Registreringsprocedure
Fra : Lasse Nygaard

Dato : 15-02-06 19:08

Søge funktionen virkede ikke for mig, så jeg må jo skrive her :)

Jeg regner med, imorgen, at overstå alle registrerings- og
synsformaliteter.

Men lige om jeg har forstået det rigtigt.

1. Først til syn - Hvor man får udleveret noget papir-halløj.

2. Dernæst til forsikringsselskabet med dette papir, for at få den
forsikret.

3. Motorkontoret og få plader og alt det gøgl.

Korrekt opfattet?

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 15-02-06 19:11

"Lasse Nygaard" <nugiz@compuclub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsikret.
>
> 3. Motorkontoret og få plader og alt det gøgl.

Jow.
Men du kan sådanset tage forsikringen hvornår du vil, bare du gør det INDEN
du tager
ind på motorkontoret. Du SKAL have et forsikringsbevis med derind!

Mvh Thomas

Fra : Futte & Co.

Dato : 15-02-06 19:32

Lasse Nygaard wrote:
> [...]
> forsikret.
>
> 3. Motorkontoret og få plader og alt det gøgl.

Næsten
Første punkt er at rekvirere et forsikringsbevis
Andet punkt at hente og udfylde papirer til synet og køre til syn
(papirer hentes på motorkontoret)
Tredie punkt er at trække et nummer på motorkontoret, smide samtlige
papirer på disken, og derefter betale med et smil
Fjerde punkt er at skrue pladen på for derefter at kigge hver dag i
postkassen om reg. attesten skulle være med på dagens runde

Men så skulle den os' være iorden

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 20:18

Hej.
Er der en der kan lave en procedure for en tur gennem afgiftsmøllen og syn

--
Venlig hilsen
Bo Stange

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 23:07

"Bo Stange" <hanbo(snabela)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Er der en der kan lave en procedure for en tur gennem afgiftsmøllen og syn

Godt nok for bil men proceduren er den samme www.bilimport.tkrath.dk

---
Dannie

Fra : Grunnet

Dato : 15-02-06 23:38

> Hej.
> Er der en der kan lave en procedure for en tur gennem afgiftsmøllen
> og syn

Prøv at læse her:
http://www.folmersmc.dk/told_skat.php
Der er en masse gode informationer - se bl.a. under linkene i rammen til
højre.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Jan Bachman

Dato : 15-02-06 23:42

On Wed, 15 Feb 2006 20:17:40 +0100, "Bo Stange"
<hanbo(snabela)tdcadsl.dk> wrote:

>Er der en der kan lave en procedure for en tur gennem afgiftsmøllen og syn

IMPORT:

Brugt MC hjemhentes fra EU-land. Brugt indebærer at maskinen har kørt
mere end 6000 km. Ellers skal der betales moms!

Esentielle papirer:

1. Registreringsattest.
2. Afmeldingspapir

Tag en fotokopi af papirerne til arkivet. Skattefar skal have
originalerne, og du skal ikke forvente at alle informationer overføres
til den danske registreringsattest.

VURDERING:

To muligheder: A- eller B-nummer.
A: http://skat.dk/blanketter/21009.pdf
B: http://skat.dk/blanketter/21016.pdf

Hyppigst anvendt er A, som Skattefar foretrækker. Du indsender
blanketten udfyldt. De returnerer den med den foreløbige afgift. Er du
utilfreds med den, så kan du ved betaling bede om at få maskinen
vurderet. Herved lukkes sagen hurtigt. Hvis ikke går der typisk et
halvt år før der kommer et brev med posten om hvad det endelige beløb
bliver. I mit tilfælde en ekstraregning på kr. 1.637,-

SYN:

Synet består af et toldsyn og et registreringssyn i forlængelse af
hinanden.

Toldsynet klarlægger om cyklen svarer til papirerne, og dokumenterer
kilometerstand. Synsmanden runder ned til nærmeste tusinde. Så lad
være med at møde op med 5,9 på tælleren.

Registreringssynet klarlægger om cyklen er i forsvarlig stand, så den
må køre på de danske veje. Cyklen bliver ikke vurderet på disse syn i
relation til registreringsafgift.

Til synet bør du ud over 1. og 2. medbringe:

3. Typegodkendelse (http://www.fstyr.dk/sw24863.asp)
4. Vejeseddel (max. 48 timer gammel)
5. Udfyldt anmeldelsesblanket MO2A. Hentes på motorkontoret.

Har du 3. og den dokumenterer vægten, så kan du med en vis ro i sindet
undlade 4. Min synsmand skænkede den ikke et blik.

Efter syn betales registreringsafgift hos Skattefar. Herefter kan du
køre på motorkontoret og hente nummerplade. På motorkontoret skal du
også medbringe en blanket vedr. ansvarsforsikring, som dit
forsikringsselskab udsteder. Du får en foreløbig registreringsattest.
Den rigtige kommer efterfølgende med posten.

Under hele seancen, så tag alle papirer med rundt alle steder.

Husk også at prøveplader tidligst kan erhverves på motorkontoret fem
dage før du skal bruge dem. kr. 100,- pr. dag. Det er et klistermærke
der ikke skal afleveres igen.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-06 16:53

Tak for den fine forklaring, nu har jeg noget at gå efter

--
Venlig hilsen
Bo Stange

:

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-06 10:55

Jan Bachman skrev i meddelelsen
<2597v1tsv3407f1l6c87b3kla6gn8anala@4ax.com>...

>Tag en fotokopi af papirerne til arkivet. Skattefar skal have
>originalerne, og du skal ikke forvente at alle informationer overføres
>til den danske registreringsattest.

Næeh, skattefar er ligeglad med de originale papirer, dem kan man sagtens få
med hjem, de bliver blot stemplet "ugyldig".

mvh
Orla
VTR-"fie" af germansk oprindelse.