Forvirret ang jetkit og slidte strålerør
Fra : Studen

Dato : 08-02-06 15:11

Hej vintersøvnige skribenter. I forbindelse med vinterens udskiftning af
katanaens motor, er jeg ved at have rodet mig ud i et lidt "anderledes"
setup:

-GSX1100EF motor
-GSF1200 karburator ('98)
-2 x 2 K&N luftfiltre
-LeoVince CBR600F3 open slipon og mellemrør

Jeg er ikke i tvivl om at hvorvidt det kan komme til at "spille" sammen, men
det giver lidt spørgsmål ang. valg af jetkit. Jeg har efterhånden læst en
masse skræmmehistorier på diverse fora ang. FactoryPro og dynojet kits, der
skulle kunne gøre grimme ting ved karburatorens strålerør. Dertil syntes jeg
at priserne virker ganske horrible for eks. dynojet kits.

Jeg er af flere uafhængige "ombyggere" blevet anbefalet at kigge på
http://www.mikuni-topham.de/ eller http://www.motorrad-vater.de/ hvor nålene
efter sigende skulle være bedre forarbejdet, og hvor priserne er betydligt
mere medgørlige end de danske.

MEN jeg aner jo ikke, hvad jeg skal bestille med mit "skæve setup"!? Jeg
drømmer om selv at kunne installere kittet, for så bare at liste op til
Lydmuren for at få det finjusteret, men lader det sig gøre i min situation?
Jeg har meget lidt forstand "karburatorens indre", og det gør det ekstremt
svært at angribe projektet.

Topham har et færdigt kit til GSF1200 karburatoren
http://www.mikuni-topham.de/DEUTSCHSITE/VERGASERKITS/Suzuki/GSF1200bis2000_Startseite.html ,
men det vil formentligt ikke tjene mig?

Er jeg nødt til at liste op til Lydmuren med min standard bandit karburator,
og bide i den sure dynojet, eller burde jeg kunne importere et brugbart kit?

På forhånd tak
Studen

Fra : Hekto

Dato : 08-02-06 15:37

Studen brought next idea :
> [...]
> og bide i den sure dynojet, eller burde jeg kunne importere et brugbart kit?

Factorypro er vist herostratisk berømte for at slide strålerør.
Hvis du med K&N filtre mener åbne filtre, skal du være opmærksom på at
de ikke altid fungerer med CV-kaburatorer.

M.h.t. at ændre noget, så skal du regne med at det tager lang tid at
finde den rigtige opsætning. Fede nåle + magre dyser .. og det omvendte
kan også fungere fint.

Man kan også bare betale sig fra det!

.... godt man har gør-det-selv-Dell'Orto'er uden membraver, CV og andet
pjat! ,o)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Moller

Dato : 08-02-06 15:44

Hekto wrote:

> Factorypro er vist herostratisk berømte for at slide strålerør.
> Hvis du med K&N filtre mener åbne filtre, skal du være opmærksom på at
> de ikke altid fungerer med CV-kaburatorer.

   Nu nævnte han ellers Dual KN filtrende, så jeg går ud fra det er
standard sættet til Banditten... dette er ikke så problematisk som med
enkelt filter på alle 4 kabunader, så ville ikke male fanden på vægen
her ;) så er der støre change for at en af knasterne for pittings og
spiser en vippearm.

> M.h.t. at ændre noget, så skal du regne med at det tager lang tid at
> finde den rigtige opsætning. Fede nåle + magre dyser .. og det omvendte
> kan også fungere fint.

   Du skal ha en stage 3 nål i, den klare sig fint både ved stage 1, 2 og
3 opsætningen ;) groft sagt er det den samme... med dit setup vil jeg
heller ikke være nervøs der.

   Det er groft sagt samme nål i både FactorySnot sættet, og Dynojet
sættet, så jeg vil tro det er samme nåle også fra de andre ;) så jeg vil
ha gjort som dig nok, at bestille det sæt... smide nålene i + dyser, op
til lydmuren og så betale sig for at han for rette hoveddyserne mere
sikkert ind, hvis ik de er ok fra start, og så lige hæve sænke nålen for
dig... samt til slut justere din tomgang ind, så den overholder CO osv...

   Hvad er den ramme til ???? i sættet ???? jeg kan ski ikke lure det.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Studen

Dato : 10-02-06 14:52

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
>.....så er der støre change for at en af knasterne for pittings og spiser
>en vippearm.

Har det noget med K&N filtre at gøre? Altså er der en større risiko for
pitting med K&N?

> [...]
> ind, hvis ik de er ok fra start, og så lige hæve sænke nålen for dig...
> samt til slut justere din tomgang ind, så den overholder CO osv...

