|
| Erfaring med Bandit 600 '04 Fra : MortenP |
Dato : 17-02-06 10:37 |
|
Hej
Jeg står og overvejer at købe en Suzuki Bandit 600 fra '04. Det er S
modellen.. Altså med topkåben.
Hvad er jeres erfaringer med denne cykel.. Nem at holde?.. holdbar?.. osv.
ved i forøvrigt hvad en bundkåbe til den koster ca.
OG.. hvad må en sådan koste.. Den har ikke gået særlig langt.. Under 5000
km
På forhånd tak
Mvh.
MortenP
| |
Kim \(Bandit600\) (17-02-2006)
| Kommentar Fra : Kim \(Bandit600\) |
Dato : 17-02-06 11:14 |
|
Morten skrev
> Jeg står og overvejer at købe en Suzuki Bandit 600 fra '04. Det er S
> modellen.. Altså med topkåben.
>
> Hvad er jeres erfaringer med denne cykel.. Nem at holde?.. holdbar?.. osv.
> ved i forøvrigt hvad en bundkåbe til den koster ca.
>
> OG.. hvad må en sådan koste.. Den har ikke gået særlig langt.. Under 5000
> km
Bundkåben koster ca 3-4000 kroner.
Der er ikke så meget at sige om banditten, den bliver bare ved
og ved og..
affjedrings problemerne skulle være løst på 04eren! Det er min
erfaring at den er ret pålidelig, hvis man bare passer den med
olie, stiller ventilerne en gang imellem osv.. Min har da foreløbigt
holdt til mig over 50000 km, og den får satme nogle prygl engang
imellem!
Ville nok skyde på max 70.000 kroner! men svært at sige med en
der har gået så lidt km. prøv at lur snittet i den blå avis! Det er værd
at tage med hvis der en anden potte på!
kim
| |
MortenP (17-02-2006)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 17-02-06 15:51 |
|
Kim (Bandit600) wrote:
> Der er ikke så meget at sige om banditten, den bliver bare ved
> og ved og..
> affjedrings problemerne skulle være løst på 04eren! Det er min
> erfaring at den er ret pålidelig, hvis man bare passer den med
> olie, stiller ventilerne en gang imellem osv.. Min har da foreløbigt
> holdt til mig over 50000 km, og den får satme nogle prygl engang
> imellem!
> Ville nok skyde på max 70.000 kroner! men svært at sige med en
> der har gået så lidt km. prøv at lur snittet i den blå avis! Det er værd
> at tage med hvis der en anden potte på!
> kim
Han siger nemlig også 70.000. . og det synes jeg egentlig var fair nok..
nå.. den vil jeg da kigge på så ..
I må gerne komme med flere erfaringer
Mvh.
MortenP
| |
Jes Vestervang (17-02-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 17-02-06 18:35 |
|
mpannen@gmail.com (MortenP) writes:
> Han siger nemlig også 70.000. . og det synes jeg egentlig var fair
> nok..
Jeg synes det er for dyrt, taget i betragtning at en helt ny (naked)
650'er kun koster 79k. Den med kåbe koster jo så godt nok 10k mere,
men jeg ville selv have det lidt mærkeligt med det.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Ole Hansen (17-02-2006)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 17-02-06 20:26 |
|
Jes Vestervang wrote:
> Jeg synes det er for dyrt, taget i betragtning at en helt ny (naked)
> 650'er kun koster 79k. Den med kåbe koster jo så godt nok 10k mere,
> men jeg ville selv have det lidt mærkeligt med det.
85K hos Bikes and Parts, hvis man ka' leve uden ABS... For S'eren.. Hvis
de 70K er budgettet, ville jeg gå efter en Yamaha Fazer eller den
fabelagtigt suveræne (fnis) SV650S :)
--
Ole Hansen
SV650S '00
| |
MLP68 (17-02-2006)
| Kommentar Fra : MLP68 |
Dato : 17-02-06 19:09 |
|
"MortenP" <mpannen@gmail.com> wrote in message
news:dt45f9$pu7$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej
>
> Jeg står og overvejer at købe en Suzuki Bandit 600 fra '04. Det er S
> modellen.. Altså med topkåben.
>
> Hvad er jeres erfaringer med denne cykel.. Nem at holde?.. holdbar?.. osv.
> ved i forøvrigt hvad en bundkåbe til den koster ca.
>
> OG.. hvad må en sådan koste.. Den har ikke gået særlig langt.. Under 5000
> km
>
> På forhånd tak
>
> Mvh.
> MortenP
>
Jeg har selv været den lykkelige ejer af 2 styk hornetter (-99 + -01) og min
far har en bandit som den nævnte, jeg er meget skuffet over køreegenskaberne
på banditten den føles tung og uhandy. Der er forskel i prisen på Hondaen og
Banditten, men jeg ville hellere købe en hornet der er et par år ældre, og
evt. med nogle flere km. på tælleren. Kvalitet på Banditten syntes jeg
heller ikke er særlig god, Hornettet er heller helt i top men dog noget
bedre end Banditten.
Med risiko for at få flået hovedet af, af alle Bandit ejere, er dette min
mening!
Køb en Sv, fazer, eller en hornet i stedet!
Mvh MLP68
| |
Jes Vestervang (17-02-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 17-02-06 20:36 |
|
"MLP68" <Morten.lillegrdpedersen@telia.com> writes:
> Køb en Sv, fazer, eller en hornet i stedet!
Det kan jeg sådan set godt tilslutte mig, men har man et begrænset
budget og er bange for købe noget der er mere end et par år gammelt er
det jo ikke så nemt.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
MLP68 (17-02-2006)
| Kommentar Fra : MLP68 |
Dato : 17-02-06 21:09 |
|
>> Køb en Sv, fazer, eller en hornet i stedet!
> "Det kan jeg sådan set godt tilslutte mig, men har man et begrænset
> budget og er bange for købe noget der er mere end et par år gammelt er
> det jo ikke så nemt."
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
Nej du har ret, hvis det er sådanne man tænker, men jeg mener det er helt
ubegrundet at være bange for at købe en 2 (eller 3-4år) gammel hornet. jeg
har som sagt selv haft 2 styk, og jeg var klar til at tage motoren fra den
"gamle" (15.000km) og smide i den nye. Da jeg fik den, for den gamle kørte
bedre! Den nye blev dog lige så god efter 4-5000km.
Når jeg en gang imellem prøver min fars så må jeg tilstå at jeg hellere vil
have en hornet fra -98 der har kørt 40.000km end en bandit -04 med 5000 km
på bagen. Der er verden til forskel!
Min kærlighed er hos konen og derefter hos Honda!!!
Jeg savner faktisk min Hornet, jeg bliver nok nød til at få en igen! den er
nu også blevet forfinet en del! her over de sidste år.
ÅÅÅÅhhh nej i kan jo ikke få dem i DK mere de er blevet for dyre til import,
MEN det kan jeg for jeg bor i Sverige!
