? om mc lift fra Metro
Fra : vmx

Dato : 21-02-06 13:34

Hej!

Er der nogen der kender / har prøvet denne lift

http://www.metro.dk/metroposter.asp?kid=282&pg=32&vg=

Den er til salg i Metro for 500 / 625 kr. Er det en ok pris
( set i forhold til kvalitet ) ?

Mvh
Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194

Fra : KT

Dato : 21-02-06 18:26

"vmx" <dsl56fjernbogstavernemellemtallene389@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:43fb097a$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> http://www.metro.dk/metroposter.asp?kid=282&pg=32&vg=
>
> Den er til salg i Metro for 500 / 625 kr. Er det en ok pris

Min bror har en der ligner den meget.
Han er meget tilfreds med den.

Dog skal han huske at sætte en træklods eller lign. under den hvis han lader
den stå natten over.
Ellers trykkes den sammen (Og cyklen vælter), den er åbenbart ikke helt tæt
i pakningerne.
(Han skulle heldigvis _ikke_ lære det på den hårde måde, han satte "for
sjov" en træklods under den, den første nat den skulle holde cyklen)

Den model du henviser til kan godt se ud til at have en sikring mod dette
indbygget?

Mvh Kim

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-02-06 22:45

KT wrote:

> [...]

Jeg har en magen til, og er yderst tilfreds med den.
Ikke den lækreste finish, men den er fin til prisen.

> [...]
> den stå natten over.
> Ellers trykkes den sammen (Og cyklen vælter), den er åbenbart ikke helt tæt

Ja, der er en sikring - i begge sider - indbygget, og den virker fint.

--
Mvh Henrik.

Fra : Leif

Dato : 21-02-06 20:42

> [...]
>
> http://www.metro.dk/metroposter.asp?kid=282&pg=32&vg=
>
> Den er til salg i Metro for 500 / 625 kr. Er det en ok pris

Øv Metro - uden kort går den vist ikke?

Har de en form for gæstekort?

Kan de evt. fås andre steder til samme pris??

Ellers er jeg måske med på en samhandel - skal vist nok bruge 3 stk.
Skal først lige have det undersøgt med familie.

/Leif
Der gerne må kontaktes direkte på mailen.

Fra : Anders Majland

Dato : 22-02-06 11:09

> Øv Metro - uden kort går den vist ikke?
> Har de en form for gæstekort?

Vist kun op til jul at de gør i det.

> Ellers er jeg måske med på en samhandel - skal vist nok bruge 3 stk.
> Skal først lige have det undersøgt med familie.

Kbh. eller århus ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Leif

Dato : 22-02-06 20:54

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:43fc3861$0$24279$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Vist kun op til jul at de gør i det.

> Kbh. eller århus ?
>
> --
> anders DOT majland AT jyde DOT dk

Jeg trækker mig af en samhandel, da der ikke er tilslutning fra andre i
familien.
/Leif

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 22-02-06 16:53

> Kan de evt. fås andre steder til samme pris??

Biltema har noget næsten magen til...

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=102768

Ivan Bartholin Nielsen
Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500 Four 1972 - når jeg kører med stil
Yamaha DT175 1972 - når jeg kører for sjov
Renault Modus 1.5 DCi - når jeg kører længst på literen

Fra : Armand

Dato : 21-02-06 20:49

vmx skrev:
> Hej!
>
> Er der nogen der kender / har prøvet denne lift
> http://www.metro.dk/metroposter.asp?kid=282&pg=32&vg=

Tjaeh :-/
Hvad kommer V-Max'en til at hvile på? Udstødningerne eller stelrør??
Stelrør er afgjort mest praktisk :-|

For mængden af ejere af fuldkåbe monterede motorcykler er der heller ikke
megen nytte i mekanismen!

--
Armand.

Fra : vmx

Dato : 21-02-06 20:57

> [...]
> Stelrør er afgjort mest praktisk :-|
>
> For mængden af ejere af fuldkåbe monterede motorcykler er der heller ikke

Lige netop ! - udstødningerne er lavere end motorblok og stelrør,
men man kan vha. to solide klodser hæve den op direkte på motoren
( alt andet er anyway skruet fast på den klods )
Jeg har før haft maskinen løftet vha. klodser og donkraft(e).., men det
er noget værre bøvl - og tilmed en smule usikkert.

Jeg gad ikke bevæge mig til Metro i Kolding blot for at beglo et
stykke skrammel der måske kunne købes til samme pris ( og mangel på kvali )
i Harald Nyborg, derfor ville det være interessant om andre
"herinde" havde afprøvet dimsen.

