tjek af knaster GSF600
Fra : Bo Nielsen

Dato : 15-02-06 23:49

Jeg har fået mulighed for at købe en flot Bandit fra '98, og min umiddelbart
eneste bekymring er den famøse knastaksel, som der jo har været en del
diskussion omkring.

Nu vil jeg så høre hvor lang tid det ca. tager, at komme ned til knastakslen
og kontrollere om den er i orden - hvor stor en operation er det?

ScooterBo

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-02-06 01:26

"Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> writes:

> Jeg har fået mulighed for at købe en flot Bandit fra '98, og min
> umiddelbart eneste bekymring er den famøse knastaksel, som der jo
> har været en del diskussion omkring.

Svjv. har Bandit 600'erne langt fra så store problemer med knasterne
som gsx-f modellerne. Faktisk har jeg aldrig hørt om problemet på en
600'er.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 16-02-06 04:27

"Jes Vestervang"

> Svjv. har Bandit 600'erne langt fra så store problemer med knasterne
> som gsx-f modellerne. Faktisk har jeg aldrig hørt om problemet på en
> 600'er.

Jeg skulle lige til at spørge om du overhovedet havde hørt om et tilfælde,
før jeg læste videre! Ikke at jeg skal forhellige mit eget mærke, men folk
er tit ret fordømmende, selvom de omtalte problemer ligger 10 år tilbage
i tiden! Har set flere eksempler på banditter der har gået 100-125000km
uden knastproblemer, men vi får måske et svar når de flittigeste har kørt
de 150-200000 km Og så er spørgsmålet om det ikke også er OK!?

kim..

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-02-06 08:00

"Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> writes:

> Nu vil jeg så høre hvor lang tid det ca. tager, at komme ned til knastakslen
> og kontrollere om den er i orden - hvor stor en operation er det?

Efter at jeg har stillet ventiler på min Bandit en del gange tager det
nu ca. 45 minutter at adskille og lidt længere tid at samle igen under
forudsætning af at der ikke er nogle bolte der driller. Den forreste
bolt i ventildækslet har drillet mig et par gange.

Første gang jeg gjorde det tog det i hvert fald dobbelt så lang tid.

Jeg har i øvrigt ikke set nogle problemer med knasterne på min Bandit.
Den har gået ca. 44.000 på nuværende tidspunkt.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Bo Nielsen

Dato : 16-02-06 09:27

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har i øvrigt ikke set nogle problemer med knasterne på min Bandit.
> Den har gået ca. 44.000 på nuværende tidspunkt.

Ja, efter jeg havde googlet og søgt på emnet havde jeg godt nok på
fornemmelsen, at Armand var den eneste tilbage med "tvivlen" i behold ,
men da jeg havde hørt samme historie af min mekaniker, var jeg stadig lidt
skeptisk.

Meningen var jeg ville lade købet betinge af en kontrol på værksted, men da
de fleste øjensynligt tager den diskussion roligt, må jeg hellere se at få
ringet til sælger inden han tager på ferie

Tak fordi i manede den sidste tvivl hos mig i jorden!

ScooterBo
(nu forhåbentlig snart med Bandit)

Fra : Knud Dam

Dato : 16-02-06 20:59

"Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Tak fordi i manede den sidste tvivl hos mig i jorden!
>
> ScooterBo
> (nu forhåbentlig snart med Bandit)

Jeg er enig i betragtningerne - der er ingen knastproblemer på Bandit 600.

Held og lykke med købet.

KD Bandit 600 S

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 17-02-06 21:10

ingen prob på min endnu, intet slid at se(92000km)

adskillelse, lidt træls man skal pille det lille låg af ventildækslet
først, samt man kun lige kan få dækslet forbi motor/stel.

Johan

Fra : Moller

Dato : 19-02-06 14:44

Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:
> ingen prob på min endnu, intet slid at se(92000km)
>
> adskillelse, lidt træls man skal pille det lille låg af ventildækslet
> først, samt man kun lige kan få dækslet forbi motor/stel.

   Er det nu så slemt ? man skal i det mindste ik ha gaskablerne af for
det ;) eller luftfilterkassen ;) som på f.eks. GSX-R 250, 400, og mener
også kablerne skal af på GSX600F ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 19-02-06 14:54

Moller wrote:

>    Er det nu så slemt ? man skal i det mindste ik ha gaskablerne af for
> det ;) eller luftfilterkassen ;) som på f.eks. GSX-R 250, 400, og mener
> også kablerne skal af på GSX600F ;)

For slet ikke at tale om alle dem der skal have kåbe afmonteret først,
samt dem der tillige skal have løsnet eller fjernet køleren

Bedste råd er at komme igang, hvorefter det vil blive genkendt rutine, som
ikke tager nogen tid, at arbejde sig ind til kernen :-|

--
Armand.