Mvh MLP
| |
MortenP (17-02-2006)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 17-02-06 21:28 |
|
> Nej du har ret, hvis det er sådanne man tænker, men jeg mener det er helt
> ubegrundet at være bange for at købe en 2 (eller 3-4år) gammel hornet. jeg
> har som sagt selv haft 2 styk, og jeg var klar til at tage motoren fra den
> "gamle" (15.000km) og smide i den nye. Da jeg fik den, for den gamle kørte
> bedre! Den nye blev dog lige så god efter 4-5000km.
> Når jeg en gang imellem prøver min fars så må jeg tilstå at jeg hellere vil
> have en hornet fra -98 der har kørt 40.000km end en bandit -04 med 5000 km
> på bagen. Der er verden til forskel!
> Min kærlighed er hos konen og derefter hos Honda!!!
> Jeg savner faktisk min Hornet, jeg bliver nok nød til at få en igen! den er
> nu også blevet forfinet en del! her over de sidste år.
> ÅÅÅÅhhh nej i kan jo ikke få dem i DK mere de er blevet for dyre til import,
> MEN det kan jeg for jeg bor i Sverige!
>
> Mvh MLP
Jeg har det bare sådan at den er jo "ny". altså den har næsten ikke kørt
noget.
jeg er vant til at køre på en GS-500 og den har egentlig været fin nok.
Dog manglede jeg lidt kræfter i mellem trækket synes jeg..
jeg kører IKKE ræs, vil bare have en maskine der er stabil, men dog stadig
lidt sjov at køre på..
Forsikring har også en del at sige.. Jeg skal give 3100 kr med fuld kasko
for Bandit'en.. Har kig på en SZR-660 Belagarde også, den skal jeg give
5500 for. .og den har kun 48 heste imod Banditens noget mere..
Men er det ikke generelt "rygte" at Suzuki er dårligere end andre
cykler?.. (dermed ikke sagt at de er dårlige?)
jeg vil ikke give det samme for en 8 år gammel Honda som en 2 år gammel og
næsten ny zuki.. Men det er nok også pga. min skræk for dyre
værkstedsregninger.. mine hænder er endnu ikke skruet sammen til alt for
meget skruen selv
Mvh.
MortenP
| |
Kim \(Bandit600\) (17-02-2006)
| Kommentar Fra : Kim \(Bandit600\) |
Dato : 17-02-06 22:51 |
|
"MortenP" skrev:
> Jeg har det bare sådan at den er jo "ny". altså den har næsten ikke kørt
> noget. jeg er vant til at køre på en GS-500 og den har egentlig været fin
> nok. Dog manglede jeg lidt kræfter i mellem trækket synes jeg..
Jeg kan godt følge dig der! Du får nyt design, ikke noget der er slidt! Der
er mange km i kæde, skiverbremser, affjedring, kronrørslejer, kabler osv
det er jo en næsten ny mc!
> jeg kører IKKE ræs, vil bare have en maskine der er stabil, men dog stadig
> lidt sjov at køre på.. Forsikring har også en del at sige.. Jeg skal give
> 3100 kr med fuld kasko for Bandit'en..
Så er banditten lige noget for dig mester, den klarer det meste, både turen
sydpå, og lidt ræs med gutterne, plus at den er billig i forsikring!
>Har kig på en SZR-660 Belagarde også, den skal jeg give 5500 for. .og den
>har kun 48 heste imod Banditens noget mere..
Kender den ikke, kun af rygte! 1 cylinder, sportlig siddestilling, dårlig
komfort!
> Men er det ikke generelt "rygte" at Suzuki er dårligere end andre
> cykler?.. (dermed ikke sagt at de er dårlige?)
Ja, den holder sgu ikke mere! Men de gamle hunde VIL IKKE tro
på at tiderne skifter!
> jeg vil ikke give det samme for en 8 år gammel Honda som en 2 år gammel og
> næsten ny zuki.. Men det er nok også pga. min skræk for dyre
> værkstedsregninger.. mine hænder er endnu ikke skruet sammen til alt for
> meget skruen selv
Hornet´en er også en fin mc der kører rigtigt godt, lidt dyrere end
banditten i
forsikring!
Held og lykke med jagten på ny cykel
| |
MortenP (17-02-2006)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 17-02-06 23:32 |
|
Kim (Bandit600) wrote:
> Jeg kan godt følge dig der! Du får nyt design, ikke noget der er slidt! Der
> er mange km i kæde, skiverbremser, affjedring, kronrørslejer, kabler osv
> det er jo en næsten ny mc!
> Så er banditten lige noget for dig mester, den klarer det meste, både turen
> sydpå, og lidt ræs med gutterne, plus at den er billig i forsikring!
> Kender den ikke, kun af rygte! 1 cylinder, sportlig siddestilling, dårlig
> komfort!
> Ja, den holder sgu ikke mere! Men de gamle hunde VIL IKKE tro
> på at tiderne skifter!
> Hornet´en er også en fin mc der kører rigtigt godt, lidt dyrere end
> banditten i
> forsikring!
> Held og lykke med jagten på ny cykel
Takker alle..
Nu prøver jeg ihvertfald Bandit'en.. Er lidt lun på den. men ville lige
høre nogle erfaringer ..
| |
KS (18-02-2006)
| Kommentar Fra : KS |
Dato : 18-02-06 00:57 |
|
> > Held og lykke med jagten på ny cykel
>
>
> Takker alle..
>
> Nu prøver jeg ihvertfald Bandit'en.. Er lidt lun på den. men ville lige
> høre nogle erfaringer ..
>
Hej Morten.
Det er lidt sent jeg kommer ind i kampen, men jeg vil dog foreslå dig at
læse nogle test af mc'er. Her vil du hurtigt se at taler vi 600 klassen så
er det vist klart at kampen står mellem Fazer, sv og Hornet. sv'eren vil jeg
ikke tale for eller imod, har ingen personlig erfaring med den. Læste dog
lige en test der afsluttes af følgene: " SV giver meget bedre valuta"
hvilket ik er meget credit til bandit.
Hvis jeg havde 70 og KUN 70 ville jeg tage en Fazer, der ka du få en 2002
med få km til din pris, læs test af den og du vil se at den er ubestridt en
allround vinder! Er du til lidt mere vildskab og potent leg så er den lidt
dyrere Hornet det perfekte legetøj...intet mindre :))
Mvh Ken (Hornet 2004)
| |
KS (18-02-2006)
| Kommentar Fra : KS |
Dato : 18-02-06 01:09 |
|
> > Held og lykke med jagten på ny cykel
>
>
> Takker alle..
>
> Nu prøver jeg ihvertfald Bandit'en.. Er lidt lun på den. men ville lige
> høre nogle erfaringer ..
>
>
Hej Morten.