Håber "Leif" læser din bemærkning omkring maskiner med fuldkåbe.

Fra : Perminator

Dato : 21-02-06 22:23

> megen nytte i mekanismen!
>
> --
> Armand.

--- Det havde jeg i hvert fald ikke tænkt på!
Har du eller andre et løsningsforslag der kan bruges til fuldkåbe?
vh Perminator
CX500E med Picheler

Fra : Armand

Dato : 22-02-06 00:10

Perminator skrev:

> --- Det havde jeg i hvert fald ikke tænkt på!
> Har du eller andre et løsningsforslag der kan bruges til fuldkåbe?

Kun den fuldfede løsning á en køre-op-på lifttype

--
Armand

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 22-02-06 19:29

Armand wrote:

> Kun den fuldfede løsning á en køre-op-på lifttype

eller denne som jeg køber til min Duc, når jeg kommer lidt til mønter
igen
http://www.robertsmc.dk/shop/product_info.php?products_id=254

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : Ole Hansen

Dato : 22-02-06 19:57

Dan "748" Dethlefsen wrote:

> eller denne som jeg køber til min Duc, når jeg kommer lidt til mønter
> igen
> http://www.robertsmc.dk/shop/product_info.php?products_id=254

Hvordan fungerer den?

--
Ole Hansen

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 22-02-06 20:03

Ole Hansen wrote:

> Hvordan fungerer den?

Undskyld forkert link, jeg skulle lige have lavet click mere så var jeg
endt på
http://www.bike-lift.com/eazyrizer.htm

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 22-02-06 20:07

Dan "748" Dethlefsen wrote:
> [...]

Her lige præcis den udgave jeg vil have
http://www.bike-lift.com/ducati_popup.htm

Jeg har "pillet" lidt på Den Roberts MC har stående og jeg synes det
virker som et dejligt stykke mekanik, også kan der fåes beslag til
rigtige mange forskellige mc`er, incl. nogle universal kits

Fra : Ole Hansen

Dato : 22-02-06 20:42

Dan "748" Dethlefsen wrote:

> [...]
> virker som et dejligt stykke mekanik, også kan der fåes beslag til
> rigtige mange forskellige mc`er, incl. nogle universal kits

Den ser godt nok snild ud... Prisen er sikkert også ganske hamper?

--
Ole Hansen

Fra : Peter Z

Dato : 22-02-06 21:29

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Den ser godt nok snild ud... Prisen er sikkert også ganske hamper?
>
> --
> Ole Hansen

den har jay-jes.dk importen af - til en lidt anden pris end Roberts

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 22-02-06 23:08

Peter Z wrote:

> den har jay-jes.dk importen af - til en lidt anden pris end Roberts

Ja der har jeg også kigget, men
http://www.sayjes.dk/bikelift.htm
siger da 4495 kr.- incl forsendelse
og Roberts Mc vil have 4395 kr.- excl. forsendelse
så mon det ikke giver ca. samme pris

Hvis du kan skaffe til en bedre pris er jeg da interessert i at høre
hvad den er. !!!

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - ES250/2

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 23-02-06 17:08

Dan "748" Dethlefsen skrev den 22 feb 2006 i

[---]

> Ja der har jeg også kigget, men
> http://www.sayjes.dk/bikelift.htm

Simpelt røveri efter min mening!
Og som i de senere indlæg anført, kan det snart heller ikke lønne sig at
producere en lift selv, eller handle med smedelærlingene på teknisk skole,
når man regner sammen på hvad der ud over den rå lift skal købes af fittings
og stumper.

Men:
Billederne 3-4-5 vil jeg da gerne se i en bedre opløsning

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 23-02-06 19:40

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> når man regner sammen på hvad der ud over den rå lift skal købes af fittings

Hvorfor synes i alle det rent røveri ?, jo jeg synes også at den er dyr,
men man får i mine øjne også meget for pengene.
På en almindelig lift der er udformet som et bord, kan man kun hæve
liften op og ned og hvis man især skal have forend eller bagende af
mc`en så skal man til at klodse op, eller købe seperate lifte til
forende og bagende og det bliver bordliften jo ikke billigere af.

På denne kan man også hæve mc`en op og ned og man kan pille hjulene af
og forgaffel samt bagsvinger uden at skulle igang med bukke og ligende.
Og endnu et plus er at den ikke fylder ret meget på værsteds gulvet.

