nu er det snart.........
Fra : Hans Henriksen

Dato : 10-02-06 21:05

Hallo - der er ikke engang 3 uger til d. 1/3 ..........så gælder min
forsikring igen

Fra : ChristianC

Dato : 10-02-06 21:31

Hans Henriksen den 10-02-2006 21:04:
> Hallo - der er ikke engang 3 uger til d. 1/3 ..........så gælder min
> forsikring igen

Undskyld at jeg kaprer din tråd Hans Henriksen.

Men da du nævnte en forsikring der ikke gjaldt de 'hårdeste'
vintermåneder, kom jeg til at tænke på et forsikringsselskab jeg ikke
kendte men endte med at blive glad for at kende til.
Helårskørsel.: præmietillæg på 25%

http://www.thistedamt.dk/

Eks.:
Dagsværdi i kr.: 50.000
1/1 årlig præmie ansvar+kasko klassiske køretøjer.: kr 1.390

1/1 årlig præmie ansvar+kasko veterankøretøjer.: kr 565

De spænder fra køretøjsværdi: kr. 25.000 - 1 mio.

- bare et hint til dem der kan bruge det.
Jeg har selvfølgeligt ikke nogle interesser i firmaet andet end at det
overlever således at min(e) forsikringer kan fortsætte : )

--
Nemo potest duobus dominis servire.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 10-02-06 23:54

> [...]
> vintermåneder, kom jeg til at tænke på et forsikringsselskab jeg ikke
> kendte men endte med at blive glad for at kende til.

32år, 16år skadefri, 110ccm, nypris 15.000kr ansvar+kasko 4403kr
Det lyder umiddelbart dyrt, er det mig der ikke kan regne ???

Vh
Tommy

Fra : Bo Nielsen

Dato : 11-02-06 00:09

"Tommy Hansen" <tommyhhxxx@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> 32år, 16år skadefri, 110ccm, nypris 15.000kr ansvar+kasko 4403kr
> Det lyder umiddelbart dyrt, er det mig der ikke kan regne ???
>
> Vh
> Tommy

Lyder meget dyrt - tjek lige med GF!

Scooterbo

Fra : ChristianC

Dato : 11-02-06 01:50

Bo Nielsen den 11-02-2006 00:09:
> "Tommy Hansen" <tommyhhxxx@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder meget dyrt - tjek lige med GF!
>
> Scooterbo

Med fare for at have misforstået jer begge.. Men jeg taler om 'Klassisk'
eller 'Veteran' cykler. Der er sågar rabat hvis man vil have flere
cykler hos dem efter devicen: 'man kan ikke køre på flere end en ad gangen'.

Jeg var hos GF i forvejen og har sparet cirkus 1000 kr og samtidigt fået
en kasko som mit budget ellers ikke havde til.

Men nu er jeg en ny cyklist på en gammel af slagsen så skal da ikke
dunke sandheder ud men syns selv det ser fornuftigt ud 'deroppe'.

vh
Christian

--
Nemo potest duobus dominis servire.

Fra : M. Hoey

Dato : 11-02-06 02:29

http://www.dfmc.dk/?id=355
"Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Tommy Hansen" <tommyhhxxx@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder meget dyrt - tjek lige med GF!
>
> Scooterbo

Hej

Alt under 175 ccm er de billige med!
GF er til gengæld ikke billige med forsikring for store MC'er, jeg er i GF
for Luftfart, og jo bilen og indboen er utrolig billig der, men derimod har
de dumme regler for forsikring med kasko for MC. Alt over 55.000 kr i værdi
for MC'en, koster 644 kr hver gang den pågældende MC stiger 10000 kr i værdi
over de fastsat 55.000 for voksne MC'er 175-999 ccm. Den billigste præmie
starter ved 3677, og læg så 644 kr 4 gange for en MC med værdi på 100.000
oven i de 3677 kr = 6575 kr, hvilket for nogen måske virker fair. Men giv
andre selskaber et ring, jeg kom ned på 3745, ergo er 6575 kr dyrt for mig,
og det er på en VFR750 fra 1966 med værdi til omkring 90-100.000 kr!

Det betaler sig at ringe rundt til de forskellige forsikringsselskaber, og
være lidt skarp for tungen!

Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 11-02-06 11:23

"M. Hoey" <mhoey@mail.dk> wrote in message

> og det er på en VFR750 fra 1966 med værdi til omkring 90-100.000 kr!

Det er jo også en noget speciel cykel du har der, der er ikke mange
motorcykler tilbage fra 60'erne med en V4 motor på 750ccm.

Mvh.
Martin

Fra : M. Hoey

Dato : 11-02-06 12:29

--
Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355
"Martin Guld Thomsen" <snewareFJERN@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er jo også en noget speciel cykel du har der, der er ikke mange
> motorcykler tilbage fra 60'erne med en V4 motor på 750ccm.

Nu var det GF der blev refereret til, og ja jeg ser nu det er på en klassisk
cykel. Men mon ikke Nordisk Veteran forsikring kan slå deres præmie? Jeg
giver 1475 for kasko om året på min GT fra 1976, og en selvrisiko på 3242,-

Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : Tom Nielsen

Dato : 11-02-06 17:37

> 32år, 16år skadefri, 110ccm, nypris 15.000kr ansvar+kasko 4403kr
> Det lyder umiddelbart dyrt, er det mig der ikke kan regne ???

Burde vel være 14år skadefri ? eller tæller du din knallert tid med

- Tom
der også startede med 10års skadefri på papiret

Fra : Tommy Hansen

Dato : 11-02-06 23:41

"Tom Nielsen" <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Burde vel være 14år skadefri ? eller tæller du din knallert tid med

Der burde stå 34år

Vh
Tommy

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-02-06 21:48

Hans Henriksen wrote:
> Hallo - der er ikke engang 3 uger til d. 1/3 ..........så gælder min
> forsikring igen

yes sir!
18 dage, ikke fordi jeg tæller... :)

Ny hjelm, nye støvler og nyt kædekit er ordnet, skal bare have revet det
sidste af bagdækket, så er vi klar til bakken! :)

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 10-02-06 21:52

Arrrggghhh.. måtte ha abstinenserne styret.... så har siddet lidt på
mukkebikken idag og sagt motorlyde... ventede selvfølgelig til damen var
kørt på arbejde

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Studen

Dato : 10-02-06 22:57

"Hans Henriksen" <jhh@henriksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hallo - der er ikke engang 3 uger til d. 1/3 ..........så gælder min
> forsikring igen

Med risiko for at lyde som en lyseslukker, men handler det kun om forsikring
for "Jer"? Danmark er jo sølet ind i en nasty saltlage, magen til den man
finder i glasset med sild. Jeg regner personligt med at komme på gaden medio
april, når det forhåbenligt er regnet saltfrit. Indtil da vil jeg lige
snuppe et par uger på ski i Livigno, hygge mig et par uger med at pille
toppen af motoren, isætte klee-coils til tændrørene (modtog 4stks som
vareprøve fra Brd. Klee... Shhhh), male motor, polere diverse dæksler, og
tilsidst hygge et par dage i garagen med at samle de ganze molevitten.

Salten må gerne blive lidt endnu for min skyld... :)

__
Studen
http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1116

Fra : Hekto

Dato : 10-02-06 23:53

> Salten må gerne blive lidt endnu for min skyld... :)

Ja, det haster ikke ... det er alligevel koldt og vådt!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 11-02-06 21:02

Studen skrev:

> [...]
> finder i glasset med sild. Jeg regner personligt med at komme på gaden medio
> april, når det forhåbenligt er regnet saltfrit.

Du er da vant til at cykle i alt slags vejr, så det handler vel bare om
at vaske MC'en grundigt efter hver tur? :)

Ah jeg vil også helst have temperaturen lidt højere op, og har derfor en
aftale med den gamle (hvor cyklen varmer sig pt.) weekenden før påske.
Så skal ST'eren have total service, og så er det sommer - uanset vejret ;)

/JD

Fra : Harry Teicher

Dato : 11-02-06 00:57

Studen skrev:
> Danmark er jo sølet ind i en nasty saltlage,

Ha! Tøsenjunger

Harry
XT600 som er ved at blive afhængigt af is og salt...

Fra : Hekto

Dato : 11-02-06 09:24

> Ha! Tøsenjunger

Overhovedet ikke! .. det er bare ikke sjovt før det bliver 10-12
grader.

Fra : Moller

Dato : 11-02-06 11:42

Hekto wrote:

> Overhovedet ikke! .. det er bare ikke sjovt før det bliver 10-12 grader.

   ? hvorfor ????.... kan en Duc ik starte ved lavere temperature ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 11-02-06 11:55

> ? hvorfor ????.... kan en Duc ik starte ved lavere temperature ?

Okke-jo! Okke-Jo! ... det er mig der ikke kan/gider starte. Det er da
OK hvis det er sjovt, og ½ time kan man vel også sidde og grine lidt;
men jeg har et andet liv ved siden af. Jeg behøver ikke sidde og glo på
kalenderen hele tiden!!!!

.... Ebay er bedre at glo på, og så eller skrue på cyklerne! ))))

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-02-06 11:59

Hekto wrote:

> Overhovedet ikke! .. det er bare ikke sjovt før det bliver 10-12 grader.

jo bare ikke i T-shirt... :)

Fra : kc

Dato : 11-02-06 09:44

"Hans Henriksen" <jhh@henriksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hallo - der er ikke engang 3 uger til d. 1/3 ..........så gælder min
> forsikring igen

Til dine briller eller hvad

kc