Som du kan læse i mit svar til Bageren, er jeg tilbøjelig til at betale mig
fra die ganze molevitten ved eks. Lydmuren, men havde jo gerne undværet
dynojet. Har du nogen erfaringer med dem i relation til slidte strålerør?
Jeg ville simpelthen ikke ane hvad jeg skulle bestille, og det kunne jo
hurtigt blive dyrt.....

> Hvad er den ramme til ???? i sættet ???? jeg kan ski ikke lure det.

No clue

Studen
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-02-06 17:38

> Har det noget med K&N filtre at gøre? Altså er der en større risiko for
> pitting med K&N?

NEJ!!

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Armand

Dato : 11-02-06 12:56

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> NEJ!!

Jeg tror at Moller havder ironi-mode'n slået (diskret) til og derved
henførte begge sager under GSXR-mytedannelse

--
Armand.
(myteskaber)
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
.. .
..

Fra : Moller

Dato : 10-02-06 21:20

Studen wrote:
> dynojet. Har du nogen erfaringer med dem i relation til slidte strålerør?
> Jeg ville simpelthen ikke ane hvad jeg skulle bestille, og det kunne jo
> hurtigt blive dyrt.....

   Ja, det har kostet mig adskillelige tusind kroner med det sjov... jeg
vil ALDRIG ha et factory Pro nålekit i igen, ligegyldigt hvad der blir
sagt om at mange ik har problemer osv. Faktum er de åd et spritnyt sæt
strålerør på turen hjem fra Lyngby til Albertslund, og op til træf på
toppen...

   Jeg har nu kørt 15-20.000km med mine Dynojet nåle i stedet, og mine
strålerør er flotte runde stadigvæk, og ingen problemer med tomgang
osv... ud over jeg nok bør skifte tændrør, og syncronisere kaburatore
her til 1.marts ;)

   Lydmuren sælger også DynoJet, men du skal sige det specifict til ham at
du vil ha dem frem for FactoryPro, da det er deres hofmærke. Han skal
nok justere den fint ind osv. aligevel, og så skal jeg da lige gøre
opmærksom på at Heinrich overfede syncroniserings værktøj straks vil
afsløre utætte ventiler osv. ;) og han har en CO måler til at justere
tomgang ordentlig osv... så med en mixxet maskine som den, så er han nok
det bedste valg.

   Glemte jeg at sige at Lydmuren går for at være guden til de luft/olie
kølet suzukier ??? ;)

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 08-02-06 23:18

"Studen" Skev:

> [...]
> der skulle kunne gøre grimme ting ved karburatorens strålerør. Dertil
> syntes jeg at priserne virker ganske horrible for eks. dynojet kits.

Hej!

Som du jo nok er klar over står jeg lidt i den samme situation, mit setup
er:

Gsx-r 1100 motor
Bandit 1200 karbuer
Også de der dobbelt KNer
laser extreme fullsystem

Men skidtet er jettet til en Gsx-r 750

Er lidt i tvivl om jeg bare skal købe B12 factory kittet, eller om jeg skal
finde på noget andet!

Hvis du finde noget alternativt, der er bevist funktionelt, eller interesant
læsning om emnet, må du gerne dele det herinde!

kim..

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-02-06 07:35

> [...]

> situation? Jeg har meget lidt forstand "karburatorens indre", og det gør
> det ekstremt svært at angribe projektet.

Hej Stud

Du skal ikke bestille noget. Du har ingen anelse om hvordan maskinen kører,
og begynde at bestille alle mulige kits o.l. er ikke muligt. Først når du
har kørt på den er det muligt for dig at få en ide om i hvilken retning den
skal justeres. Jeg havde sendt den direkte op til lydmuren med en besked om
den skal gå godt. Som du selv siger, så har du ikke forstand på hvordan en
karburator virker. Når du ikke har det, så er det umuligt for dig at justere
et karburator batteri ind selv. De priser på dynojetkists du kan finde
(f.eks. Louis) ligger meget tæt på de danske priser, så der er ikke meget
sparet ved at bestille sådan noget hjem i forvejen. Så hellere sige til
Heinrich at hvis den trænger til et dynokit, så bestiller han sådan et. Det
får du brug for, hvis den ønskede indstilling af karburatorene ligger uden
for de originale nåles justeringsrammer.

Altså stands ulykken og lad en proffessionel overtage. Kend dine
begrænsninger.

