MC alarmer - erfaringer?
Fra : KS

Dato : 24-02-06 12:55

Hej.

Jeg har investeret i nyt legetøj, en Hornet, og jeg vil gerne have en alarm
installeret på den. Menmenmen...jeg har læst og læst og ikke fundet noget
guldkorn endnu! Spyball synes ikke at være det store hit her i vores klima.

Hvad har du og virker den?

Mvh Ken
Hornet '04

Fra : Anders Majland

Dato : 24-02-06 13:41

> [...]
> installeret på den. Menmenmen...jeg har læst og læst og ikke fundet noget
> guldkorn endnu! Spyball synes ikke at være det store hit her i vores

Se dmcn.dk - de billige fra louis har flere fine erfaringer med.

Fra : KS

Dato : 24-02-06 14:24

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43ff00da$0$47066$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Se dmcn.dk - de billige fra louis har flere fine erfaringer med.

Jep - har læst din anmeldelse som en af få brugbare alarmer.

Jeg har udsyn til min mc - ca 10 m fra mit soveværelse. Så alle forslag til
at min mc bliver stående er velkomne! (og her tænkte jeg en bevægelsesfølsom
alarm er bedst?)

Mvh Ken
Hornet '04

Fra : Jesper

Dato : 24-02-06 15:00

"KS" <ken_S123@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til
> at min mc bliver stående er velkomne! (og her tænkte jeg en

Har haft en dyr spyball -men droppede den pga for mange fejl. Nu har jeg en
simpel ms alarm fra Louis og den virker fint. To gange er jeg blevet vækket
af den (begge gange var nogle unger der skulle hive op i overtrækket for at
se mc'en - børn er noget skod !)

Fra : KS

Dato : 24-02-06 15:49

> [...]
vækket
> af den (begge gange var nogle unger der skulle hive op i overtrækket for

Det lyder da umiddelbart til at en ms alarm er fornuftig. Nu har jeg kigget
louis.de. Mit eneste krav er alarm ved bevægelsessensor el.lign., gerne også
en kontakt på støttefoden? Helst ikke for avanceret tilslutning...
Jeg kan ikke mange ord tysk, så hvis en venlig sjæl vil anbefale mig det
bedste køb hos, så er det værdsat!

Mvh Ken
Hornet '04

Fra : KS

Dato : 24-02-06 18:17

> [...]
> en kontakt på støttefoden? Helst ikke for avanceret tilslutning...
> Jeg kan ikke mange ord tysk, så hvis en venlig sjæl vil anbefale mig det

prøver lige med en HEL sætning.... det bedste køb hos http://louis.de/ -
under alarmer, hvis der er nogen der vil hjælpe og det er stadig værdsat ;)

Mvh Ken
Hornet '04

Fra : Erling Christensen

Dato : 24-02-06 18:45

On Fri, 24 Feb 2006 18:16:56 +0100, "KS" <ken_S123@hotmail.com> wrote:

> [...]
>under alarmer, hvis der er nogen der vil hjælpe og det er stadig værdsat ;)

Jeg har monteret en Legos 3 alarm på min Honda CBR600 F2. Den reagerer
på ændret hældning og forsøg på at starte inden alarmen er
deaktiveret.

Den jeg valgte er med 2 fjernbetjeninger...
Mvh

Erling Christensen

Fra : Martin Christiansen

Dato : 24-02-06 21:52

"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har monteret en Legos 3 alarm på min Honda CBR600 F2. Den reagerer
> på ændret hældning og forsøg på at starte inden alarmen er
> deaktiveret.

Hvordan var den at bygge på..?

Mvh - Martin

Fra : Erling Christensen

Dato : 24-02-06 23:23

On Fri, 24 Feb 2006 21:51:55 +0100, "Martin Christiansen"
<mc@city.invalid> wrote:

>"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> skrev i en meddelelse

>Hvordan var den at bygge på..?
>

>Mvh - Martin

Det tog mig godt og vel en weekend, men så er kablerne også skjult og
pakket ind I med tape og krympeflex.

Jeg droppede Immobilizer da jeg ikke kunne den del til og virke
korrekt. Men I tilfælde af fejl, så vil MC'en så heller ikke
strande...

Jeg valgte og installere en alarm, for at blive advaret hvis nogle
prøver på at bryde tændingslåsen eller flytte MC'en der hjemme....
Desværre så reagerer folk ikke rigtig på en alarm, så jeg har en
skivelås med når jeg kører nogen steder...
Mvh

Erling Christensen

Fra : KOP

Dato : 24-02-06 22:09

jeg købte én af de billige i Bilka, nem at montere, virker tilsyneladende
godt. Ingen fejlalarmer.
--
kop
FZS 600 '98

Fra : Søren

Dato : 24-02-06 23:39

> [...]
> installeret på den. Menmenmen...jeg har læst og læst og ikke fundet noget
> guldkorn endnu! Spyball synes ikke at være det store hit her i vores

Lige et par tillægsspørgsmål.

Hvis man f.eks. køber en ny Honda CBF 600 eller 1000, så kan man købe en
original alarm for lidt over 3000.
Hvordan fungere den?
Og hvad er risikoen for at der kommer en masse falske-positive alarmer?

Hvad er den billigste GPS løsning - altså hvor der sidder en GPS sender på
cyklen og sender dens position tilbage ved f.eks. et tyveri?
Kan man få rabat på forsikringen hvis man har det (ligeledes med en alarm)?

Fra : Erling Christensen

Dato : 25-02-06 09:12

On Fri, 24 Feb 2006 23:38:41 +0100, "Søren" <soren@removethis.com>
wrote:

> [...]
>cyklen og sender dens position tilbage ved f.eks. et tyveri?
>Kan man få rabat på forsikringen hvis man har det (ligeledes med en alarm)?

Hej Søren...

Hvis alarmen er fabriksmonteret så tror jeg ikke man skal være bange
for noget, da de vil være testet bedre end eftermonteret. Honda har jo
et ry og leve op til....

Alarmer reagere ud fra hvad de er sat til og reagere på.... Hvis den
ikke har en omgivelsessensor der reagerer når man nærmer ens MC, så
vil du nok ikke opleve falske positiver, da de andre sensorer typisk
er ændret hældning, start via lås uden deaktivering af alarm.

Jeg mener der er Dantrack som har en GPS løsning for bil/MC..., men
den er vist halvdyr at investerer i, og der er løbende Abo. Dertil
også et mobil abo.

Forsikringerne giver mig bekendt ikke rabat ved installeret alarm, men
det kan jo være man kan forhandle sig til det...

Mvh

Erling Christensen