Fra : Peter Z

Dato : 23-02-06 20:23

> Men:
> Billederne 3-4-5 vil jeg da gerne se i en bedre opløsning

kig på http://www.honda-blackbird.dk/
og find messe billederne

Fra : Armand

Dato : 23-02-06 21:07

Peter Z skrev:

> kig på http://www.honda-blackbird.dk/
> og find messe billederne

Hæ!
Motorcykler ér sgu da osse så kedelige at fotografere

--
Armand.

Fra : Jansen

Dato : 23-02-06 21:38

Peter Z wrote:

> kig på http://www.honda-blackbird.dk/
> og find messe billederne

Der er nu noget særligt over sådan en nymalet model !!!!

--
Hilsen
Ole Jansen

Fra : Hekto

Dato : 24-02-06 11:46

Peter Z presented the following explanation :
> kig på http://www.honda-blackbird.dk/
> og find messe billederne

- og hva' er det lige de Hånda-ejere vil overbevise os andre om ved at
tage alle de pige-bileder????????

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-06 12:03

On Fri, 24 Feb 2006 11:46:04 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>- og hva' er det lige de Hånda-ejere vil overbevise os andre om ved at
>tage alle de pige-bileder????????

Nu er du jo lidt en Brian, så det er vel kun helt naturligt at du
måske er lidt fatsvag af og til...

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Hekto

Dato : 24-02-06 23:52

> Nu er du jo lidt en Brian, så det er vel kun helt naturligt at du
> måske er lidt fatsvag af og til...

Når man kaster en sten blandt ulve - hyler den der bli'r ramt!

Fra : MKS - 74

Dato : 25-02-06 12:58

On Fri, 24 Feb 2006 23:52:18 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

>Når man kaster en sten blandt ulve - hyler den der bli'r ramt!

Akkurat, men du hælder bare lidt pastasauce på såret.....

Fra : Hekto

Dato : 23-02-06 09:11

Dan "748" Dethlefsen presented the following explanation :

> eller denne som jeg køber til min Duc, når jeg kommer lidt til mønter igen
>
> http://www.robertsmc.dk/shop/product_info.php?products_id=254

Til den pris er den da vist også betalt! Man kan få en lift til at køre
hele cyklen op på, for det halve.

Fra : CL

Dato : 23-02-06 09:51

Hekto skrev

> Til den pris er den da vist også betalt! Man kan få en lift til at køre
> hele cyklen op på, for det halve.

Ja jeg var også ved at skvatte ned af stolen da jeg så prisen.
Som pit lift er den da ok men som værksteds lift må en almindelig
kør op lift da være noget bedre.( mere stabil og nemmere at komme til at
skrue)

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-02-06 10:21

Hekto wrote:
> Til den pris er den da vist også betalt! Man kan få en lift til at køre
> hele cyklen op på, for det halve.

Eh - i så fald er jeg interesseret! Hvorhenne?

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 23-02-06 10:54

Torben Scheel wrote on 23-02-2006 :

> Eh - i så fald er jeg interesseret! Hvorhenne?

tjaaa ... 2, 4sekunder på Google gav denne:

http://www.ebvaerktoj.dk/dansk/Productdetail.asp?ProductID=7

Fra : Peter Z

Dato : 23-02-06 11:05

www.mccom.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-02-06 12:02

Hekto wrote:

> tjaaa ... 2, 4sekunder på Google gav denne:
>
> http://www.ebvaerktoj.dk/dansk/Productdetail.asp?ProductID=7

Ohh - tak! Undskyld mig et øjeblik - jeg skal ned efter
opbrydningshammer og betonblander, så skal garagen opgraderes til
værksted

Til den pris er der vist ingen grund til at genere den lokale smedeskole
med de møjsømmeligt udprintede planer..

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 23-02-06 12:26

Torben Scheel pretended :

> [...]
> betonblander, så skal garagen opgraderes til værksted
>
> Til den pris er der vist ingen grund til at genere den lokale smedeskole med

Næh - alene materialerne løber derop ad!

Jeg aner dog ikke hvad transporten koster; men det kan i jo lige
meddele når i ved det!?

Fra : CL

Dato : 23-02-06 12:54

> Næh - alene materialerne løber derop ad!
>
> Jeg aner dog ikke hvad transporten koster; men det kan i jo lige meddele
> når i ved det!?

Tja ca. 2.4 sek <http://www.ebvaerktoj.dk/dansk/shopinfo.asp?TextID=2>
ca. 198 kr.,-

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Hekto

Dato : 23-02-06 13:59

CL presented the following explanation :

> Tja ca. 2.4 sek <http://www.ebvaerktoj.dk/dansk/shopinfo.asp?TextID=2>
> ca. 198 kr.,-

Takker!

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-02-06 14:49

Hekto wrote:

> Næh - alene materialerne løber derop ad!
>
> Jeg aner dog ikke hvad transporten koster; men det kan i jo lige meddele
> når i ved det!?

"2 sek's googling afslører det"
http://www.ebvaerktoj.dk/dansk/shopinfo.asp?TextID=2 - 200kr hvis du
betaler med dankort og ikke bor på bornholm (der får man vel bare lavet
en af keramik eller drivtømmer på stedet )

--
vh
Torben - der skal have plukket havens 4 vintergækker til fruen før

Fra : Hekto

Dato : 23-02-06 15:27

Torben Scheel used his keyboard to write :

*Grill*
Det er godt nok billigt!

Fra : CL

Dato : 23-02-06 11:14

"> Eh - i så fald er jeg interesseret! Hvorhenne?

> --
> vh
> Torben

Se Colin Seton Redmond indlæg i denne tråd.

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Jacob

Dato : 22-02-06 02:04

Armand skrev:

> Kun den fuldfede løsning á en køre-op-på lifttype

Kunne man ikke montere en stor "køre op" plade på de udmærkede
løfteben. Evt. med et par afstivere under "køre op" pladen.

Hvis man kan få MC en til at stå midt på pladen, er det vel ikke et
helt umuligt projekt eller ...

VH Jacob

Fra : Colin Seton Redmond

Dato : 22-02-06 13:43

Prøve denne side,http://www.mccom.dk/ jeg har den rød, den er
lidt dyrer men meget god! Husk med den lille er det meget
problematisk at balancere, du for problemer med at laver noget
mvh Colin
PS: Jeg har en "Virago"

http://www.mccom.dk/

Fra : Carl

Dato : 23-02-06 11:57

"Colin Seton Redmond" <credmond@post2.tele.dk> wrote in message
> Prøve denne side,http://www.mccom.dk/ jeg har den rød, den er
> lidt dyrer men meget god! Husk med den lille er det meget
> problematisk at balancere, du for problemer med at laver noget
> mvh Colin

Hvad gør man så når man gerne vil have forgaffel og/eller baghjulsophæng af?

Jeg er snart moden til at bruge en talje fra loftet - nogen der har prøvet
det?

--
mvh. Carl Dragert
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 23-02-06 13:24

"Carl" <carl@ingen.email> writes:

> Jeg er snart moden til at bruge en talje fra loftet - nogen der har
> prøvet det?

Yeps. Jeg har lige haft min motor (og bagsvinger) af v.h.a sådan en fyr.
Det er dejlig let at klodse motoren op i rette højde, løsne den fra stellet
og så løfte det af motoren. Den er også nem at installere igen når stellet
blot kan sænkes ned over motoren.

Vi har i øjeblikket kig på to elektriske spil der hver kan løfte 150kg. Mest
på grund af den almindelige fascination af el-værktøj :)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Jacob

Dato : 23-02-06 12:02

Hekto skrev:

> tjaaa ... 2, 4sekunder på Google gav denne:
Ham Hekto fører sig lidt frem hva - på den fede måde !

> http://www.ebvaerktoj.dk/dansk/Productdetail.asp?ProductID=7

Men - Torben tror du vores store dejligt stabile Yamer kan stå på en
sådan. 137 cm er ikke så langt, men det ser nu også ud til at
baghjulet så støtter på opkørselsrampen.

Hvis nu vi begge mener den er attraktiv, så kunne vi jo splejse til
transporten ?

VH Jacob

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-02-06 15:07

Jacob wrote:
> Ham Hekto fører sig lidt frem hva - på den fede måde !

Tjah - han kunne ikke engang google sig til en fragtpris

> [...]
> baghjulet så støtter på opkørselsrampen.
>
> Hvis nu vi begge mener den er attraktiv, så kunne vi jo splejse til

Jeg er ret sikker på at den er identisk med denne :
http://www.mccom.dk/index-filer/Page1774.htm som rigtignok ser lidt kort
ud hvis man vil have den op på hjulene og sidestøtten (vil man det?).
Til gengæld er det muligt at afmontere baghjulet når man hiver den op på
centerstøtten.

Denne her er også et godt bud (til 2700,-), selvom jeg bedst kan lide en
sakselift : http://www.mccom.dk/index-filer/Page741.htm

Jeg skal have min bygget ned i gulvet, så en anden (længere) topplade i
støbefinér er ikke utænkeligt - og rampen kan jeg undvære.

Jeg vender tilbage med resultatet af forhandlingerne med fruen når det
foreligger

--
vh
Torben