Fladspjældskarb's
Fra : Christian Andreasen

Dato : 19-02-06 02:10

Hej
Her i løbet af vinteren har jeg besluttet at der skal et sæt
fladspjældskarburatorer på min Suz gsx-r 750 fra 1991 (oliekølet). Jeg har
set flere sæt til salg på ebay, bl.a. mikuni RS og TMR (og selvfølgelig
Keihin som er lidt for dyre), men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal
vælge, så jeg har lige et par spørgsmål.

1. Hvilken størrelse skal jeg vælge - 38 eller 40mm? Den er ikke tunet
udover en komplet 4i1 Devil udstødning, som vel knapt kan kaldes tun.
Bliver
40mm for store?
2. Hvad er forskellen på Mikuni RS og TMR? Jeg har søgt på nettet, men jeg
kan ikke lige læse mig til hvad forskellen er..
3. Nogen der ved om de her mikuni TM er de samme som TMR?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8039387057&rd=1&sspagena
me
=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

VH
Christian Andreasen

Fra : F.Sander

Dato : 19-02-06 12:18

Du kan se meget her på link't, og når man bestiller så får man varen et par
uger efter ( hvis de ikke har på lager ) Jeg køber Keihin dele hos dem.

Div. Keihin og Mikuni modeller er "ens" jeg køre med Keihin 39mm på begge
mine cykler ( dvs. den ene er ikke mont. endnu ) Du skal næsten have grund
just til den cykel du har ellers er den MEGET svær at just. ind.
Carsten midtfyn- er nok en af de bedste til FCR-mange "nye" MC forhandler
har ikke nok erfaring til dette.

Man mister lidt i toppen - på nogle cykler iforhold til feks. en kit-kab.
( tænker har på Honda / HRC ) Men du få noget du tror der er løgn i forhold
til mellem omr. og FØELSEN' i gas håndtaget, hvis de er rigtig just.ind.

http://www.mikuni-topham.de/

--
Mvh. F. Sander.

Fra : Christian Andreasen

Dato : 21-02-06 09:57

F.Sander wrote:

> [...]

> Div. Keihin og Mikuni modeller er "ens" jeg køre med Keihin 39mm på begge
> mine cykler ( dvs. den ene er ikke mont. endnu )

Hvilke MC'er kører du på?

Der er et sæt 40mm Mikuni til salg på ebay, men jeg er i tvivl om 40mm er
for store til min gsx-r 750 som jo står næsten standard?

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-02-06 11:02

chrand@stofanet.dk (Christian Andreasen) writes:

> Hvilke MC'er kører du på?
>
> Der er et sæt 40mm Mikuni til salg på ebay, men jeg er i tvivl om 40mm
> er for store til min gsx-r 750 som jo står næsten standard?

Well, de forhandlere jeg lige har kunnet finde, lister både (Keihin) 39mm
og 41mm til 750'eren, men om der skal laves noget specielt for at få dem
til at passe ved jeg ikke (men det tvivler jeg nu på)

Jeg kører selv med nogle Keihin 38mm på en 900. De virker rigtig godt!

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-02-06 11:14

Mikkel Christensen <mikkel.christensen+news@gmail.com> writes:

> [...]

Hov... Prøv at kigge her:

http://www.carbparts.com/mikuni/mikuni_rs_standard_tuning_specif.htm

Er det en af dem?

Fra : Christian A. Andreas~

Dato : 21-02-06 14:54

Mikkel Christensen wrote:

> Hov... Prøv at kigge her:

> http://www.carbparts.com/mikuni/mikuni_rs_standard_tuning_specif.htm

> Er det en af dem?

I følge det link passer både 36, 38 og vist 40mm på min MC. Men størrelsen
må da afhænge alt efter hvor meget den er tunet i forvejen - eller hvad?
Jeg gik ud fra at jo mere tunet, jo større karb. (som tommelfingerregel)
Min kører med 38mm originalt, så jeg er i tvivl om 40mm fladspjæld bliver
for stor, når den nu kun er "tunet" med en sportsudstødning...

Fra : Moller

Dato : 21-02-06 16:43

Christian A. Andreasen wrote:

> [...]
> tommelfingerregel) Min kører med 38mm originalt, så jeg er i tvivl om
> 40mm fladspjæld bliver for stor, når den nu kun er "tunet" med en

   Normalt er der tommelfinger reglen at jo støre, jo mere i toppen, på
bekostning af bunden, Mikuni har nogen flotte kurver omkring cc vs,
størelse osv. til deres VMxx manual, så mon ik de har til fladspjældsne.

   En anden tommelfingerregel som der også bruges er at CV kræver ca. 2mm
mere end fladspjælds, eller man går lige over... helst ikke op.

   Det betyder at f.eks. GSX-R 1100, som bruger 38mm eller 40mm CV alt
efter årgang normalt for en 38-40mm på ikke mere... på den anden side,
så er den gamle luft/oliekølet 750'er så nært beslægtet i knaster osv..
og derved ses den ofte med en 40mm på.

   På den anden side holder de tommelfinger regler ik altid, da f.eks. en
Bandit 1200 er født med 36mm CV, og den elsker at få et sæt 40mm
Fladspjældspå ;) men det kræver at de for en knast fra en GSX-r, helst
en 750'er årgang 89 ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Christian Andreasen

Dato : 21-02-06 23:39

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bandit 1200 er født med 36mm CV, og den elsker at få et sæt 40mm
> Fladspjældspå ;) men det kræver at de for en knast fra en GSX-r, helst

Jeg tror at jeg tager chancen med et sæt 40 mm, hvis jeg kan få dem
billigt.

Så er der jo også basis for at komme nogle skrappere knaster i og få lidt
ud
af det

Fra : Moller

Dato : 22-02-06 07:09

Christian Andreasen wrote:

> Jeg tror at jeg tager chancen med et sæt 40 mm, hvis jeg kan få dem
> billigt.

   Ellers ved jeg der er flere af os andre med 1000+ typen af samme motor
som er intereseret ;)

> Så er der jo også basis for at komme nogle skrappere knaster i og få lidt
> ud
> af det

   Uh, GSX-R 750 årgang 89 ;) f.eks.