/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
gs500 startproblemer fortsat
Fra : Patrick Westergaard


Dato : 11-02-06 17:41

Hey

jeg har tidligere postet om jeg havde problemer med ujævn tomgang og at
cyklen gik ud når man giver den for meget gas

nu kan jeg slet ikke få startet lortet, MEDMINDRE jeg sprøjter dieselstart
ind ved luftfiltret så vil den godt så længe man sprøjter, så tænker på at
fejlen må ligge i at benzinen ikke bliver blandet ordentligt med luften(der
er benzin i karburatorene), nogle forslag til hvad problemet kan være???

mvh

Patrick



 
 
Armand (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-06 01:44

Patrick Westergaard skrev:
> Hey
>
> jeg har tidligere postet om jeg havde problemer med ujævn tomgang og at
> cyklen gik ud når man giver den for meget gas
> nu kan jeg slet ikke få startet lortet, .....tænker på at
> fejlen må ligge i at benzinen ikke bliver blandet ordentligt med luften(der
> er benzin i karburatorene), nogle forslag til hvad problemet kan være???

Den mangler helt sikkert benzin!

Prøv at gardere dig mod den sæson-typiske fejl: At tankdækslets åndehul
fryser til, ved at åbne for tankdækslet et stykke tid (á den tid det
tager at fylde karbunaderne) og se om motoren kan starte og vedblive at
holde sig kørende derefter!

Et andent simpelt sæsonproblem er is i karbunaderne:
Hæld en passende mængde karburatorsprit i tanken og "skvulp det sammen"
med benzinen!
Karburator-is er en til-rimning af karburatorens indre p.g.a. den kulde
der opstår ud fra forstøvningen af benzinen, og det er dét at spritten
primært hjælper imod!

Kan det passe at du for nyligt har været på reservetank for første gang
i lang tid? Der opbygger sig kondens(vand) i bunden af tanken gennem
tiden og dét kommer først videre den dag man slår over på RES og der
derfor "suges" fra bunden af tanken
For tilfældets skyld så tøm svømmerhusene (nederst under karburatorerne)
helt for indhold v.h.a. den "ventil" á kærvskrue siden-ind og tynd stuts
(evt. med tynd gummislange påmonteret), som sidder der for det samme!
Giv efterfølgende tankindholdet en passende mængde sprit så man får
opløst en mulig vandrest dér, inden at dén ender i tanken næste gang du
ryger på RES

--
Armand.
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Armand (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-06 14:56

Armand wrote:

> > Giv efterfølgende tankindholdet en passende mængde sprit så man får
> opløst en mulig vandrest dér, inden at dén ender i tanken næste gang du
> ryger på RES

"ender i karburatorerne(!) næste gang" - that is!

--
Armand.


Armand (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-06 12:34

Armand skrev:
>
> Giv efterfølgende tankindholdet en passende mængde sprit så man får
> opløst en mulig vandrest dér, inden at dén ender i tanken næste gang du
> ryger på RES
>
...... ender i karburatorerne(!) næste gang....... that is!

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste