Det kommer jo som så meget an på hvad dine ønsker/krav er.
I mit tilfælde ønskede jeg at erstatte min tunede ØV scooter (som
poltiiet var blevet for lidt for "glad" for). Heldigvis uden at blve
taget
Med mindre at arbejdet kræver at jeg kører i bil den pgl. dag, så er
det den lille MC der dækker mit behov (2 x 4 km)
Jeg fandt en 2004 model med 5kkm til 13k og efter ca. 700 km må jeg
sige at jeg er godt tilfreds. Bevares den trækker ikke armene lange,
men økonomien er fin (35-40 km/l) og så er jeg fri for at påfylde 2T
olie og at stanken "hænger i tøjet.
Jeg betragter den som en lovlig tunet knallert og IKKE en MC.
Jeg hører ikke til de mindste (hverken højde eller drøjde
) og
typisk topfart er omkring 90 kmt. Men jeg har da haft den oppe på 105
i medvind og der var vist lidt mere i den
I stid modvid er topfarten omkring 85.
Gearskiftet kræver tilvæning i forhold til alm. MC gear. Ikke noget
med en ned og resten op.
Når sæsonen starter må det vise sig om forskelligheden i gearskiftet
bliver et problem. Den rigtige MC er en '05 V-Strom 650 som jeg er
superglad for.
Til sidst vil jeg sige at jeg ikke kunne finde på at bruge f.eks 20k
på en lille ny mc, så hellere en brugt 400-500 ccm MC og lad nu være
med at lade dig friste at den mange super billige og elendige
kinesiske MC'ere.
De ruster før at du har kørt den ud af butikken ogserviceintervallerne
er typisk 2.500 km. Så med mindre at du er "gør det selv" typen, så
bliver en kineser MC hurtigt et dyrt bekendskab.
Noget andet er at brugtprisen vel er lig med en "ping pong" box fra
den lokale
Ingen tvivl om at "kinserne kommer", det tager bare lige nogle år
ligesom med de koreanske biler.
On 08 Feb 2006 17:37:28 GMT, Ole Schov <ole.schov@0PZFTprivat.dk>
(slet 0PZFT) wrote:
>Hej
>Vil en ANF 125 være god som vinterkøretøj eller hvad skal man vælge
>til under 20kg