|
| Forspørgsel på pris af gamle cykler Fra : Thomas Løjmann Jørge~ |
Dato : 18-02-06 09:33 |
|
Hej,
Jeg har lidt plads i min garage, som jeg gerne vil fylde ud.
Har fundet flg., men er det mon for dyrt? (jeg aner ikke en skid om
gamle cykler, men vil gerne have en/flere)
Victoria Aero (capri) 1954, totalrenoveret næsten 100% original. Dansk
indreg. og kørt under 500km siden renovering 33.000,-
Java 1978 med person sidevogn. Kørt 20km efter renovering. Ikke startet
i 2 år (kørte bare til syn og hjem igen). Der er også en Java 1976'er
med i prisen, den er næsten komplet. Dansk indreg. Pris: 11.000,-
Zündapp norma luxus 1954. Kørt 20km på 5 år. Nyt ledningsnet sommeren
2005, men den får ikke gnist. Motorrenoveret. Står med org. maling.
Afmeldt for 2 år siden. Pris: 11.000,-
Jeg har ikke kunne fremskaffe nogle billeder af ovenstående, men de 2
cykler som jeg er mest int. i til 11.000,- pr. stk. syntes jeg ikke det
lyder så dyrt, men jeg aner heller ikke noget om det.
Planen var at flytte dem "hjem til malmö" og så ved jeg ikke helt hvad
jeg vil med dem... måske indreg. dem måske ikke...
Kan i hjælpe mig?
--
Kind Regards,
Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö C
Cell. +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12
http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://RateMySite.dk - Er dit website hot eller not?
http://freelance4u.dk - CV and referances
http://ITX-forum.dk - Forum for ITX/embedded computers freaks
http://NerdLab.dk - Webudvikling
| |
Futte & Co. (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 18-02-06 09:58 |
|
Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> Hej,
>
> Jeg har lidt plads i min garage, som jeg gerne vil fylde ud.
> Har fundet flg., men er det mon for dyrt? (jeg aner ikke en skid om
> gamle cykler, men vil gerne have en/flere)
Klassisk bil & mc er et godt sted at starte en søgning www.klassisk-bil.dk
> Victoria Aero (capri) 1954, totalrenoveret næsten 100% original. Dansk
> indreg. og kørt under 500km siden renovering 33.000,-
Det er sikkert en kr 26n aero. Jeg gav 12k for min fornemme, lige til at
syne, pænt renoverede cykel. Hentede den i Randers. Der bor iøvrigt Knud
Timm, formand for victoriaklubben i dk. http://www.victoria-mc.dk/
> Java 1978 med person sidevogn. Kørt 20km efter renovering. Ikke startet
> i 2 år (kørte bare til syn og hjem igen). Der er også en Java 1976'er
> med i prisen, den er næsten komplet. Dansk indreg. Pris: 11.000,-
Prisen ser rimelig ud. Reservedele skulle stadig være til at finde.
> Zündapp norma luxus 1954. Kørt 20km på 5 år. Nyt ledningsnet sommeren
> 2005, men den får ikke gnist. Motorrenoveret. Står med org. maling.
> Afmeldt for 2 år siden. Pris: 11.000,-
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=23384712&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=25646
den er ret sjælden med de dertil hørende reservedelsvanskeligheder.
> Jeg har ikke kunne fremskaffe nogle billeder af ovenstående, men de 2
> cykler som jeg er mest int. i til 11.000,- pr. stk. syntes jeg ikke det
> lyder så dyrt, men jeg aner heller ikke noget om det.
En klog (ar)mand har engang sagt at man skal ikke køv den første man
forelsker sig i, eller såen noget i den stil
> Planen var at flytte dem "hjem til malmö" og så ved jeg ikke helt hvad
> jeg vil med dem... måske indreg. dem måske ikke...
> Kan i hjælpe mig?
>
Al den hjælp du skal bruge
--
Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70
| |
Thomas Løjmann Jørge~ (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Løjmann Jørge~ |
Dato : 18-02-06 13:47 |
|
Hej Jørgen,
Tak for dit svar. Jeg er meget int. i den Victoria, men det lyder på dig
at prisen er forkert. Jeg vil søge lidt på nettet efter priser på sådanne.
Kunne dog ikke finde noget info om cyklerne på www.klassisk-bil.dk mht.
evt. priser og sådan... Men ok, 11.000 er jo heller ikke alverden, hvis
man i sidste ende skulle have gjort en dum handel...
Ender nok med at jeg tager de 2 Java cykler til Malmö og finder på noget
med dem, mem nu må vi se. Problemet er lidt transport fra jylland til
malmö med cyklerne, jeg har ingen ide om hvordan jeg skal få dem over.
Vil jo også gerne se cyklerne, inden jeg siger ja tak... Nå det finder
jeg nok ud af...
Hvis der er andre der har input, hører jeg gerne :)
/Thomas
| |
Armand (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-02-06 18:29 |
|
Futte & Co. skrev:
>
> En klog (ar)mand har engang sagt at man skal ikke køv den første man
forelsker sig i, eller såen noget i den stil
Dén vil jeg retteligt henføre til J.J.Bagers købsguide (på PMC's site?),
men rådet er godtnok for alt for ofte kan man finde sig selv ved det
første og bedste køretøj og med en kæmpe købe-kløe(tm v. JJB) i hånden og
finder tidligt efter (fejl)købet ud af at der jo ér rigelige med
alternativer som til overflod endda kan være både billigere og bedre
Det er således ikke et helt tosset råd at give at man ligefrem skal
fravælge den først valgte motorcykel bevidst og blot bruge den som
reference for efterfølgende købsemner :-|
>> Planen var at flytte dem "hjem til malmö" og så ved jeg ikke helt hvad jeg
vil med dem... måske indreg. dem måske ikke...
Jeg kan ikke entydigt se om det er danske motorcykler du refererer til;
men ifald at du alligevel tager dem hinsidan, er det en fejl at købe
allerede dansk indregistreret.
Hold dig til klassikere fra svrige/EU. Fordelen er (formodentlig) lavere
indkøbspriser og i bedste fald ingen afgift ved given senere dansk
indregistrering p.g.a. veteran-status!
--
Armand.
| |
Thomas Løjmann Jørge~ (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Løjmann Jørge~ |
Dato : 18-02-06 18:50 |
|
Armand wrote:
> Jeg kan ikke entydigt se om det er danske motorcykler du refererer til;
> men ifald at du alligevel tager dem hinsidan, er det en fejl at købe
> allerede dansk indregistreret.
> Hold dig til klassikere fra svrige/EU. Fordelen er (formodentlig) lavere
> indkøbspriser og i bedste fald ingen afgift ved given senere dansk
> indregistrering p.g.a. veteran-status!
Tja kan godt være, man skulle kigge lidt på den svensk front, inden man
kaster sig ud i det.
Dog ved jeg med sikkerhed at de aldrig skal dansk indregistreres, i al
fald ikke med mig som ejer :)
Tak for tippet...
--
Kind Regards,
Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö C
Cell. +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12
http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://RateMySite.dk - Er dit website hot eller not?
http://freelance4u.dk - CV and referances
http://ITX-forum.dk - Forum for ITX/embedded computers freaks
http://NerdLab.dk - Webudvikling
| |
Futte & Co. (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 18-02-06 20:12 |
|
Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> Armand wrote:
>
>> Jeg kan ikke entydigt se om det er danske motorcykler du refererer
>> til; men ifald at du alligevel tager dem hinsidan, er det en fejl at
>> købe allerede dansk indregistreret.
>> Hold dig til klassikere fra svrige/EU. Fordelen er (formodentlig)
>> lavere indkøbspriser og i bedste fald ingen afgift ved given senere
>> dansk indregistrering p.g.a. veteran-status!
>
>
> Tja kan godt være, man skulle kigge lidt på den svensk front, inden man
> kaster sig ud i det.
> Dog ved jeg med sikkerhed at de aldrig skal dansk indregistreres, i al
> fald ikke med mig som ejer :)
>
> Tak for tippet...
>
>
Prøv at kigge ind hos www.mchksyd.com
motorhistoriska klubben syd
Det kunne være de havde kendskab til lidt svensk' veteran, eller har et
par links
--
Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70
| |
Futte & Co. (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 18-02-06 20:23 |
|
Armand wrote:
>
> Jeg kan ikke entydigt se om det er danske motorcykler du refererer til;
> men ifald at du alligevel tager dem hinsidan, er det en fejl at købe
> allerede dansk indregistreret.
> Hold dig til klassikere fra svrige/EU. Fordelen er (formodentlig) lavere
> indkøbspriser og i bedste fald ingen afgift ved given senere dansk
> indregistrering p.g.a. veteran-status!
>
Det er ikke sikkert at svenske veteraner er billigere end danske, så
hvis man nu finder den helt rigtige mc i dk, eller sverige, gælder det
om at få den købt i en fart. eller som en anden klog mand engang har
sagt, "smede medens jernet er varmt"
--
Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70
| |
Steen Gruby (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 18-02-06 17:42 |
|
On Sat, 18 Feb 2006 09:32:39 +0100, Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk> wrote:
Hej Thomas.
>
>Jeg har lidt plads i min garage, som jeg gerne vil fylde ud.
>Har fundet flg., men er det mon for dyrt? (jeg aner ikke en skid om
>gamle cykler, men vil gerne have en/flere)
>
Min gennerelle kommentar vil være således:
Hvis man vil have den fulde glæde af at eje en veteran MC skal man
finde den som en skrotbunke og så tage den tid det tager at restaurere
den - Det er en oplevelse i sig selv .
Hvis du vil købe en restaureret og køreklar veteran MC er det for at
kunne deltage i veteran rallies, være medlem af en veteranklub eller
blot gældes ved at eje en bedaget sag.
Til begerebet veteran:
En veteran er fra før 58, en rigtig veteran er fra før WW2
>Victoria Aero (capri) 1954, totalrenoveret næsten 100% original. Dansk
>indreg. og kørt under 500km siden renovering 33.000,-
>
Fin gammel knallert (2T motor).
33 K er "lige" i overkanten.
>Java 1978 med person sidevogn. Kørt 20km efter renovering. Ikke startet
>i 2 år (kørte bare til syn og hjem igen). Der er også en Java 1976'er
>med i prisen, den er næsten komplet. Dansk indreg. Pris: 11.000,-
>
Den er ikke en veteran - Den er bare gammel
>Zündapp norma luxus 1954. Kørt 20km på 5 år. Nyt ledningsnet sommeren
>2005, men den får ikke gnist. Motorrenoveret. Står med org. maling.
>Afmeldt for 2 år siden. Pris: 11.000,-
>
Se det lyder rimeligt.
Det at den er i originallak øger værdien væsentligt hvis den da ellers
er nogenlunde pæn.
Det er en 200 cc 2T motor på ca. 8 HK der driver værket.
Men det er stadig en knallert (2T motor)
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hans Joergensen (20-02-2006)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 20-02-06 15:31 |
|
Steen Gruby wrote:
> Det at den er i originallak øger værdien væsentligt hvis den da ellers
> er nogenlunde pæn.
Selv nogenlunde grim er at foretrække i original lak imho.
Der findes fx. en Nimbus kakkelovnsrør i original lak, det er
rimeligt sejt at have original lak på en cykel fra ~1925, også selv
om det ikke er 100% pænt længere :)
// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.
| |
|
|