaard@skjern-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad koster kronrørslejer? Skilte lige min forende ad idag, og de
> er meget færdige!!

299 kr. fra part+plus (MC-Nøglen)

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : NTS

Dato : 25-02-06 20:57

Anders Majland wrote:

> [...]

> http://www.hvidevaredele.dk/shop/default.asp?ProductID=281 med en vejledende
> pris på 80,- kroner. Det er ikke ligefrem noget der giver større

Forhandleren er Bruun_Larsen. Jeg har tidligere købt nogle forhjulslejere
hos dem hvor de kostede 112 kr for et sæt. Jeg synes ellers at de plejer
at have tingene i orden hos bruun larsen, og når jeg konfronterer dem med
at jeg kan få et par skf lejere til 112 kr sættet, så tror jeg da nok at
de skal finde nogle billigere til mig.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 25-02-06 21:04

NTS wrote:

> Jeg synes
> ellers at de plejer at have tingene i orden hos bruun larsen

Som jeg har oplevet dem (efterhånden en del gange), så er de meget
flinke og velmenende, men de har ikke styr på særlig meget. Det der med
at slå rigtigt op i databaser og i mc-nøglen er i hvert fald gået galt
for dem nogle gange, da jeg skulle have bl.a. batteri og snøfterkabel,
selvom man skulle tro det var rimelig ligetil.

--

Hilsen Jan

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-02-06 22:09

> Forhandleren er Bruun_Larsen.

så gættede jeg rigtigt mindede om engang jeg skulle have
bremseklodser til min XJ600s, havde kun originale keramiske og ville
ikke skaffe de SBS jeg ville have.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-06 21:57

Thomas Jensen wrote:

> så gættede jeg rigtigt mindede om engang jeg skulle have
> bremseklodser til min XJ600s, havde kun originale keramiske og ville
> ikke skaffe de SBS jeg ville have.

Hvor købte du så SBS henne?

--
Squish