Det er lidt sent jeg kommer ind i kampen, men jeg vil dog foreslå dig at
læse nogle test af mc'er. Her vil du hurtigt se at taler vi 600 klassen så
er det vist klart at kampen står mellem Fazer, sv og Hornet. sv'eren vil jeg
ikke tale for eller imod, har ingen personlig erfaring med den. Læste dog
lige en test af bandit der afsluttes af følgene: " SV giver meget bedre
valuta"
Hvis jeg havde 70 og KUN 70 ville jeg tage en Fazer, der ka du få en 2002
med få km til din pris, læs test af den og du vil se at den er ubestridt en
allround vinder! Er du til lidt mere vildskab og potent leg så er den lidt
dyrere Hornet det perfekte legetøj...intet mindre :))
Mvh Ken (Hornet 2004)
| |
Jes Vestervang (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 18-02-06 01:46 |
|
"Kim \(Bandit600\)" <lundgaard@skjern-net.dk> writes:
>>Har kig på en SZR-660 Belagarde også, den skal jeg give 5500
>>for. .og den har kun 48 heste imod Banditens noget mere..
>
> Kender den ikke, kun af rygte! 1 cylinder, sportlig siddestilling,
> dårlig komfort!
Den er vist hvad man kan kalde en liebhaver-cykel - den har alle de
små italienske finesser Derudover er 55k også for meget for sådan
en efter min mening.
>> Men er det ikke generelt "rygte" at Suzuki er dårligere end andre
>> cykler?.. (dermed ikke sagt at de er dårlige?)
>
> Ja, den holder sgu ikke mere! Men de gamle hunde VIL IKKE tro på at
> tiderne skifter!
Banditten har da kørt med det samme grundlæggende design de sidste ti
år. Den er da også god nok, men de andre er bare bedre på mange
måder. Når alt kommer til alt er spørgsmålet jo om man er villig til
at tage en to år ældre mc der har gået 20k km længere, men hvor
alderen og kilometertallet mærkes væsentlig mindre på cyklen og hvor
kvaliteten generelt er højere.
For mit eget vedkommende har alderen ikke så meget at sige, hvis bare
modellen er velholdt. Så er alder og kilometertal bare et par tal der
gør at man sparer penge.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 (76k km) & DT125R
| |
Ukendt (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-06 09:20 |
|
Kim (Bandit600) skrev i meddelelsen
<29aba$43f6452a$3e3d83dd$11322@news.arrownet.dk>...
>Jeg kan godt følge dig der! Du får nyt design,
Nyt design ? Øhh a-hva ? Banditten er sguda efterhånden ældgammel. :-|
>>Har kig på en SZR-660 Belagarde også, den skal jeg give 5500 for. .og den
>>har kun 48 heste imod Banditens noget mere..
>
>Kender den ikke, kun af rygte! 1 cylinder, sportlig siddestilling, dårlig
>komfort!
Forrygende køreegenskaber, men komplet ubrugelig for en nybegynder. Den
kræver også indsigt i mekanikken, alene kontrol af motorolie er et helt
ritual. Dette fordi at olietanken er placeret komplet tåbeligt. Samme motor
på XT-typerne har rigtig olietank, og ingen problemer.
>Ja, den holder sgu ikke mere! Men de gamle hunde VIL IKKE tro
>på at tiderne skifter!
Gør de da det
>> jeg vil ikke give det samme for en 8 år gammel Honda som en 2 år gammel
og
>> næsten ny zuki.. Men det er nok også pga. min skræk for dyre
>> værkstedsregninger.. mine hænder er endnu ikke skruet sammen til alt for
>> meget skruen selv
Banditten skal ventilserviceres dobbelt så tit som Hondaen :-/
>Held og lykke med jagten på ny cykel
Jo-deet, køb ikke den første og bedste mc som Du får øje på, der er masser
af dem til salg
mvh
Orla, som er mere bekymret for en mc der har gået _for lidt_ i forhold til
sin alder. Og 2.500 Km. om året er bekymrende lidt, som _kan_ være årsag til
ekstraordinært slid i motoren.
| |
Hekto (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 18-02-06 09:54 |
|
> Forrygende køreegenskaber, men komplet ubrugelig for en nybegynder.
> Den
> kræver også indsigt i mekanikken, alene kontrol af motorolie er et
> helt
> ritual. Dette fordi at olietanken er placeret komplet tåbeligt. Samme
> motor
> på XT-typerne har rigtig olietank, og ingen problemer.
.... den er jo netop også designet i Italien!!!!
Så må man bare lide for skønheden og fornemmelsen ... basta!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Ukendt (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-06 18:38 |
|
Hekto skrev i meddelelsen ...
>... den er jo netop også designet i Italien!!!!
>
>Så må man bare lide for skønheden og fornemmelsen ... basta!
Sa' do masochist?
Grill
Orla
| |
MortenP (18-02-2006)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 18-02-06 23:52 |
|
> Sa' do masochist?
> Grill
> Orla
Jeg kender manden der sælger Bandit'en.. og jeg ved at grunden til at den
ikke har kørt mere er "work work work".. så der er ikke noget "farligt" i
det..
Jeg ahr kigget lidt på brugt markedet. og sammenligner også forsikrings
priser.. denne er noget billigere end f.eks. Yamaha SZR-660'eren jeg også
har kig på.. (nok pga. r'et til sidst)..
Jeg overvejede også en fabriksny GS500, men efter at have kørt på den
sidste sæson (lånt) så mangler jeg LIGE en lille bitte smule optræk.
specielt i de lave gear.
Jeg VED godt at HOnda er state of the art (siger de fleste) men jeg VIL
ikke give det samme for en CB-500 uden kåbt, som er 5 år gammel (for at
skære det ud i pap)
Hvad med at Bandit'en "kun" er en S model. (altså kun har topkåbe) hvor
meget gør det ved komforten fremfor GS-500'eren jeg har kørt på sidste
sæson (den havde fuldkåbe)
På forhånd tak
Mvh.
MortenP
| |
Ukendt (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-02-06 07:52 |
|
MortenP skrev i meddelelsen ...
>Jeg kender manden der sælger Bandit'en.. og jeg ved at grunden til at den
>ikke har kørt mere er "work work work".. så der er ikke noget "farligt" i
>det..
Og det er netop det "farlige" :-| Mc'en oplever en "forårsstart" hver gang
den startes, fordi at langt det meste af olien når at løbe væk fra
oliekanalerne mellem den sjældne brug.
Min VTR oplever én forårsstart, og bruges derefter dagligt.
mvh
Orla
| |
MortenP (19-02-2006)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 19-02-06 09:03 |
|
> Og det er netop det "farlige" :-| Mc'en oplever en "forårsstart" hver gang
> den startes, fordi at langt det meste af olien når at løbe væk fra
> oliekanalerne mellem den sjældne brug.
> Min VTR oplever én forårsstart, og bruges derefter dagligt.