Fra : Studen

Dato : 10-02-06 14:41

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:43eae296$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> justeringsrammer.
>
> Altså stands ulykken og lad en proffessionel overtage. Kend dine

Hej Bager

Jeg havde selvfølgelig håbet at min planer kunne føres ud i livet, men på en
måde er jeg glad for dit svar. Det eneste jeg stadig er utryg ved, er om jeg
risiskerer at rende ind i problemerne med de slidte strålerør (jeg tager
udgangspunkt i, at jeg under alle omstændigheder skal have et jetkit i, da
jeg har valgt "åbne" K&N filtre).

Jeg ville jo klart foretrække et, af de af mig nævnte, tyske kits, da jeg
har dårligt om både dynojet og factorypro kits'ne. Så vidt jeg kan
gennemskue, skulle det stå værst til med factorypro, men løber jeg en risiko
med dynojet? Det skulle vist være hundedyrt at få skiftet slidte strålerør
(og det lader sig vist ikke engang gøre på alle karburatorer).

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-02-06 17:37

> [...]
> risiko med dynojet? Det skulle vist være hundedyrt at få skiftet slidte
> strålerør (og det lader sig vist ikke engang gøre på alle karburatorer).

Jeg tror også du skal have tyndere nåle (Jetkit), men du ved det ikke før
maskinen er samlet og kører p.g.a. de meget åbne filtre. Potten har dog en
lidt mindre diameter end man plejer at bruge til 1000cc + cykler, så det
trækker i den anden retning. Factory pro bruger Titaniums nåle, og de har ry
for at rive stålerørene i stykker (Spørg bare Moller). Dynojet bruger
alunåle som originalt, de yder ikke større slid på strålerørene så vidt jeg
ved.

Fra : Moller

Dato : 10-02-06 21:28

> med dynojet? Det skulle vist være hundedyrt at få skiftet slidte strålerør
> (og det lader sig vist ikke engang gøre på alle karburatorer).

   4 stks. Bandit 1200 rør.... 1595Kr. med moms, anden gang man køber
sådan et sæt inden for en mdr. så er man pist.

   DynoJet er som Bager skriver lavet i alu, og derved er de ikke et
problem.... er du stadig nervøs, så sørg for at røre ved dem inden
montering, de skal være spejl blanke, og du må absolut IKKE kunne mærke
nogen ujævnheder i nålene da dette vil virke som en rundfil i dine
strålerør... ellers læs min anmeldelse af Holtug MC som er importør for
Factory, inde på dmcn.dk ... det lort han skriver med at fjerne en lille
stump et eller andet i kabuatorene er rent bulshit, og løgn ;) jeg tror
mange herinde fra kan bevidne at hvis der er nogen som ved hvordan
Bandit kaburatorene er skruet sammen pågrund af adskillelig hygge
adskilleses dage osv. ;) så er det mig. Og nej den lille tap han skriver
har aldrig eksisteret, og hvis den har, så er den aldrig været på
mine, og de findes heller ikke på split tegningerne.... hmmm, det var
lige lidt galle til dagen ;) men sådan er det jo når en fagmand blir
skubbet op i et hjørne, så tyger han oftere til løgne for at rede
ansigtet, frem for at erkende der var en fejl... ala fejlproduktion af
lige det sæt nåle jeg fik, men ak nej, jeg fik narda ud af det andet end
jeg spildte 2*1595Kr. for strålerør, og godt og vel 3000Kr. for en
unødig rulning ud over...

Fra : Studen

Dato : 12-02-06 16:10

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> 4 stks. Bandit 1200 rør.... 1595Kr. med moms, anden gang man køber sådan
> et sæt inden for en mdr. så er man pist.

Det har sgu været nogle dyre lærepenge. Jeg håber for alt i verden at undgå
en lignende "learning curve" ;)

> [...]
> montering, de skal være spejl blanke, og du må absolut IKKE kunne mærke
> nogen ujævnheder i nålene da dette vil virke som en rundfil i dine

Jeg har fået følgende uddybende forklaring af en gammel oldskool rotte (har
vist ombygget mangen en skruzuki):

"Dynojet

good bits lots of bits in the kit 3 sets of mains good instructions but you
must get it set up properly on a DYNO

bad bits the emulsion tubes can get fucked in less than 8,000 miles and
there £17 each

the needles wear out but have a lifetime warranty so can be exchanged for
new ones for free , but you have to send your old needles 1st before they
will exchange them"

> [...]
>af det andet end jeg spildte 2*1595Kr. for strålerør, og godt og vel
>3000Kr. for en unødig rulning ud over...

Surt igen.. - altid rart at kunne notere sig, hvem man skal gå uden om på
mc-markedet. Jeg kan i det hele taget godt lide at lære af andres fejl ;)

Stud