Honda NSR 125
Fra : kristensenrune@hotma~

Dato : 10-02-06 15:05

Hej NG.

Jeg er ved at kigge på min første mc, og er faldet over en flot Honda
NSR 125, den model med kåbe.

Den er fra '96 og har gået 7.500 km...
Prisen er 18.000 kr...

Hvordan er denne cykel som begyndercykel (helt grøn!)?
Og hvordan ser prisen ud?
Er det en cykel, som man kan køre på eller er det en
værkstedscykel??

På forhånd tak.

Mvh Rune

Fra : KS

Dato : 10-02-06 15:32

<kristensenrune@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

-------

Hej Rune

Glæd dig til at komme ud at køre! - når det er sagt så vil jeg give dig et
råd angående ccm... Jeg startede selv for et par år siden med at køre. Det
foregik på 175ccm, hvilket alt alt alt ALT for hurtigt blev meget for lidt!
Jeg kan kun forstille mig at du kommer til at opleve det samme. Moment,
holdbarhed, retningsstabilitet, lyd osv.
Så hvis jeg var dig ville jeg gå efter noget størrere, helt uden tvivl.

Go' jagt ;)

/Ken

Fra : Begbie

Dato : 10-02-06 17:28

Nu antager jeg at du har, eller er ved tage kørekort til "stor" mc
(>33hk)

Jeg stod i sammen position sidste, og endte med at købe en 125
2-takter (Cagiva). Selvom jeg ikke har kørt så meget i de sidste par
måneder af vejrmæssige årsager, vil jeg indtil videre sige at jeg er
tilfreds med at cyklen.

Mange vil sikkert sige at du skal købe en GS500, og de er sikkert
også meget fine, men med den begrænset budget jeg havde til rådighed
som studerede, har jeg der fint med en MC der er lidt billigere i
indkøb og forsikring (1240,- om året for ansvar hos GF ). Den er
skal selvfølgelige passes med det rigtig 2-takts olie, men det koster
nu heller ikke en bondegård.

Ærligt talt, så tvivler jeg på at du ville få lyst til at køre til
Italien på sådan en let MC, og når jeg afslutter min uddannelse, så
skifter jeg sandsynligvis MC'en ud med en med mindst 400 kubik, men
indtil videre har jeg det fint med en 125 2-takter.

-------

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-02-06 19:14

kristensenrune@hotmail.com writes:

> Jeg er ved at kigge på min første mc, og er faldet over en flot
> Honda NSR 125, den model med kåbe.

Den er også ganske køn.

> Den er fra '96 og har gået 7.500 km... Prisen er 18.000 kr...

Cyklerne i den kategori er ofte misligholdte, så husk at se dig
for. Med det kilometertal burde risikoen dog ikke være så stor, men
der findes folk med særlige talenter

> Hvordan er denne cykel som begyndercykel (helt grøn!)?

Jeg ved ikke lige hvor meget ræs der er over den, men andre 125R
cykler er nærmest bygget til baneræs, hvilket vil sige at komforten er
yderst begrænset. Jeg kender ikke lige NSR'en, men vær lige opmærksom
på det.

> Og hvordan ser prisen ud?

Uden at kende cyklen særligt godt synes jeg den ser rimelig ud.

> Er det en cykel, som man kan køre på eller er det en
> værkstedscykel??

Tjaeh, små hidsige totaktere kræver generelt en del mere vedligehold
end firtaktere. Stod jeg i din situation, som begynder der hellere vil
køre end skrue, ville jeg nok istedet gå efter en større
firtakter. Mange vil råbe Yamaha XS400 Seca (det sidste er vigtigt),
og man får da også meget for pengene. De er dog ikke helt unge
længere.

Jeg fandt også lige denne '93 Honda CB450 der ser oplagt ud. De 63k km
er måske lidt meget, men det var nok alligevel den retning jeg selv
ville kigge. Der er jo lidt mere "rigtig mc" over sådan en, end en
lille 125'er, ikke bare blær-effekt men egnethed til lange ture osv:
<http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43203699>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-02-06 15:51

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> ville kigge. Der er jo lidt mere "rigtig mc" over sådan en, end en
> lille 125'er, ikke bare blær-effekt men egnethed til lange ture osv:

Et rigtigt godt bud IMHO - check lige om den er droslet (27hk) - det er
lidt pebret at få ændret - der skal anden knastaksel på, og skiftes
dyser og fjedre i karburatorerne. Dejlig enkel maskine der er let at
skrue på selv.

--
vh
Torben