bule i bagsvinger :( (har det betydning?)
Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 21:23

Som mange af jer ved er TL´eren ved at få den store tur!

Jeg har i løbet af denne uge fået en bagsvinger hjem fra en TLR, da den er
afstive, og derfor skulle give bedre køreegenskaber, da vridningen ikek vil
være så stor i bagsvinger

MEN!

Nu skulle jeg igang med at gøre alel mine dele klar til en gang pulverlak,
og så så jeg at der i selve afstivningen var en bule! Den sidder inderst, så
rent kosmetisk betyder det intet.
Jeg kunne godt tænke mig at vide om denne bule har nogen betydning for
"stivheden" af bagsvinger! Dvs betyder den noget? Betyder den MEGET? Betyder
den en lille smule? Betyder den intet? Eller hvad gør den!

Jeg har smidt et par foto op på dk.binaer.motor under TL1000S Bagsvinger
og under min profil her (såfremt der er nogle der ikke kan finde billeder på
binaer)
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

Hvad siger i til det? Skal jeg have fundet en ny?

Fra : Knud Dam

Dato : 11-02-06 23:12

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne godt tænke mig at vide om denne bule har nogen betydning for
> "stivheden" af bagsvinger! Dvs betyder den noget? Betyder den MEGET?
> Betyder den en lille smule? Betyder den intet? Eller hvad gør den!

Hej Sebastian.

Jeg tror, at "bulen" skal være der, den er lavet i forbindelse med at
stiveren er bukket, simpelthen for at komme af med det overskydende
materiale.

Ser den ikke ens ud i begge sider ?

Mvh

KD

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 23:41

> Jeg tror, at "bulen" skal være der, den er lavet i forbindelse med at
> stiveren er bukket, simpelthen for at komme af med det overskydende
> materiale.
>
> Ser den ikke ens ud i begge sider ?

Den er ikke i den anden side.
Ærgeligt jeg ikke kan tage close op billeder, men der var for mørkt i
kælderen. Jeg er ikke i tvivl om at den ikke skal være der. Kan godt se hvad
du mener, men når jeg står men den i hånden er det tydeligt der er sket et
eller andet.
Håber ikke det betyder noget mht stivheden.
Kunen ligne en sprængt kæde eller lignende der har foresaget skaden

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 00:32

> [...]
> Håber ikke det betyder noget mht stivheden.
> Kunen ligne en sprængt kæde eller lignende der har foresaget skaden

Jeg tror du ret med hensyn til det er en sprængt kæde der har lavet
bulen og jeg mener ikke det betyder noget over hovedet.

Hygge PD CBR1100t

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 01:01

> Jeg tror du ret med hensyn til det er en sprængt kæde der har lavet
> bulen og jeg mener ikke det betyder noget over hovedet.
>
> Hygge PD CBR1100t

nu har jeg støvet et par andre billeder frem fra andres cykler og andre der
har lavet samme bagsvinger mod!
Det ser ud til at det er en svejsning der er lavet med vilje for at gøre
plads til en evt løs kæde! Jeg har stået og kigget på det en del gange nu,
og det ser ud til det er eneste forklaring!
Det er sat varme på og så er metallet ellers smeltet således der er plads
til kæde

Fra : Moller

Dato : 12-02-06 17:10

S.G wrote:

> Hvad siger i til det? Skal jeg have fundet en ny?

   Så længe at swingeren er lige, så dit baghjul ikke vil side skævt vs.
forhjul/resten af cyklen, er det komplet lige meget... hvis du er ked
over det kosmetiske ;) så er det bare at få fyldt det op, og spartlet
til ;) nu du aligevel skal ha den lakeret.

   Du vil aldrig ku mærke forskel på den bule eller ej :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 12-02-06 17:16

Moller wrote:

> Du vil aldrig ku mærke forskel på den bule eller ej :)

   Glemte lige.... der er nogen som hvis de mistænker til en ting kan gøre
en påvirkning, så vil vi konstant føle at den gør det selv om det er ren
fantasi ;) sååå, du må nu gøre op med dig selv, tror du på den ikke
påvirker, eller vil du ikke kunne glemme det, og derved tvunget til at
skaffe en ny.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 17:21

> [...]
> fantasi ;) sååå, du må nu gøre op med dig selv, tror du på den ikke
> påvirker, eller vil du ikke kunne glemme det, og derved tvunget til at

Det hedder placebo effekten :)
Det kan ikek ses kosmetisk, så ligemeget!

Anyway har fundet ud af den faktisk skal være der! Det er en svejsning der
er lavet med vilje. Har set et par bilelder af andre TLR bagsvingere, og de
har det samme :) Sikkert pga kæden det er lavet

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 17:23

> Anyway har fundet ud af den faktisk skal være der! Det er en svejsning der
> er lavet med vilje. Har set et par bilelder af andre TLR bagsvingere, og
> de har det samme :) Sikkert pga kæden det er lavet
Du kan bl.a se det her:
http://home.comcast.net/~herzingkplus4/swing_swap_3.htm

Fra : Moller

Dato : 12-02-06 17:25

S.G wrote:

> Det hedder placebo effekten :)

   Hey, du skal ikke være fræk med dine fanzy veluddannet ord ;)

> [...]
> er lavet med vilje. Har set et par bilelder af andre TLR bagsvingere, og de
> har det samme :) Sikkert pga kæden det er lavet

   Har set det på andre afstivninger, men da jeg aldrig har set en
standard TLR bagender ordentligt(når man skal hjælpe med at løfte svinet
ind i en varevogn tænker man ik over den slags) og derved ku jeg ikke
sige dette ;)

   hmmm, minder mig om jeg skal ha lavet afstivning på min ETZ250 svingarm
;) så er det bare skal bøjlen gå op foran baghjulet, eller ned foran
baghjulet ;)

   Banditten skal helt klart ha en nyere gixxer bagende ;) de årgange med
den feeeede bøjle ;)