Størrelse på Givi cases?
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-02-06 16:17

Måske er der nogen der vil hjælpe med typebetegnelse og literindhold på mine
Givibokse?

en slags jeg har er BxHxD = 53x26x37 som jeg formoder er på 35 L
en anden (Maxia af ældre dato)BxHxD = 53,5x30x37 vistnok på 45 L
altsammen målt på den indvendige og det bredeste sted, såén cirka.

Det er fordi jeg gerne vil have en Maxia mere der matcher den anden, så jeg
kan bruge dem som sidetasker på DLéren, og gerne vil være sikker på at have
de rigtige oplysninger.

Se evt. billeder her:
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1325

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Ole Hansen

Dato : 17-02-06 17:54

Arne Lorenzen wrote:

> en slags jeg har er BxHxD = 53x26x37 som jeg formoder er på 35 L

Givi E36

> en anden (Maxia af ældre dato)BxHxD = 53,5x30x37 vistnok på 45 L
> altsammen målt på den indvendige og det bredeste sted, såén cirka.

Kender den desværre ikke...

--
Ole Hansen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-02-06 21:02

Ole Hansen skrev den 17 feb 2006 i

> Givi E36

Fint - det passer jo meget godt, tak for det!

> Kender den desværre ikke...

Øv, det er mestendels den der er vigtig, da den ekstra jeg vil have fat i
skal være den samme som jeg har i forvejen, håber der er andre der kan hjælpe
med den så?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-06 21:00

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> kan bruge dem som sidetasker på DLéren, og gerne vil være sikker på at

Hej Arne,

Din Maxia boks er på 52 liter, og hedder E52 vær dog opmærksom på, at den
fåes i flere varianter/ farver alt efter alderen.

Dannie

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 18-02-06 08:35

Dannie skrev den 17 feb 2006 i

[klip]

> Hej Arne,
>
> Din Maxia boks er på 52 liter, og hedder E52

Hej Dannie - er det noget du har målt efter? Gider du?
For så stor forskel er der næsten ikke på de 2 typer bokse jeg omtaler.

> vær dog opmærksom på, at den
> fåes i flere varianter/ farver alt efter alderen.

Yeps, den er jeg med på...

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-06 22:55

> Dannie skrev den 17 feb 2006 i
>
> [klip]

> Hej Dannie - er det noget du har målt efter? Gider du?
> For så stor forskel er der næsten ikke på de 2 typer bokse jeg omtaler.

Den er magen til min som jeg nok skal få taget et billede af en af dagene,
du kan se den nyeste aftapning af den på www.givi.it

Mvh.
Dannie
www.zx-r.dk, www.dfmc.dk/?id=75 eller
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2427

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-02-06 16:21

Dannie skrev den 19 feb 2006 i

[klip]

> Den er magen til min som jeg nok skal få taget et billede af en af dagene,
> du kan se den nyeste aftapning af den på www.givi.it

Du behøver ikke at tage billede - fandt et her:
http://www.aagesen.dk/gfx/equipment/2_1_thumb.jpg
Tak for input fra alle!

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Jan Bachman

Dato : 18-02-06 10:05

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in

> [...]
> en anden (Maxia af ældre dato)BxHxD = 53,5x30x37 vistnok på 45 L
> altsammen målt på den indvendige og det bredeste sted, såén cirka.

En liter er 10x10x10

Så burde dine bokse være på ca. 51 og 59 liter.

53x26x27 = 50986
50986 / 1000 = 51 liter

53,5x30x37 = 59385
59385 / 1000 = 59 liter

/Jan

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 18-02-06 12:42

Jan Bachman skrev den 18 feb 2006 i
[klip]
> En liter er 10x10x10
> Så burde dine bokse være på ca. 51 og 59 liter.
> 53x26x27 = 50986
> 50986 / 1000 = 51 liter
> 53,5x30x37 = 59385
> 59385 / 1000 = 59 liter

Helt firkantet betragtet ja - men
Målene er taget på største indvendige H*B*D. Da boksene buer / skrår mod top
og bund bringer det det faktiske litertal væsentligt ned.

De formodede 36 liters "skrår" væsentligt mere end Maxiaen.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Ole Baun

Dato : 19-02-06 15:25

> [...]
> og bund bringer det det faktiske litertal væsentligt ned.
>
> De formodede 36 liters "skrår" væsentligt mere end Maxiaen.

Hej Arne

Hvad med at ta´ en stor affaldssæk (fx 100 liters), lægge den i boksen og så
fylde den med et eller andet du efterfølgende kan måle, det kunne fx være
sand, jord, flamingokugler eller hvad du nu lige har ved hånden.
Man kunne måske også bare bruge vand, men jeg ved ikke rigtigt om ikke det
er lidt for "levende", du skulle helst kunne fylde boksen helt og lukke den.
Omvendt er det let tilgængeligt; - og let at måle, hvis du fylder boksen med
litermålet

Mvh Ole Baun

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-02-06 17:28

Ole Baun skrev den 19 feb 2006 i

[klip]

> [...]
> det er lidt for "levende", du skulle helst kunne fylde boksen helt og
> lukke den. Omvendt er det let tilgængeligt; - og let at måle, hvis du

Johh..
Har arbejdet lidt på sagen i mellemtiden - fandt en med identiske mål på
Ebay, så den forsøger jeg bare at få fingre i. Puha, det der Ebaynoget kan
vist godt være noget fikumdik.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen