Navigation til MC
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 18-02-06 23:30

Ja-ja - jeg ved godt man kan købe TT-rider - men den koster jo li'som
kassen....
Er der nogen, der har erfaring med "en OK-løsning"?
Jeg læste om en som har monteret en MIO 168 i et kondom -
Flere gode forslag.
Den skal jo også kunne ses - osv.

Hilsen
Jørn
//som skal ud og køre K100 til foråret.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 18-02-06 23:41

Jørn N. Andersen (slet 5JWEG) wrote:
> [...]
> kassen....
> Er der nogen, der har erfaring med "en OK-løsning"?
> Jeg læste om en som har monteret en MIO 168 i et kondom -

Jeg bruger en ipaq men en bluetooth gps antenne og TomTom 5.0 og
denne holder:
http://www.tele-online.dk/product.asp?product=1895&sub=152&page=1

--
Magnus Pedersen

Fra : Ole

Dato : 18-02-06 23:59

Jeg bruger en Medion PNA240T som kostede 3K i A-Z i august måned. Tror
dog ikke at den er blevet billigere.

Jeg er godt tilfreds og skærmen virker også ok i sollys.

Hvis jeg er så uheldig at løbe ind i regn, så ryger den i lommen på
tanktasken.

Har det på samme måde med TT Rider, den er sgu for dyr.
Hvem ved, engang når jeg har brug for at købe opdatering til min
Medion, så kan det være at Rider'en kan erhverves for det halve og så
køber jeg nok en.

Bruger TT5 i bilen, men da jeg har fået PDA'en af arbejdsgiveren så
har denne løsning ikke været så dyr.

Ole

Fra : Pelle F. S. Liljenda~

Dato : 28-02-06 21:04

Jamen din MC er også så grim at den ikke kan blive grimmere selvom du hænger
en Medion på den - nej havde du nu haft en RØD V-Strom så var det en helt
anden snak

Pelle

Fra : KT

Dato : 19-02-06 00:08

> Ja-ja - jeg ved godt man kan købe TT-rider - men den koster jo li'som
> kassen....
> Er der nogen, der har erfaring med "en OK-løsning"?
---
> Hilsen
> Jørn
> //som skal ud og køre K100 til foråret.

Hvad med Garmin Quest 1, den kan fåes med monteringsudstyr til bil og mc for
lidt over 4000,-
Noget billigere hvis du ikke vil have montering med til mc.
(I England eller Tyskland)

Mvh Kim

Fra : tb

Dato : 19-02-06 07:58

> ---
>
> Hvad med Garmin Quest 1, den kan fåes med monteringsudstyr til bil og mc
> for lidt over 4000,-

Eller hvad med brugt. Jeg har ex en Garmin V til 1500 med mc beslag

Der er også masser af Streetpilot 3 til salg til omkring 2500. Begge er
vandtæt

Er det ny, så er det helt klart questen. Fås i england til 3000 ny

Fra : tb

Dato : 24-02-06 15:55

> Eller hvad med brugt. Jeg har ex en Garmin V til 1500 med mc beslag

og hermed solgt...

Fra : Hekto

Dato : 19-02-06 13:49

> [...]
> kassen....
> Er der nogen, der har erfaring med "en OK-løsning"?
> Jeg læste om en som har monteret en MIO 168 i et kondom -

Jeg eksperimenterer p.t. med Garmin Etrex Legend C. Den kan alt det
frække, er vandtæt og kan ligge i en lomme når man stiger af.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : KT

Dato : 19-02-06 14:30

> Jeg eksperimenterer p.t. med Garmin Etrex Legend C. Den kan alt det
> frække, er vandtæt og kan ligge i en lomme når man stiger af.

Kan du have "høj-detalje-kort" over hele Danmark gemt på den ?

Mvh Kim

Fra : Hekto

Dato : 19-02-06 14:44

> Kan du have "høj-detalje-kort" over hele Danmark gemt på den ?

Ja, den kan det samme som de noget større modeller; men selvfølgelig
uden det helt dtore display. Har heller ikke 'tale' men kun 'bip' ved
kursændringer.

Iøvrigt er modtageren extremt følsom i forhold til mange af de øvrige
modeller.