> mvh
> Orla
ok.. Men det er vel noget jeg kan mærke/høre på motoren right?
Mvh.
MortenP
| |
MortenP (19-02-2006)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 19-02-06 13:11 |
|
MortenP wrote:
>> Og det er netop det "farlige" :-| Mc'en oplever en "forårsstart" hver gang
>> den startes, fordi at langt det meste af olien når at løbe væk fra
>> oliekanalerne mellem den sjældne brug.
>> Min VTR oplever én forårsstart, og bruges derefter dagligt.
>> mvh
>> Orla
> ok.. Men det er vel noget jeg kan mærke/høre på motoren right?
> Mvh.
> MortenP
Og er det noget der er farligt?.. altså nedsætter det levetiden
drastisk??.. for hvad så med dem der har cykler der kun kører om Søndagen?
| |
Knud Dam (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 19-02-06 18:02 |
|
"MortenP" <mpannen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:dt9n8n$1r9$1@abbeden.bunk.cc...
> Og er det noget der er farligt?.. altså nedsætter det levetiden
> drastisk??.. for hvad så med dem der har cykler der kun kører om Søndagen?
Hej Morten.
Sammenlignet med dårlig vedligeholdelse, hård kørsel med kold motor, brug af
billig olie og hundrede andre ting, så er det nok ikke så farligt, at den
ikke har kørt ret meget.
; - )
KD
| |
Armand (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-02-06 18:46 |
|
Knud Dam wrote:
>
> Sammenlignet med dårlig vedligeholdelse, hård kørsel med kold motor, brug
> af billig olie og hundrede andre ting, så er det nok ikke så farligt, at
> den ikke har kørt ret meget. ; - )
Jup!
Men på den anden side så fortjener det altså også at blive nævnt at det
ikke nødvendigvis er et kvalitetstegn (á måden det oprindelig blev nævnt
hér)!
--
Armand.
| |
Hekto (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 19-02-06 13:53 |
|
> Jeg kender manden der sælger Bandit'en.. og jeg ved at grunden til at
> den ikke har kørt mere er "work work work".. så der er ikke noget
> "farligt" i det..
>
> Jeg ahr kigget lidt på brugt markedet. og sammenligner også
> forsikrings priser.. denne er noget billigere end f.eks. Yamaha
> SZR-660'eren jeg også har kig på.. (nok pga. r'et til sidst).. Jeg
> overvejede også en fabriksny GS500, men efter at have kørt på den
> sidste sæson (lånt) så mangler jeg LIGE en lille bitte smule optræk.
> specielt i de lave gear.
>
> Jeg VED godt at HOnda er state of the art (siger de fleste) men jeg
> VIL ikke give det samme for en CB-500 uden kåbt, som er 5 år gammel
> (for at skære det ud i pap)
>
> Hvad med at Bandit'en "kun" er en S model. (altså kun har topkåbe)
> hvor meget gør det ved komforten fremfor GS-500'eren jeg har kørt på
> sidste sæson (den havde fuldkåbe)
1) nu skal du jo ikke beholde den resten af livet, og den ER jo til at
sælge igen - men minimum tab.
2)Prisforskellen på en SZR og en SRX er til at overse. SRX'ern er for
manges vedkommende import fra Japan. Reservedele er lttere at skaffe
til SZR'en.
3) En lille kåbe tager alt andet lige det værdste. Til gengæld går
kåben istykker HVER gang der sker det mindste, så jo mindre der er af
den .....
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Jacob Larsen (20-02-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 20-02-06 22:45 |
|
"MortenP" <mpannen@gmail.com> wrote in message
news:dt5bkb$coq$1@abbeden.bunk.cc
> > Nej du har ret, hvis det er sådanne man tænker, men jeg
> > mener det er helt ubegrundet at være bange for at købe
> > en 2 (eller 3-4år) gammel hornet. jeg har som sagt selv
> > haft 2 styk, og jeg var klar til at tage motoren fra
> > den "gamle" (15.000km) og smide i den nye. Da jeg fik
> > den, for den gamle kørte bedre! Den nye blev dog lige
> > så god efter 4-5000km. Når jeg en gang imellem prøver min fars så må
> > jeg
> > tilstå at jeg hellere vil have en hornet fra -98 der
> > har kørt 40.000km end en bandit -04 med 5000 km på
> > bagen. Der er verden til forskel!
>
> > Min kærlighed er hos konen og derefter hos Honda!!!
>
> > Jeg savner faktisk min Hornet, jeg bliver nok nød til
> > at få en igen! den er nu også blevet forfinet en del!
> > her over de sidste år. ÅÅÅÅhhh nej i kan jo ikke få dem i DK mere de er
> > blevet
> > for dyre til import, MEN det kan jeg for jeg bor i
> > Sverige!
>
> > Mvh MLP
>
> Jeg har det bare sådan at den er jo "ny". altså den har
> næsten ikke kørt noget.
> jeg er vant til at køre på en GS-500 og den har egentlig
> været fin nok. Dog manglede jeg lidt kræfter i mellem trækket synes jeg..
>
> jeg kører IKKE ræs, vil bare have en maskine der er
> stabil, men dog stadig lidt sjov at køre på..
> Forsikring har også en del at sige.. Jeg skal give 3100
> kr med fuld kasko for Bandit'en.. Har kig på en SZR-660
> Belagarde også, den skal jeg give 5500 for. .og den har
> kun 48 heste imod Banditens noget mere..
Drop den med det samme.
Der er allerede forklaring nok i denne tråd på hvorfor, så det vil jeg ikke
komme ind på.
Min personlige mening er, at du skal droppe wannabe-sportscykler, som SZR og
f.eks. den andetsteds nævnte SV650S. Med disse cykler får du den (til daglig
transport) trælse foroverbøjede kørestilling, men hverken motoren,
køreegenskaberne eller lyden der passer dertil.
Hvis du er til stille og rolig kørsel er der f.eks. bandit'en eller måske
sv650n.
Hvis du er til lidt mere fart er der f.eks. Hornet og Fazer. Hornet'en har
ingen kåbe hvilket for nogle vil være en belastning. Den har dog en super
motor.
Hvis du er til sport er der jo f.eks. CBR600 og ZXR6. De helt nye er lidt
ekstreme, men de lidt ældre er gode allround/sportscykler.
Jeg valgte selv en CBR fordi den er bedst.
> Men er det ikke generelt "rygte" at Suzuki er dårligere
> end andre cykler?.. (dermed ikke sagt at de er dårlige?)
De billige modeller er altså generelt ikke så gode som deres konkurrenter.
Til gengæld er de jo netop billigere. Jeg har selv haft en Suzuki GS500E som
jeg var meget glad for. Den holdt godt, og var så også et ganske godt
vedligeholdt eksemplar. Generelt er der jo forskel i kvalitet, når man giver
væsentlig mindre i nypris, men hvis du sammenligner brugte modeller i samme
prisleje burde forskellen ikke være nær så stor, da der jo helt naturligt
bliver en aldersmæssig forskel.
> jeg vil ikke give det samme for en 8 år gammel Honda som
> en 2 år gammel og næsten ny zuki.. Men det er nok også
> pga. min skræk for dyre værkstedsregninger.. mine hænder
> er endnu ikke skruet sammen til alt for meget skruen selv
>
Lidt ældre cykler holder ellers værdien meget bedre end næsten nye cykler og
du får mere mc for pengene.
Der er jo selvf også noget specielt over en helt ny mc. Det er smag og
behag.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Jes Vestervang (20-02-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 20-02-06 23:05 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:
> Min personlige mening er, at du skal droppe wannabe-sportscykler,
> som SZR og f.eks. den andetsteds nævnte SV650S. Med disse cykler får
> du den (til daglig transport) trælse foroverbøjede kørestilling, men
> hverken motoren, køreegenskaberne eller lyden der passer dertil.
Hvad synes du der er galt med SZR'ens køreegenskaber? ...og motoren er
da meget skæg til svingtursræs i almindeligt friskt tempo.
Begyndervenligheden er ret fraværende, ingen tvivl om det i øvrigt
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Ukendt (21-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-02-06 08:16 |
|
Jes Vestervang skrev i meddelelsen <878xs5y9d4.fsf@gmail.com>...
>"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:
>
>> Min personlige mening er, at du skal droppe wannabe-sportscykler,
>> som SZR og f.eks. den andetsteds nævnte SV650S. Med disse cykler får
>> du den (til daglig transport) trælse foroverbøjede kørestilling, men
>> hverken motoren, køreegenskaberne eller lyden der passer dertil.
>
>Hvad synes du der er galt med SZR'ens køreegenskaber? ...og motoren er
>da meget skæg til svingtursræs i almindeligt friskt tempo.
Audiokvaliteterne svarer ikke til Jacob's forventninger ;-D
Jeg kunne nu også sagtens finde nogle småveje, hvor den overvægtige CBR
ville få det mere end svært ved at følge en SZR eller en GS500 for den
sags skyld.
>Begyndervenligheden er ret fraværende, ingen tvivl om det i øvrigt
Jup, det er bagsiden......
mvh
Orla
| |
MortenP (21-02-2006)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 21-02-06 09:31 |
|
Audiokvaliteterne svarer ikke til Jacob's forventninger ;-D
> Jeg kunne nu også sagtens finde nogle småveje, hvor den overvægtige CBR
> ville få det mere end svært ved at følge en SZR eller en GS500 for den
> sags skyld.
>>Begyndervenligheden er ret fraværende, ingen tvivl om det i øvrigt
> Jup, det er bagsiden......
> mvh
> Orla
Tror jeg er blevet lun på den Bandit..
Hvordan er reglerne med omsyn/omreg.. Skal den synes når jeg får den eller
er det kun hvis den er ældre?
Mvh.
MortenP
| |
Mikkel Christensen (21-02-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 21-02-06 10:56 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:
[SZR]
> Audiokvaliteterne svarer ikke til Jacob's forventninger ;-D
*LOL* Den kan ellers sagtens lyde som om den har 150+ heste!
Jeg er også på holdet der synes der intet 'wannabe' er over SZRen. Det
er en fed (sports)maskine jeg gerne ville eje hvis mine ben var 20cm
kortere.
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard
| |
Jacob Larsen (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 27-02-06 19:19 |
|
"Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:43fabdf6$0$27567$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Jes Vestervang skrev i meddelelsen
> <878xs5y9d4.fsf@gmail.com>...
> > "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> > writes:
> >
> > > Min personlige mening er, at du skal droppe
> > > wannabe-sportscykler,
> > > som SZR og f.eks. den andetsteds nævnte SV650S. Med
> > > disse cykler får
> > > du den (til daglig transport) trælse foroverbøjede
> > > kørestilling, men hverken motoren, køreegenskaberne
> > > eller lyden der passer dertil.
> >
> > Hvad synes du der er galt med SZR'ens køreegenskaber?
> > ...og motoren er
> > da meget skæg til svingtursræs i almindeligt friskt
> > tempo.
>
>
> Audiokvaliteterne svarer ikke til Jacob's forventninger
> ;-D
Hehe... Det har du fuldstændig ret i. Dog er der også andre kvaliteter jeg
synes mangler. F.eks. omdrejningsvillighed, kræfter, motorgang og et stort
brugbart register.
> Jeg kunne nu også sagtens finde nogle småveje, hvor den
> overvægtige CBR ville få det mere end svært ved at følge
> en SZR eller en GS500 for den sags skyld.
Hov hov... Min CBR er ikke overvægtig. I overført betydning har den været på
kur, trænet og dyrket en lille smule bodybuilding. Hehe... ok ikke så meget
med alt har sin ret.
Meeeen også mod en helt standard CBR vil jeg påstå, at du er blevet så
forårs-kåd at du taler i vildelse. Det skal vist være nogle meget små og
specielle veje. I hvert fald nogle som jeg endnu ikke har set. Hvis bare
"banen" bliver lille og speciel nok vil en knallert jo sikkert være
hurtigst, men vi skal jo også være realistiske.
Aner jeg en smule dansk moddelmådighedstendens mht motorcykelanbefalingerne?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Ukendt (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-02-06 20:30 |
|
Jacob Larsen skrev i meddelelsen
<440342a9$0$15795$14726298@news.sunsite.dk>...
>Meeeen også mod en helt standard CBR vil jeg påstå, at du er blevet så
>forårs-kåd at du taler i vildelse.
Næeh
>Aner jeg en smule dansk moddelmådighedstendens mht
motorcykelanbefalingerne?
>
Hvem er det nu lige at der er middelmådig ?
mvh
Orla
| |
Jacob Larsen (03-03-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 03-03-06 17:31 |
|
"Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:44035b64$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Jacob Larsen skrev i meddelelsen
> <440342a9$0$15795$14726298@news.sunsite.dk>...
>
> > Meeeen også mod en helt standard CBR vil jeg påstå, at
> > du er blevet så forårs-kåd at du taler i vildelse.
>
> Næeh
Jooooow!
> > Aner jeg en smule dansk moddelmådighedstendens mht
> motorcykelanbefalingerne?
> >
>
>
> Hvem er det nu lige at der er middelmådig ?
*LOL* Jamen jeg vil jo gerne have en 2005 R1 eller en CBR10000RR. Jeg har
bare ikke nogen garage at sætte den i, og jeg tør ikke sætte den på gaden.
Har før fået nogle fyre til at pille snitterne fra maskineriet, men jeg kan
jo ikke holde mig vågen døgnet rundt.
Når jeg får bearbejdet min aversion mod at låne penge, kan det være jeg får
taget mig sammen til at købe hus med stor garage. Så må jeg se om jeg kan
hæve mig over middelmådighedens standard.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Jacob Larsen (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 27-02-06 19:07 |
|
"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in
message news:878xs5y9d4.fsf@gmail.com
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> writes:
>
> > Min personlige mening er, at du skal droppe
> > wannabe-sportscykler, som SZR og f.eks. den andetsteds
> > nævnte SV650S. Med disse cykler får du den (til daglig
> > transport) trælse foroverbøjede kørestilling, men
> > hverken motoren, køreegenskaberne eller lyden der
> > passer dertil.
>
> Hvad synes du der er galt med SZR'ens køreegenskaber?
> ...og motoren er da meget skæg til svingtursræs i
> almindeligt friskt tempo.
Den er da alt for langsom og motoren har et alt for snævert register.. Det
kan dog godt være den kan dreje. Det aner jeg ikke noget om.
Jeg har dog ikke prøvet een, må jeg skynde mig at tilføje.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Jes Vestervang (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 27-02-06 20:20 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:
> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote:
>> "Jacob Larsen" writes:
>>
>> > Min personlige mening er, at du skal droppe wannabe-sportscykler,
>> > som SZR og f.eks. den andetsteds nævnte SV650S. Med disse cykler
>> > får du den (til daglig transport) trælse foroverbøjede
>> > kørestilling, men hverken motoren, køreegenskaberne eller lyden
>> > der passer dertil.
>>
>> Hvad synes du der er galt med SZR'ens køreegenskaber? ...og
>> motoren er da meget skæg til svingtursræs i almindeligt friskt
>> tempo.
>
> Den er da alt for langsom
Til hvilke veje? Nürburgring, måske, Margueritruten, vrøvl...
> og motoren har et alt for snævert register..
Hvad får dig til at tro det? Lyden er i øvrigt smuk, med en åben potte
er den ret Ducati-agtig.
> Det kan dog godt være den kan dreje. Det aner jeg ikke noget om.
Hvorfor påstod du så at den ikke havde køreegenskaber der passer på en
sportslig kørestilling? Med en 41 mm Paioli USD-forgaffel med
justerbar fjederforspænding og dæmpning i forenden (samme som Bimota
Supermono), en Boge støddæmper i bag, der også har justerbar
fjederforspænding og dæmpning og derudover et stel der ligger tæt op
ad TZR250 så skal den nok være væsentlig mere sporsikker end din gamle
høne af en CBR
> Jeg har dog ikke prøvet een, må jeg skynde mig at tilføje.
Hvorfor ikke bare indrømme at du ikke ved noget om den i stedet for
lufte fordomme? Det er fint at du er glad for din egen cykel, men der
er jo trods alt også andet i verden der duer, ikke?
Jeg vil dog stadig ikke anbefale den til en begynder, det er den for
italiensk til (spændende elnet, revnende plastik, uhyrlig
olieniveaukontrol etc.).
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jacob Larsen (03-03-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 03-03-06 17:20 |
|
"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in
message news:87slq4fw28.fsf@gmail.com
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> writes:
>
> > "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote:
> > > "Jacob Larsen" writes:
> > >
> > > > Min personlige mening er, at du skal droppe
> > > > wannabe-sportscykler, som SZR og f.eks. den
> > > > andetsteds nævnte SV650S. Med disse cykler får du
> > > > den (til daglig transport) trælse foroverbøjede
> > > > kørestilling, men hverken motoren, køreegenskaberne
> > > > eller lyden der passer dertil.
> > >
> > > Hvad synes du der er galt med SZR'ens køreegenskaber?
> > > ...og motoren er da meget skæg til svingtursræs i
> > > almindeligt friskt tempo.
> >
> > Den er da alt for langsom
>
> Til hvilke veje? Nürburgring, måske, Margueritruten,
> vrøvl...
Bah... Til sikkerhedsoverhalinger selvfølgelig.
Jeg synes bare hurtigt man bliver træt af at mangle kraftoverskud. I hvert
fald når man først har prøvet det. Med det snævre register en-cylindrede (og
til en hvis grad også v2'ere) har føles det surt IMO.
> > og motoren har et alt for snævert register..
>
> Hvad får dig til at tro det? Lyden er i øvrigt smuk, med
> en åben potte er den ret Ducati-agtig.
Det var netop min pointe! Magen til støj skal man da lede længe efter, så
snart man begynder at tage nogle omdrejninger.
> > Det kan dog godt være den kan dreje. Det aner jeg ikke
> > noget om.
>
> Hvorfor påstod du så at den ikke havde køreegenskaber der
> passer på en sportslig kørestilling? Med en 41 mm Paioli
> USD-forgaffel med justerbar fjederforspænding og dæmpning
> i forenden (samme som Bimota Supermono), en Boge
> støddæmper i bag, der også har justerbar
> fjederforspænding og dæmpning og derudover et stel der
> ligger tæt op ad TZR250 så skal den nok være væsentlig
> mere sporsikker end din gamle høne af en CBR
....som har uorg. showa-affjedring.
> > Jeg har dog ikke prøvet een, må jeg skynde mig at
> > tilføje.
>
> Hvorfor ikke bare indrømme at du ikke ved noget om den i
> stedet for lufte fordomme? Det er fint at du er glad for
> din egen cykel, men der er jo trods alt også andet i
> verden der duer, ikke?
Jow jow, klart. Det var ikke det der var pointen. Jeg kan godt se det lød
sådan ud fra min hurtige og klodsede formulering, så hvis nogen føler sig
stødt: Undskyld!
Jeg er nok bare vintersur.
Jeg advarer bare mod at købe noget der ligner en sportsmaskine, men ikke er
det. Jeg ser tit (eller hører tit om) folk der køber en maskine fordi den
"ligner en rigtig". IMO er det et fejlkøb. Hvis man ønsker en sportmaskine
bør man købe en sportsmaskine. Hvis man altså ønsker at smide de penge det
nu engang koster. Det er jo tit et punkt her i dk.
> Jeg vil dog stadig ikke anbefale den til en begynder, det
> er den for italiensk til (spændende elnet, revnende
> plastik, uhyrlig olieniveaukontrol etc.).
Se nu der! Det henviste jeg nu altså også til. Hehe...
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Jes Vestervang (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 04-03-06 13:23 |
|
"Jacob Larsen" writes:
> "Jes Vestervang" wrote;
>> "Jacob Larsen" writes:
>>
>> > Den [SZR660] er da alt for langsom
>>
>> Til hvilke veje? Nürburgring, måske, Margueritruten, vrøvl...
>
> Bah... Til sikkerhedsoverhalinger selvfølgelig.
Med 50 heste kan man nu også overhale campingvogne ganske hurtigt på
småvejene.
> Jeg synes bare hurtigt man bliver træt af at mangle kraftoverskud. I
> hvert fald når man først har prøvet det. Med det snævre register
> en-cylindrede (og til en hvis grad også v2'ere) har føles det surt
> IMO.
>
>> > og motoren har et alt for snævert register..
>>
>> Hvad får dig til at tro det? Lyden er i øvrigt smuk, med en åben
>> potte er den ret Ducati-agtig.
>
> Det var netop min pointe! Magen til støj skal man da lede længe
> efter, så snart man begynder at tage nogle omdrejninger.
Det er jo en smagssag.
>> > Det kan dog godt være den kan dreje. Det aner jeg ikke noget
>> > om.
>>
>> Hvorfor påstod du så at den ikke havde køreegenskaber der passer på
>> en sportslig kørestilling? Med en 41 mm Paioli USD-forgaffel med
>> justerbar fjederforspænding og dæmpning i forenden (samme som
>> Bimota Supermono), en Boge støddæmper i bag, der også har justerbar
>> fjederforspænding og dæmpning og derudover et stel der ligger tæt
>> op ad TZR250 så skal den nok være væsentlig mere sporsikker end din
>> gamle høne af en CBR
>
> ...som har uorg. showa-affjedring.
Jeg sagde GAMLE HØNE!
>> > Jeg har dog ikke prøvet een, må jeg skynde mig at tilføje.
>>
>> Hvorfor ikke bare indrømme at du ikke ved noget om den i stedet for
>> lufte fordomme? Det er fint at du er glad for din egen cykel, men
>> der er jo trods alt også andet i verden der duer, ikke?
>
> Jow jow, klart. Det var ikke det der var pointen. Jeg kan godt se
> det lød sådan ud fra min hurtige og klodsede formulering, så hvis
> nogen føler sig stødt: Undskyld!
Lad gå, men prøv lige at være lidt mere åbentsindet over for andre
cykler en anden gang, ikke?
> Jeg er nok bare vintersur.
Det er der sg* heller ikke noget at sige til... forbaskede møgvejr.
> Jeg advarer bare mod at købe noget der ligner en sportsmaskine, men
> ikke er det. Jeg ser tit (eller hører tit om) folk der køber en
> maskine fordi den "ligner en rigtig". IMO er det et fejlkøb. Hvis
> man ønsker en sportmaskine bør man købe en sportsmaskine. Hvis man
> altså ønsker at smide de penge det nu engang koster. Det er jo tit
> et punkt her i dk.
Det virker ikke helt som om du har indset at f.eks. en SZR er lige så
meget sportmaskine som f.eks. en CBR600. En RS125 er også en
sportsmaskine, der er altså ikke noget krav om at der minimum skal 10
heste til for at man kan dyrke sport på et køretøj
>> Jeg vil dog stadig ikke anbefale den til en begynder, det er den
>> for italiensk til (spændende elnet, revnende plastik, uhyrlig
>> olieniveaukontrol etc.).
>
> Se nu der! Det henviste jeg nu altså også til. Hehe...
Jaja, det var heller ikke det jeg opponerede mod
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jes Vestervang (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 04-03-06 13:37 |
|
Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
> der er altså ikke noget krav om at der minimum skal 10 heste til for
> at man kan dyrke sport på et køretøj
100 heste, *host* Selvom 6 hestes polinier også skulle være
særdeles fornøjelige
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jacob Larsen (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 04-03-06 18:25 |
|
"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in
message news:877j7a4c9f.fsf@gmail.com
> Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
>
> > der er altså ikke noget krav om at der minimum skal 10
> > heste til for at man kan dyrke sport på et køretøj
>
> 100 heste, *host* Selvom 6 hestes polinier også
> skulle være særdeles fornøjelige
Ja det kunne jeg forestille mig. Overvejer også hvilken sport jeg skulle
give mig i kast med, så måske... Hehe.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Molnit (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Molnit |
Dato : 05-03-06 09:21 |
|
Jes Vestervang skrev:
> Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
>
>> der er altså ikke noget krav om at der minimum skal 10 heste til for
>> at man kan dyrke sport på et køretøj
>
> 100 heste, *host* Selvom 6 hestes polinier også skulle være
> særdeles fornøjelige
Hmmm, tænkt på fingerreglen at alt over 60 heste ikke kan bruges på
alm. vej ;)
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 301 RV
Bandit GSF-r 1200
| |
Jacob Larsen (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 04-03-06 18:24 |
|
"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in
message news:87fyly4cxb.fsf@gmail.com
> "Jacob Larsen" writes:
> > > > og motoren har et alt for snævert register..
> > >
> > > Hvad får dig til at tro det? Lyden er i øvrigt smuk,
> > > med en åben potte er den ret Ducati-agtig.
> >
> > Det var netop min pointe! Magen til støj skal man da
> > lede længe efter, så snart man begynder at tage nogle
> > omdrejninger.
>
> Det er jo en smagssag.
Jeps, god vs. dårlig
> > > > Det kan dog godt være den kan dreje. Det aner jeg
> > > > ikke noget
> > > > om.
> > >
> > > Hvorfor påstod du så at den ikke havde køreegenskaber
> > > der passer på en sportslig kørestilling? Med en 41 mm
> > > Paioli USD-forgaffel med justerbar fjederforspænding
> > > og dæmpning i forenden (samme som Bimota Supermono),
> > > en Boge støddæmper i bag, der også har justerbar
> > > fjederforspænding og dæmpning og derudover et stel
> > > der ligger tæt op ad TZR250 så skal den nok være
> > > væsentlig mere sporsikker end din gamle høne af en
> > > CBR
> >
> > ...som har uorg. showa-affjedring.
>
> Jeg sagde GAMLE HØNE!
Hehe.
> > > > Jeg har dog ikke prøvet een, må jeg skynde mig at
> > > > tilføje.
> > >
> > > Hvorfor ikke bare indrømme at du ikke ved noget om
> > > den i stedet for lufte fordomme? Det er fint at du er
> > > glad for din egen cykel, men der er jo trods alt også
> > > andet i verden der duer, ikke?
> >
> > Jow jow, klart. Det var ikke det der var pointen. Jeg
> > kan godt se det lød sådan ud fra min hurtige og
> > klodsede formulering, så hvis nogen føler sig stødt:
> > Undskyld!
>
> Lad gå, men prøv lige at være lidt mere åbentsindet over
> for andre cykler en anden gang, ikke?
>
> > Jeg er nok bare vintersur.
>
> Det er der sg* heller ikke noget at sige til...
> forbaskede møgvejr.
Det begynder godt nok at krible i fingrene for at komme ud og køre nu.
> > Jeg advarer bare mod at købe noget der ligner en
> > sportsmaskine, men ikke er det. Jeg ser tit (eller
> > hører tit om) folk der køber en maskine fordi den
> > "ligner en rigtig". IMO er det et fejlkøb. Hvis man
> > ønsker en sportmaskine bør man købe en sportsmaskine.
> > Hvis man altså ønsker at smide de penge det nu engang
> > koster. Det er jo tit et punkt her i dk.
>
> Det virker ikke helt som om du har indset at f.eks. en
> SZR er lige så meget sportmaskine som f.eks. en CBR600.
> En RS125 er også en sportsmaskine, der er altså ikke
> noget krav om at der minimum skal 10 heste til for at man
> kan dyrke sport på et køretøj
Det synes jeg bare. En godt styrende maskine uden kræfter er ikke ret
spændende IMO. Den mest humørdræbende følelse ifm frisk kørsel på en godt
styrende maskine er da mangel på kræfter imellem svingene.
> > > Jeg vil dog stadig ikke anbefale den til en begynder,
> > > det er den for italiensk til (spændende elnet,
> > > revnende plastik, uhyrlig olieniveaukontrol etc.).
> >
> > Se nu der! Det henviste jeg nu altså også til. Hehe...
> >
>
> Jaja, det var heller ikke det jeg opponerede mod
Nej, men så kunne vi da blive enige om noget og så bliver vi så glade.
BTW. Du bor jo i Skalborg. Er der nogle af ejerlejlighederne derovre der har
gode muligheder for parkering af mc (+ evt. bil) i en form for
garagelignende genstand? Jeg overvejer at købe, men det er hamrende svært at
finde noget pænt og fornuftigt med gode omgivelser for os motortosser.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Jes Vestervang (08-03-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 08-03-06 00:07 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:
> BTW. Du bor jo i Skalborg. Er der nogle af ejerlejlighederne derovre
> der har gode muligheder for parkering af mc (+ evt. bil) i en form
> for garagelignende genstand? Jeg overvejer at købe, men det er
> hamrende svært at finde noget pænt og fornuftigt med gode omgivelser
> for os motortosser.
Hmm, jeg aner det faktisk ikke og det var ret tilfældigt at jeg endte
med at bo herude. Såeh, jeg kan nok desværre ikke hjælpe dig :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jacob Larsen (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 10-03-06 17:28 |
|
"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in
message news:87slpt97ml.fsf@gmail.com
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> writes:
>
> > BTW. Du bor jo i Skalborg. Er der nogle af
> > ejerlejlighederne derovre der har gode muligheder for
> > parkering af mc (+ evt. bil) i en form for
> > garagelignende genstand? Jeg overvejer at købe, men det
> > er hamrende svært at finde noget pænt og fornuftigt med
> > gode omgivelser for os motortosser.
>
> Hmm, jeg aner det faktisk ikke og det var ret tilfældigt
> at jeg endte med at bo herude. Såeh, jeg kan nok desværre
> ikke hjælpe dig :-/
Ok, det var da et forsøg værd.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Jacob Bunk Nielsen (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 27-02-06 21:24 |
|
Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:
>
>> [Yamaha SZR] er da alt for langsom
>
> Til hvilke veje? Nürburgring, måske, Margueritruten, vrøvl...
Njah -
< http://gallium.prg.dtu.dk/pmc/media/content/Baner/Nurburgring/2002/kai20020808/Susanne.avi>
(77 MB) - Kai må tæske sin R1'er til tæt på begrænseren for at hænge
på ... eller noget.
> Hvad får dig til at tro det? Lyden er i øvrigt smuk, med en åben potte
> er den ret Ducati-agtig.
Der er jo gammel off-roader over den, men man kan også høre lyden lidt
på ovenstående video.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Jes Vestervang (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 27-02-06 22:22 |
|
Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
> Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
>> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:
>>
>>> [Yamaha SZR] er da alt for langsom
>>
>> Til hvilke veje? Nürburgring, måske, Margueritruten, vrøvl...
>
> Njah - (77 MB) - Kai må tæske sin R1'er til tæt på begrænseren for
> at hænge på ... eller noget.
Ok, SZR'en ser da ud til at trives fint dér også Det er da i
øvrigt skræmmende så lidt der er gjort for sikkerheden på den bane,
det ser næsten ud som om de forsøger at beskytte træerne istedet for
kørerne. Der er da også en buggy-agtig tingest der må klodse bremserne
på et tidspunkt, men sådan går det jo nok når man blander vidt
forskellige kørere og køretøjer.
Køreteknisk virker banen jo ellers glimrende, men jeg ville meget
nødigt blive afhængig af den :-/
>> Hvad får dig til at tro det? Lyden er i øvrigt smuk, med en åben
>> potte er den ret Ducati-agtig.
>
> Der er jo gammel off-roader over den, men man kan også høre lyden
> lidt på ovenstående video.
Tjaeh, med den rigtige potte lyder den skam ikke engang som en
sumpræser
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
N/A (27-02-2006)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 27-02-06 23:21 |
|
| |
Jes Vestervang (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 27-02-06 23:21 |
|
"CL" <ddd@ddd.dd> writes:
> den SZR hører ikke til på Nurburgring som jo er en højhastigheds
> bane.
Så kan det samme vist også siges om en stor del af de biler, der også
triller rundt på banen.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jacob Bunk Nielsen (28-02-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 28-02-06 09:47 |
|
"CL" <ddd@ddd.dd> writes:
> Hej jeg fik det helt dårligt ved at se den video,
> den SZR hører ikke til på Nurburgring som jo er en højhastigheds bane.
Det er der så mange andre køretøjer der heller ikke gør, og banen er
heller ikke ligefrem godt sikret. En af denne gruppes tidligere
skribenter kom af dage dernede for et par år siden.
.... men det er altså vilkårene på lige netop den bane.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
N/A (28-02-2006)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 28-02-06 13:42 |
|
| |
Jes Vestervang (28-02-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 28-02-06 13:42 |
|
"CL" <ddd@ddd.dd> writes:
> "Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev...
>> "CL" <ddd@ddd.dd> writes:
>>
>>> Hej jeg fik det helt dårligt ved at se den video, den SZR hører
>>> ikke til på Nurburgring som jo er en højhastigheds bane.
>>
>> Det er der så mange andre køretøjer der heller ikke gør, og banen
>> er heller ikke ligefrem godt sikret.
>
> Ja det er heller ikke mig der kommer til at bruge gummi på den bane,
> men at bruge en MC hvor selv en gammel golf 3 (kender ikke
> tuningsgrad) blæser forbi, skal da gøre det ekstra farligt.
Det er en ret voldsom Golf 3 der går 0-100 på 5,3 sek
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jacob Bunk Nielsen (28-02-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 28-02-06 18:02 |
|
"CL" <ddd@ddd.dd> writes:
> Ja det er heller ikke mig der kommer til at bruge gummi på den bane,
> men at bruge en MC hvor selv en gammel golf 3 (kender ikke tuningsgrad)
> blæser forbi, skal da gøre det ekstra farligt.
Selv om jeg havde en ZX10R, så er jeg ikke sikker på at jeg ville have
lyst til at prøve at køre på Nürburgring sammen med alle de andre
dødspiloter. Bare kald mig kylling. Det er der så andre der har, og
det er sådan set helt fint med mig når bare de kender risikoen.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
|
|