Et kort over mødesteder m.v.
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-02-06 21:06

I forbindelse med en anden tråd, oprettede jeg et "google frapper kort"

http://www.frappr.com/ishuseidk

Det gav ikke meget. . . . (2 + 4 egne)

Men jeg syntes selv at ideen er god, så nu vil jeg lige promovere den igen.

Vejledning
1) følg linket
2)Ad me, indtast oplysninger (brug fake e-mail)
3)Edit this entry
4)Basic profile
4a) Vælg satelit i kort-udsnittet
5) Placer mærket korrekt på kortet
6) gem

Det kunne jo være en udmærket oversigt til brug ved ture en kedelig
sommer søndag

Mariager Havn
Hobro Havn
Vebbestrup Ismejeri
Den Blå Kiosk Hjørring

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : myrhøj

Dato : 19-02-06 21:23

J.C.Kløve wrote:

> [...]

> 5) Placer mærket korrekt på kortet
> 6) gem

> Det kunne jo være en udmærket oversigt til brug ved ture en kedelig

udmærket ide...du kan evt supplere udfra..http://www.dkmc.dk/traf.html

Myrhøj

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-02-06 21:32

myrhøj wrote:

> udmærket ide...du kan evt supplere udfra..http://www.dkmc.dk/traf.html
>
> Myrhøj

Og lave det hele selv ?!+?!?!?!?!

Du ve jo nok at noen ejner sig best te a leje og fordel arbejet
Grill

Fra : myrhøj

Dato : 20-02-06 08:29

J.C.Kløve wrote:

> Og lave det hele selv ?!+?!?!?!?!

jepper, det ville da være fint

Myrhøj

Fra : Gregers Petersen

Dato : 19-02-06 22:46

"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote in

> Den Blå Kiosk Hjørring

Den ligger nu ved Tversted/Tannishus, men Hjørring var lige det tætteste
jeg kunne få skidtet til at acceptere.

--
Gregers Petersen
Ny i gruppen - forhåbentligt med MC-kort til sommer

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-02-06 22:53

Gregers Petersen wrote:
> "J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote in

> Den ligger nu ved Tversted/Tannishus, men Hjørring var lige det tætteste
> jeg kunne få skidtet til at acceptere.

ok
jeg vil se om jeg som admin kan "flytte" den det rette sted hen

Tversted er jo også et herligt sted

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 20-02-06 03:51

""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kilo SFau _R_ SilverBullet
> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
> *Growing old is mandatory, growing up is an option*

Det går heeeelt galt for mig, når jeg skal indsætte og ændre. Det mestrer
jeg ikke...

/Allan

Fra : AP Skovsen

Dato : 20-02-06 18:14

> ok
> jeg vil se om jeg som admin kan "flytte" den det rette sted hen

Det er vist lidt det der er problemet.
Da jeg oprettede Langelinie kunne jeg vælge mellem to placeringer for
"København": 1) Frederiksberg, 2) Vesterbronx.
Ingen af de to er i nærheden af Langelinie. Efter længere tids fedten
frem og tilbage, fik jeg vist placeret den, men det er noget besværligt.

Kunne ellers være fedt med et "fælles kort", hvor man kunne tegne gode
kørestrækninger (sving) ind, samt ishuse, mc-forhandlere, mødesteder,
benzintanke, etc. etc...

--
/Skovsen
1998 GSX600F

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 21-02-06 11:40

AP Skovsen <aps541@nospam.hotmail.com> wrote:

>Kunne ellers være fedt med et "fælles kort", hvor man kunne tegne gode
>kørestrækninger (sving) ind, samt ishuse, mc-forhandlere, mødesteder,
>benzintanke, etc. etc...

Gad vide om man kunne lavet noget med Google Earth? Den kender ret
mange veje, og selv om billederne fra Danmark ikke er i super-høj
opløsning, så er det stadig ret nemt at finde rundt.

Ulempen er, at man skal downloade et stykke software før det dur.

Dem der har Google Earth installeret, kan prøve at åbne denne fil:
http://lok.kan.dk/MC-steder.kmz

--
mvh Kåre

Fra : AP Skovsen

Dato : 21-02-06 12:42

Kåre Nejmann wrote:

> [...]
> opløsning, så er det stadig ret nemt at finde rundt.
>
> Ulempen er, at man skal downloade et stykke software før det dur.

Ja, og så vidt jeg ved, så bruger maps.google.com og Google Earth de
samme kort - blot er der i Google Earth indbygget den brugervenlige
klode med zoom
Men der findes god mulighed for udbygning af maps.google.com, se for
eksempel her:
http://www.sueandpaul.com/gmapPedometer/

Der kan man udregne afstande ud fra Google Maps/Satellite...
Frappr ser da også ud til at være bygget på nogenlunde det samme, men er
stadig lidt for beta-agtigt.
En skam at J.C./Dun@ant's forsøg på at lave et fælles kort faldt til
jorden, fordi det var for besværligt/umuligt for folk at tilføje nye
steder...

--
/Skovsen
1998 GSX600F

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 22-02-06 18:28

AP Skovsen <aps541@nospam.hotmail.com> wrote:

>Ja, og så vidt jeg ved, så bruger maps.google.com og Google Earth de
>samme kort - blot er der i Google Earth indbygget den brugervenlige
>klode med zoom

Jeg tror ikke det er samme kortmateriale. Hvis jeg i Google Earth slår
det lag til, der hedder Roads, så kommer selv ret små veje med -
inklusive vejnavne.
Da jeg lige forsøgte mig med Google Maps kunne jeg ikke zoome længere
ind på Danmark, end jeg havde både Grenå og Herning med på samme
billede

--
mvh. Kåre

Fra : Gregers Petersen

Dato : 21-02-06 15:35

Kåre Nejmann <nospam@kan.dk> wrote in
> [...]
>
> Ulempen er, at man skal downloade et stykke software før det dur.
>
> Dem der har Google Earth installeret, kan prøve at åbne denne fil:

Det kunne man helt sikkert, jeg legede lidt og kunne nu tilføje "Den blå
iskiosk" i Tversted, med få meters nøjagtighed. (Man er vel lokalkendt).

--
Gregers Petersen

Fra : Peter

Dato : 21-02-06 22:21

"Kåre Nejmann" <nospam@kan.dk> wrote in message

> [...]
>
> Ulempen er, at man skal downloade et stykke software før det dur.
>
> Dem der har Google Earth installeret, kan prøve at åbne denne fil:

Det virker fint. Bare en skam dækningen af Danmark er så dårlig. Men det kan
da udmærket være en løsning. Der er ihvertfald behov for en bedre og mere
omfattende oversigt, end den der findes på MCTC's hjemmeside.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : AP Skovsen

Dato : 06-03-06 21:31

Kåre Nejmann wrote:
> [...]
[snip]
> Dem der har Google Earth installeret, kan prøve at åbne denne fil:
> http://lok.kan.dk/MC-steder.kmz

Faldt lige over din post igen, og har plottet nogle steder ind i
Storkøbenhavn:
http://www.541.dk/files/MC-steder.kmz

Mvh,

Skovsen
1998 GSX600F

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 14-03-06 16:16

>[snip]
>
>Faldt lige over din post igen, og har plottet nogle steder ind i
>Storkøbenhavn:
>http://www.541.dk/files/MC-steder.kmz

Fint. Hvis andre har tilføjelser, så send mig endelig en fil med dem.

--
Kåre

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 20-02-06 03:28

"Gregers Petersen" <usenet8@gpweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> Gregers Petersen
> Ny i gruppen - forhåbentligt med MC-kort til sommer

maps.google.com er supersmart, såfremt man bor i et land hvor det dækker.
Man kan taste ligepræcis det man leder efter, og vupti så popper stederne
op. Dog er Europa nærmest ikke dækket af denne glimrende service (med
undtagelse af England). Jeg fik øjnene op for servicen her i USA. Mine
kolleger anvender nærmest ikke andet når de skal referere til til steder og
butikker.

Nu vil jeg lige se om jeg kan plotte et par ishuse ind på DK-kortet.

Mvh,

Allan
Aprilia SL1000

Fra : Gregers Petersen

Dato : 20-02-06 15:29

"Allan K. Poulsen" <allanpoulsen@bmb.sdu.dk> wrote in

> [...]
> servicen her i USA. Mine kolleger anvender nærmest ikke andet når de
> skal referere til til steder og butikker.

Det er også min erfaring, at de dækker DK med kort, der nærmest blot er
kysterne - eventuelt flotter de sig ved at tilføje Europa-vejene.

--
MvH

Gregers Petersen

Fra : Menabra

Dato : 20-02-06 08:17

> [...]
> Kilo SFau _R_ SilverBullet
> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
> *Growing old is mandatory, growing up is an option*

Hej
Adresser på ishuse/butikker kan evt. findes her:
http://firma.eniro.dk/query?
what=cs&header_code=30447&search_word=Isbutikker&district_code=helelandet&advanced=

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 20-02-06 12:01

det virker desværre ikke særligt smart... Forsøgte men må opgive... Har et
fejlplaceret ishus i aalborg...