Manglende papirer...?
Fra : PeterL

Dato : 21-02-06 14:36

Hvis man står med en motorcykel uden papirer, og gerne vil have den
indregistreret... Hvad gør man så?

Kan man forespørge på stelnummer og få klarlagt om den er stjålet noget sted
i verden, og få lavet nye papirer, eller hvad?
(Vi antager at den ikke er stjålet, men de original papirer bare er gået
tabt med tiden...?)

-PeterL

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 21-02-06 15:52

PeterL wrote:
> [...]
> i verden, og få lavet nye papirer, eller hvad?
> (Vi antager at den ikke er stjålet, men de original papirer bare er gået

Motorkontoret/Polititet har en blanket hvor du kan ansøgne om en kopi af
den bortkommende Registeringsattest, dog er det vist nok kun den sidste
ejer der have sit navn på registeringsattesten der kan lave nummeret.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : PeterL

Dato : 21-02-06 17:24

-Og hvis køretøjet aldrig har været indregistreret i Danmark før???

-PeterL

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-02-06 08:42

PeterL wrote:
> -Og hvis køretøjet aldrig har været indregistreret i Danmark før???

Kondolerer - byg den op til radiator.

Jeg havde min første "MC" -en MZ TS150 med 2 stelnumre. Forreste del
svarede til registreringsattesten, den påboltede alubagende med
typepladen havde et ukendt nummer. Det tog et halvt års tid at klare den
sag - derunder en afhøring hos politiet :-/. Sagen endte med ihugning af
nyt stelnummer hos told og skat i Tåstrup.

--
vh
Torben

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-02-06 17:36

On Tue, 21 Feb 2006 14:35:31 +0100, "PeterL" <overground@hotmail.com>
wrote:

Hej Peter.

>Hvis man står med en motorcykel uden papirer, og gerne vil have den
>indregistreret... Hvad gør man så?

Det er et spørgsmål der ikke er så enkelt at besvare.

Centralregisteret for motorkøretøjer hører under rigspolitichefen, og
det er ham der skal give tilladelsen til at genudstede et køretøjs
identitetspapirer.
Imidlertid er det ikke ligetil at få nye papirer på et køretøj idet
politiet vil være 100% sikre på at det køretøj der er tale om ikke er
"bortkommet" på uærlig vis et andet sted i verden.
Kort sagt: De krygter at være medvirkende til hvidvask af stjålne
køretøjer.
Hvis køretøjet har været registreret i Danmark tidligere sender man
alt hvad der kan anskueliggøre ægtheden af dette samt papirer der
beviser at man er køretøjets rette ejer.
Det tager en pokkers tid, men hvis sagen betragtes som OK får man et
brev fra overpolitimandens kontor hvoraf det fremgår at på de
foreliggende grundlag kan køretøjet genindregistreres uden den seneste
registreringsattest på betingelse af, at køretøjet er
afgiftsberigtiget over for told- og skattestyrelsen.
Altså skal man gennem en "afgiftning" også
Sådan en sag tager let ½-1 år - Burokratiet længe leve.
Jeg har prøvet det, og det glemmer jeg ikke lige foreløbig.
Jeg slap med besværet, papirkrigen, 926 Kr. i depositum og en endelig
afgift på 0 Kr.

Hvis køretøjet kommer fra udlandet er jeg sikker på at det bliver
meget besværligt.
Der skal ligge ualmindelig god dokumentation for ejerskabet.
Politiet i det land den kommer fra skal sikkert ind i sagen for at
sikre at der ikke er tale om hælergods.
Hvis jeg skal bedømme det er chancen lig 0.
Men da det jo ikke er mig der er overhøjhed gæls det heldigvis ikke,
så der er kun een ting at gøre: Start papirkrigen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : PeterL

Dato : 21-02-06 17:51

Okay, det lyder spændende... Det må jeg prøve!

Mange tak!

-PeterL

Fra : Armand

Dato : 21-02-06 20:51

PeterL skrev:
> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message

> Okay, det lyder spændende... Det må jeg prøve!

Eller spring over hvor gærdet er lavest og køb yderligere et stel med
papirer i udlandet á ca. en tusse, og byg hele skidtet over på dét!
Tricket giver samtidig lejlighed til en grundig behandling af stellet á
f.eks. metalissering eller nylon-coating!!

--
Armand.

PS:
Peter, gider du ikke tillægge dig vanen at skrive under(!) det du lader
stå som citering - Akkurat som (stort set) alle andre også gør!?

Fra : PeterL

Dato : 22-02-06 14:12

Ja, så langt kan jeg godt regne, men det er jo 'snyd', når opgaven lyder på
at lave nye papirer

Det er ikke aktuelt i mit tilfælde. Jeg skal vist til Japan for at hustle
mig til sådan ét, og det strækker mine resourcer ikke til :-/
.... Men hvis nogen har en Suzuki GSX-R 250 RR SP '89 stående, eller dele af
en sådan, så er jeg interesseret...

-PeterL

Fra : Armand

Dato : 23-02-06 21:12

PeterL skrev:
> [...]
>
> Det er ikke aktuelt i mit tilfælde. Jeg skal vist til Japan for at hustle
> mig til sådan ét, og det strækker mine resourcer ikke til :-/

Tilbage er så lige det store spørgsmål om hvorledes man overhovedet tør
købe et køretøj uden papirer!?
Kun papirernes tilstedeværelse bekræfter at det er rette ejermand man
handler med, og alle sælgers forklaringer vil kunne henføres som omsvøb :-|

--
Armand.

Fra : PeterL

Dato : 24-02-06 10:42

Det er en længere historie. Sæt du bare pacemakeren på 'idle'. Der er ikke
noget lyssky ved det...

-PeterL