Spyball
Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-02-06 13:21

Min forhandler skylder mig en alarm-installation. Ja, faktisk fulgte
der en alarm med cyklen, men mekanikeren var ikke meget for at
installere den, da kvaliteten skulle være ... begrædelig.

Så jeg aftalte med ham, at jeg selv kom med en ordentlig alarm, som
han så kunne installere uden beregning.

Min umiddelbare opfattelse er, at Spyball 8520 ligesom er "tingen",
men før jeg køber sådan en, vil jeg da lige høre jer, min
ekspertgruppe, om min opfattelse er korrekt.

Ydermere, nogen, der ved, hvem i Københavnsområdet, der forhandler
denne alarm?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-02-06 14:52

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Min umiddelbare opfattelse er, at Spyball 8520 ligesom er "tingen",
> men før jeg køber sådan en, vil jeg da lige høre jer, min
> ekspertgruppe, om min opfattelse er korrekt.

Jeg må indrømme at jeg ikke kender modellerne, men jeg har brugt et
par timer ved en vejkant i Skotland med at vente på at en af mine
venner omgik sin Spyball fordi det havde regnet dagen før, og han
derfor ikke kunne starte sin MC fordi alarmen havde fået vand.
Se selv hvordan drengene var i gang på
<http://galleri.flof.dk/index.php?album=%2FSkotland_2004%2F&image=IMG_3748.JPG>

Der var også en anden fra klubben der måtte have fragtet sin MC hjem
fra Skagen samme sommer fordi hans Spyball-alarm også havde fået lidt
vand i forbindelse med noget regnvejr. Batteriet til alarmen var dog
ikke holdt op med at virke, så den skulle have larmet hele vejen fra
Skagen til København

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Rasmus Laursen

Dato : 13-02-06 16:37

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]

> vand i forbindelse med noget regnvejr. Batteriet til alarmen var dog
> ikke holdt op med at virke, så den skulle have larmet hele vejen fra

Hey!

Kan kun tilslutte mig Jacob's erfaringer. Godt nok har jeg ikke selv haft
det monteret på min. Og grunden til dette er at jeg ikke har hørt andet
end negative ting om mc alarmer. De kan simpelthen ikke holde til det
skandinaviske klima. Ikke engang spyball'en, som jo går for at være noget
af det bedre. Nej du, en godt kraftig lås med en motherf..... kæde og så
evt en skivebremselås på forhjulet, evt med alarm i låsen. Xena laver
nogle udemærkede låse.

Og hey Jacob, så sgu ud til I havde en hyggelig tur til Skotland!? Sådanne
ture ville jeg sgu gerne med på! Var det med klub eller var I bare nogle
gutter der var blevet enige om at tage afsted?

Mvh
rasmus

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-02-06 16:43

rasmuslaursen1@hotmail.com (Rasmus Laursen) writes:

> [...]
> motherf..... kæde og så evt en skivebremselås på forhjulet, evt med
> alarm i låsen. Xena laver nogle udemærkede låse.

Hm. Ja, så skal jeg nok prøve at tørre forhandleren for et bagagebærer
eller sådan noget i stedet :)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Larry, everybody steals shrimp
The RockBear. ((^)) and everybody lies about it.

Fra : Thomas Makro

Dato : 14-02-06 09:18

On Mon, 13 Feb 2006 15:36:51 +0000 (UTC), rasmuslaursen1@hotmail.com
(Rasmus Laursen) wrote:

>Kan kun tilslutte mig Jacob's erfaringer.
Tja, jeg har også før læst om dårlige erfaringer med Spyball her på
NG. Jeg har selv kørt med en Spyball i en 5-6 år, og den har altid
virket. Måske har jeg bare været heldig, måske er det fordi jeg har
læst manualen
Iflg. manualen tåler den ikke direkte vandpåvirkning, da den ikke er
vandtæt, kun vandafvisende. Hvis man ikke overholder instrukserne i
monteringsvejlendingen, er man efter min mening selv ude om det.
Men ikke dermed sagt at lige præcis jer der står frem her, har
monteret jeres Spyball forkert.

Noget helt andet er, at der i dag findes en del andre MC alarmer til
færre penge. Kig f.eks. i Louis kataloget. Så er det op til en selv,
om man stoler på de billigere produkter, ligesom man selv må vurdere,
hvor meget man vil betale for (fjernbetj, startspærre osv).

Jeg vil ikke have en MC uden alarm, da alarmen adskillige gange har
reddet Vifferen fra pilfingre og potentielle tyveriforsøg. Skulle jeg
i dag købe ny alarm, ville jeg overveje en af de billigere.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Jesper

Dato : 15-02-06 09:48

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> vand i forbindelse med noget regnvejr. Batteriet til alarmen var dog
> ikke holdt op med at virke, så den skulle have larmet hele vejen fra

Korrekt , jeg var ude for det samme i med min i luxembourg pga. af tåget
vejr og en kammerat måtte omgå sin i Østrig fordi det regnede.

Jeg har kun dårlige erfaringer med spyball, som sagt kan den ikke lide
dårligt vejr og den manuelle kode virker ikke hvis alarmen står af pga af
fugt.

Jeg har nu selv monteret en lego 3, så kan jeg selv afmontere den hvis den
driller og prisen er til at overkomme.

Husk en alarm gør kun gavn hvis du selv hører den, alle andre er ligeglade -
i kbh anyway.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-02-06 20:13

> [...]

> ture ville jeg sgu gerne med på! Var det med klub eller var I bare nogle
> gutter der var blevet enige om at tage afsted?

Ja, os der var afsted er alle medlem af samme klub. Helt tilfældigt
udgjorde vi på daværende tidspunkt intet mindre end 4/5 af bestyrelsen
i pågældende klub. Det var dog ikke på nogen måde et klubarrangement,
men vores bekendtskab er startet gennem klubben.

Til sommer har jeg snakket med et par stykker fra klubben om at køre
en tur til Alperne. Vi er endnu ikke kommet så langt med
planlægningen, men det skal nok komme.

Så det gode råd er bare at melde dig ind i en aktiv klub, så skal du
nok finde nogle at køre på ferie sammen med. Dog skal du sikkert undgå
den lokale chopper-klub, hvis du køre sports-MC og omvendt.

Os der var afsted sammen er alle medlem af PMC, som er en klub for
ingeniører og andet godt folk. Vi er dog en delvist lukket forsamling.
Man kan læse lidt om vores klub på <http://www.pmc.dk/>.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Ronni

Dato : 14-02-06 11:16

Jeg havde en Spyball alarm på min gamle cykel, monteret af en forhandler.
Der var aldrig nogen problemer med den - den larmede når den skulle, og
holdt kæft når den skulle :)

Mvh
Ronni