Mc køb i Tyskland ?
Fra : Borked Pseudo Mailed

Dato : 19-02-06 14:42

Hvordan gør man og hvordan fungerer det ?
Jeg har set en MC på Kawasaki.com og her er prisen angivet i $, men kommer
der så evt tysk moms oveni?
Og må man tage den med til DK uden at betale DK moms osv.
Hvor i EU køber jeg en MC billigst uden afgift og uden moms (smugler gerne)

Fuck skatteministeren og hans skattestop løgne !

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-02-06 21:51

Borked Pseudo Mailed wrote:
> Hvordan gør man og hvordan fungerer det ?
> Jeg har set en MC på Kawasaki.com og her er prisen angivet i $, men kommer
> der så evt tysk moms oveni?
> Og må man tage den med til DK uden at betale DK moms osv.

prøv at google lidt i gruppen på det det er der mange tråde om..

> Hvor i EU køber jeg en MC billigst uden afgift og uden moms (smugler gerne)

hmmm

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Armand

Dato : 20-02-06 00:23

Borked Pseudo Mailed skrev:
> Hvordan gør man og hvordan fungerer det ?

Køber - Får hjem - Syner - Betaler afgift(*) - Indregistrerer!

> Jeg har set en MC på Kawasaki.com og her er prisen angivet i $, men kommer
> der så evt tysk moms oveni?

Sært tilfælde :-/
Hvorfor $ i .de??

> Og må man tage den med til DK uden at betale DK moms osv.

Er den købt indenfor EU, er der ikke told eller moms ved krydsning af
grænsen (som ikke eksisterer i politikernes øjne)!

> Hvor i EU køber jeg en MC billigst uden afgift og uden moms (smugler gerne)

Du kan ikke købe en motorcykel med dansk reg.afgift i udlandet, og for
alle EU-lande gør det sig gældende at der højest er en forhøjet moms på
køretøjer - Så alle vil være "uden afgift" :-|

Hvis det skulle lykkes dig at købe en motorcykel uden den tyske 16% moms,
skal du istedet betale den danske på 25%, så dét er en dum ting at sigte
imod :-|

> Fuck skatteministeren og hans skattestop løgne !

Cut the crap, læs og lær :-|

(*):
Vær opmærksom på at du ikke kan få plader på uden at have blandet "Skat"
(tidl. Told&Skat!) ind i sagerne.
Og Skat sætter afgiften til omkring 60% af den gældende brugtpris
herhjemme, hvorfor en motorcykel skal være billigere end de resterende 40%
(= i praksis mindst 33% (=1/3)) for at der også er til hjemtransporten og
den gevinst som man forventer ud fra besværet :-|

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-02-06 16:36

Armand skrev den 20 feb 2006 i news:dtaul3$n1a$1@abbeden.bunk.cc:

[klip en udredning på import af mc for mullionte* gang]

Hatten af for at du orker

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
*Edvard kender definitionen på hvad en mullion er, men det er i hvert