OT: Hvordan hulen kommer man billigst Geds~
Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-02-06 21:01

Jeg overvejer at smutte til tyskerlandet for at hente en flok
russerstumper (der i blandt en sidevogn), men det billigste jeg kan
finde retur er ~1440kr med scandlines når man har trailer på :o/

Kan det mon ikke gøres billigere ?

Andre må ha' prøvet noget lignende.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-02-06 21:58

_Skal_ du selv ned og se stumperne? Ellers prøv f.eks. www.iloxx.de

> Andre må ha' prøvet noget lignende.

Har ikke træk på FJ'eren endnu, desværre

--
vh
Torben

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-02-06 22:23

Torben Scheel wrote:
> _Skal_ du selv ned og se stumperne? Ellers prøv f.eks. www.iloxx.de

Det ville være rart nok..
Hm, deres online-beregner kan godt nok ikke regne den ud, når det er
en pakke på ca. 150kg der er "Sperrgut"

Jeg må hellere spørge dem hvad de kan tilbyde..

> Har ikke træk på FJ'eren endnu, desværre

Det ska du da ha'

// Hans

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-02-06 23:02

Hans Joergensen wrote:

> Jeg må hellere spørge dem hvad de kan tilbyde..

Lad os høre hvad de siger - der er lidt skiftende meldinger om dem.

> Det ska du da ha'

Jada - kommer tid kommer råd, som trælasthandleren sagde.

--
vh
Torben

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-02-06 23:13

Torben Scheel wrote:
> Lad os høre hvad de siger - der er lidt skiftende meldinger om dem.

På den anden side.. en normal pakke på 100kg koster ca. 1100kr i
fragt, og der står på siden at de ikke sender pakker på over 100kg.

Sidevognen vejer i sig selv ca. 125kg, og jeg vil gerne have nogle
andre ting med også :o/

// Hans

Fra : Hekto

Dato : 08-02-06 23:14

> Sidevognen vejer i sig selv ca. 125kg, og jeg vil gerne have nogle
> andre ting med også :o/

HVorfra i DE?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-02-06 23:43

Hekto wrote:
> HVorfra i DE?

Bismark.. men altså, så vidt jeg kan regne ud koster det kun omkring
1000kr i benzin og færge, hvis ellers sådan en dagsbillet virker med
trailer efter.. det må jeg lige lure imorgen.

// Hans, der regner med ihvertfald at nå Græsted Veterantraf i Juni
// på russeren :)

Fra : Hekto

Dato : 09-02-06 08:57

Hans Joergensen submitted this idea :
> Bismark.. men altså, så vidt jeg kan regne ud koster det kun omkring

Dem er der et par stykker af. Min motor står lige syd for Berlin.

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-06 06:02

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in

> [...]
> russerstumper (der i blandt en sidevogn), men det billigste jeg kan
> finde retur er ~1440kr med scandlines når man har trailer på :o/

Hvad koster det at låne/leje en kassevogn ?? Den vil vel være noget
billigere at få med over vandet ?

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 09-02-06 18:09

Hej Hans
hvad med at køre solo derned og hjem på prøve plade med sidevognen monteret
har en solomaskine der burde kunne klare opgaven fra den 0103
er dog med solo gearing så der skal nok skiftes en del gear hjem

hilsen Jørgen (Hattemager)
dneprside.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-02-06 18:39

Jørgen Sørensen wrote:
> [...]
> har en solomaskine der burde kunne klare opgaven fra den 0103
> er dog med solo gearing så der skal nok skiftes en del gear hjem

Mjah.. nu har jeg jo først sidevognskortet i starten af april ;)
såæh.

Men altså, det koster heller ikke så meget i bil, jeg kan komme med
færgen og retur samme dag for 520kr (720 og 200kr retur på hjemrejsen).

Og i bilen kan jeg få plads til alt muligt andet oppakning som fx. øl :)

> hilsen Jørgen (Hattemager)
> dneprside.dk

Vidste ikke du også læser med her.. ses vi til Veterantræf i Græsted? :)

// Hans

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 09-02-06 19:16

Hej Hans
husk så at der er træf i lynge
hvor vi kører fra til Græsted
jo jeg læser så meget om mc jeg kan komme i nærheden af
jeg ved ikke om du kunne få stumperne leveret i Rostock ( måske også svært
at skubbe en sidevogn ombord)
jeg har fået leveret 2 mc'er fra polen og derefter skubbet dem ombord (er
lig billig færge )
Hilsen Jørgen
der har spam filter som IKKE reklamere

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-02-06 19:39

Jørgen Sørensen wrote:
> husk så at der er træf i lynge

Det har jeg bemærket, og jeg vil tilstræbe at være der ihvertfald
noget af tiden :)

> hvor vi kører fra til Græsted

Mjah, de 520kr retur er billigt nok :) og jeg har så mulighed for at
vælge mellem flere sidevogne og kan se dem før jeg vælger, + at
kæresten og mig kan få en tur ud af det.. så det bliver nok
løsningen.

// Hans

Fra : tb

Dato : 12-02-06 07:44

> [...]
> russerstumper (der i blandt en sidevogn), men det billigste jeg kan
> finde retur er ~1440kr med scandlines når man har trailer på :o/

Det gav jeg ihvetilfælde ikke. Jeg købte en kobibilet spodsbjerg-tårs (jeg
er jyde) og så rødby-puttgarden. Jeg droppede gedser da den var væsenligt
dyere. Det var noget med en orange afgang eller noget. Der er ikke voldsomt
mange km forskel på de overgange

Fra : Armand

Dato : 12-02-06 14:46

tb skrev:

> [...]
> dyere. Det var noget med en orange afgang eller noget. Der er ikke
> voldsomt mange km forskel på de overgange....

Hvad i alverden kunne afholde dig fra at køre den tur kontinentalt?
Jeg har lige slået efter på viamichelin:
Fra Lillebælt sparer man godtnok ca 80 km's kørsel dén vej; men samme 80
km kan ikke koste mere end 150;- tur-retur i ekstra benzinudgifter, og dét
har du ikke fået din kombi-billet til :-|
Mer-distancen tager ligeledes højest én time hver vej, og den time er
allerede forbrugt i vente og sejl -tid ved Spodsbjerg/Tårs :-|

Fra Lillebælt har man allerede brugt 5 timer når man ankommer til
Puttgarten; og dét er endda stramme tider uden ventetid ved færgen. Den
samlede transporttid er dén vej opgjort til at være 7T13m, hvor den
kontinentale rute angives til kun at skulle tage 5To5m, hvilket matcher
med min erfaring fra hjemturen(*) fra vores decemberweekend i Berlin.
Udover sejltiden til forskel skyldes differencen også større
motorvejs-andel á: "539km including 488km(!) on motorways" hhv. "457km
including 310km on motorways" :-|

(*):
Hjemtur =søndag => ingen tung trafik på autobahn!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 12-02-06 11:46

tb skrev:

> [...]
> mange km forskel på de overgange

Hvad i alverden kunne afholde dig fra at køre den tur kontinentalt?
Jeg har lige slået efter på viamichelin.com:
[...]

samlede transporttid er dén vej anslået til at være 7T13m, hvor den
kontinentale rute angives til kun at skulle tage 5To5m, hvilket matcher
med min erfaring fra hjemturen(*) fra vores decemberweekend i Berlin, og
udover sejltiden til forskel er årsagen også: "539km including 488km(!)

..
..
..
..