Fra : Arne Rov

Dato : 20-02-06 01:02

"Jørn N. Andersen (slet 5JWEG)" <jna@5JWEGc.dk> skrev i melding
> [...]
> kassen....
> Er der nogen, der har erfaring med "en OK-løsning"?
> Jeg læste om en som har monteret en MIO 168 i et kondom -

Har brukt en Garmin Streetpilot 2610 med MC feste. Den har en større skjerm
enn en Quest og er dermed mere lettavlest. Den er også vanntett.
Har nylig byttet den med en 2720 som er lik utvendig, men den har også
muligheter for å legge inn POI punkter som fotobokser. Det er utmerket når
en bruker den i bilen, og den varsler for alle fotobokser i Norge, Sverige,
Danmark og resten av Europa.

Hilsen Arne

Fra : tb

Dato : 20-02-06 14:53

> Har brukt en Garmin Streetpilot 2610 med MC feste. Den har en større
> skjerm
> enn en Quest og er dermed mere lettavlest. Den er også vanntett.

Helt enig, den er bare skide dyr

Fra : Jesper

Dato : 20-02-06 08:57

"Jørn N. Andersen (slet 5JWEG)" <jna@5JWEGc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kassen....
> Er der nogen, der har erfaring med "en OK-løsning"?
> Jeg læste om en som har monteret en MIO 168 i et kondom -

http://www.alan-germany.de/

prøv at se på deres map600 (500 har ikke automatisk ruteberegning)

Den er vandtæt, kan være i lommen, bruger almindelige batterier også.

De har ogås valkies til mc mv.

mvh Jesper

Fra : Hekto

Dato : 20-02-06 16:28

Jesper formulated the question :
> http://www.alan-germany.de/
>
> prøv at se på deres map600 (500 har ikke automatisk ruteberegning)
>
> Den er vandtæt, kan være i lommen, bruger almindelige batterier også.

Minder meget om Garmin's Etrex-serie. 'Problemet' med garmin er
deresprissætning af detaljerede kort. Dog går det fint på MC at lægge
wayointsud og så bruge kompasset med kurspilen f.eks.

Fra : Futte & Co.

Dato : 20-02-06 16:04

> [...]
> kassen....
> Er der nogen, der har erfaring med "en OK-løsning"?
> Jeg læste om en som har monteret en MIO 168 i et kondom -

Jeg har ikke tid til at kigge på andet end de sløve medtrafikkanter, og
en enkelt gang, et hurtigt blik på hastighedsmåleren, hvis der ikke er
forhindringer forude. Til gengæld er det gået godt siden før ruder konge
var knægt. Dem der kender mig kan sikkert fortælle, at jeg ikke sinker
trafikken unødigt
Hvis jeg kommer langt hjemmefra, kører jeg efter stjernerne eller
solen, eller vejskilte, eller efter beslutningen "2 gange venstre og en
gang højre", eller hvad jeg nu lige finder på . Det er de sjoveste
ture på den måde

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Hekto

Dato : 20-02-06 16:32

Futte & Co. used his keyboard to write :
> [...]
> eller hvad jeg nu lige finder på . Det er de sjoveste ture på den måde

God gammeldags navigation slår aldrig fejl.

En GPS kan give dig en syndflod af oælysninger, og man har ikke tid til
at se på skærmen. Et blik på 'kompasset' og se hvilken retning det
næste waypoint ligger i, er alt hvad man næsten har tid til. Til
gengæld kan man se hvor man har været, og hvornår man vil være hjemme
igen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-02-06 16:53

Hekto skrev den 20 feb 2006 i

> Futte & Co. used his keyboard to write :

En dejlig måde at køre på - når det er det lysten gælder

> [...]
> næste waypoint ligger i, er alt hvad man næsten har tid til. Til
> gengæld kan man se hvor man har været, og hvornår man vil være hjemme

Bruger nogen gange min winmobilemobilos (SPV500) i lommen med tomtom, en
blåtandsantenne og ørepropper (KossThePlug) når en bestemt rute skal følges.
Mangler dog at den selv skruer op og ned for musikken mellem instrukserne

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen