Gs 500 køreproblemer
Fra : Patrick Westergaard

Dato : 07-02-06 20:42

Hey

jeg havde mange problemer med min gs500 i slutningen af sidste sæson,
omdrejningerne var meget ustabile og var hele tiden nødt til at stille på
tomgangshastigheden så den ikke fik for mange eller for få omdrejninger, og
når jeg f.eks stod i stilstand med cyklen kunne den finde på at få et
omdrejningsflip og ved langsom kørsel kunne jeg mærke at cyklen huggede en
anelse

har fået det måske kan være fordi gummiringene som tætner imellem motor og
karburator kan være utæt så den får falsk luft ind og man kan teste det ved
at sprøjte et middel på gummiringende når motoren kører og se om der sker en
reaktion, men hvad er det for noget stads jeg skal bruge til det???

ellers nogle gode forslag til hvad der kan være galt med min cykel??

På forhånd tak

Patrick

Fra : Peter

Dato : 07-02-06 21:22

"Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> wrote in message

> [...]
> ved at sprøjte et middel på gummiringende når motoren kører og se om der
> sker en reaktion, men hvad er det for noget stads jeg skal bruge til

Prøv med dieselstart

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Hekto

Dato : 07-02-06 21:25

> ellers nogle gode forslag til hvad der kan være galt med min cykel??

Du kan sprøjte dieselstart eller lightergas omkring gummitætningen.
Stiger den i omdrejninger er der en utæthed.

Det kan også være membranerne der sidder øverst på spjældene. Du skal
tage toppen af kaburatorerne, tage spjæld og membraner ud og
kontrollere dem op imod noget skarpt lys. Er der hul er den kaput, dog
med en lille mulighed for at tætne med silicon - dog ikke
langtidsholdbart.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-06 22:14

Hekto skrev i meddelelsen ...

>med en lille mulighed for at tætne med silicon - dog ikke
>langtidsholdbart.

Glem silicone, midlet hedder sikaflex 221, en polyeurethan baseret
fugemasse.
Opløses i cellulosefortynder, og "males" i revnen/hullet i membranen. Holder
fremragende, nok længere end membranen

mvh
Orla

Fra : Hekto

Dato : 07-02-06 22:46

> [...]
> fugemasse.
> Opløses i cellulosefortynder, og "males" i revnen/hullet i membranen.

Ah, OK. Den kendte jeg ikke; men jeg gør jo ikke så meget i den slags
mere.

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 07-02-06 21:36

Patrick Westergaard wrote:
> [...]

> reaktion, men hvad er det for noget stads jeg skal bruge til det???

> ellers nogle gode forslag til hvad der kan være galt med min cykel??

Hej!
Er selv gammel GS'er... Min var ikke så glad for vådt vejr, bare tåge
kunne være nok, det var så overgang i tændrørene, lidt pronto i dem hjalp
(tankstationen), men ellers når vejret var rigtigt koldt kunne min også
godt være noget ustabil, det havde også meget at sige om motoren var varm,
somom jeg skulle stille 2 tomgangshastigheder, en for kold motor og een
for varm, det var den meget følsom overfor, fandt dog aldrig ud af
hvorfor...
Men som hekto skriver, tjek disse membraner det har jeg selv gjort på min
den nye, og endda skiftet den ene da den var lidt ødelagger ...?
-Dette hjalp MEGET... (bare det jeg fjernede lidt hvidt snavs fra den ene
og satte dem i igen hjalp)

Mvh
Mikael Jørgensen.
(øv jeg savner den...)

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 07-02-06 23:15

Mikael Jørgensen skrev:

> [...]
> lidt ødelagger ...? -Dette hjalp MEGET... (bare det jeg fjernede
> lidt hvidt snavs fra den ene og satte dem i igen hjalp)

Hvem indstiller da også en kold motor ;)

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 08-02-06 23:32

Nå nu har jeg rodet lidt med cyklen idag

har checket de gummiringe imellem karb og motor og de ser fine ud, har brugt
lidt flydende pakning for en sikkerheds skyld inden jeg skruede dem på
motoreren igen, har prøvet at skille karburatoren ad og de 2 membraner ser
fine ud og karburatoren ser ren ud og kan ikke umiddelbart finde nogle fejl

Har derefter prøvet at montere den igen men det hjalp sgu ikke, tomgangen er
meget ujævn og hvis jeg giver for meget gas går den ud, selv med fuld
choker

nogle som har nogle ideer eller er det tid til at opgive og smide den til
mekaniker?

mvh
Patrick

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 08-02-06 23:35

P.S tændrørerne var helt sodet til, hvilket ifølge min haynes manual skulle
skyldes dårlig luft/benzin mix eller chokerfejl....

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-02-06 09:53

"Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> writes:

> P.S tændrørerne var helt sodet til, hvilket ifølge min haynes manual
> skulle skyldes dårlig luft/benzin mix eller chokerfejl....

Det er ikke bare dit chokerkabel der hænger?

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 09-02-06 10:50

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote in message

> Det er ikke bare dit chokerkabel der hænger?
>
> --
> Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
> motortosse.dk | Just another day.

det har det muligvis gjort, det gamle fungerede ikke så godt men har skiftet
det og nu fungerer det fint...

Fra : Jansen

Dato : 09-02-06 19:30

Patrick Westergaard wrote:
> "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote in
> message news:kkdpslwsyl6.fsf@rrnord.dk...

> det har det muligvis gjort, det gamle fungerede ikke så godt men har
> skiftet det og nu fungerer det fint...

Hej Patrick
Har ikke så meget forstand på det der ennu, men for mig lyder det so om at
der bliver undertryk i tanken, kunne det tænkes ?

Fra : Armand

Dato : 09-02-06 23:30

Patrick Westergaard wrote:

> "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote in message

> det har det muligvis gjort, det gamle fungerede ikke så godt men har
> skiftet det og nu fungerer det fint...

Og du er sikker på at det er tilstrækkeligt løst justeret så ikke chokeren
alligevel hænger lidt hele tiden?

Kig endvidere også efter på karburatorerne hvorledes at chokeren betjenes
dér. Det kan sagtens hænde at én eller begge af de små messingtappe hænger
i skidt eller ir og ikke vil falde helt på plads, så prøv at trykke dem
ekstra ned med en finger!

--
Armand.
(lige nu via webinterface't fordi world-online's newsserver tilsyneladende

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 10-02-06 10:51

> [...]
> Armand.
> (lige nu via webinterface't fordi world-online's newsserver tilsyneladende

jeg har prøvet at have motoren kørende med tanken af og der ser det ud som
om chokeren virker fint

er snart lidt lost med muligheder, kan det være nogle dele i karburatoren
som er kabut eller den måske er for beskidt??

Patrick

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-02-06 12:10

> [...]

> er snart lidt lost med muligheder, kan det være nogle dele i
> karburatoren som er kabut eller den måske er for beskidt??

Tjah, det er efterhånden lidt svært at sige noget intelligent om - specielt
af mig, men jeg synes det oprindelige problem lyder som vand i svømmehusene
kombineret med en masse stillen på tomgang mens motoren var kold.

Hvis svømmehusene har været tømt, ville jeg nok lige tage
Clymeren/Haynes/Manualen/Whatever i hånden og stille alle skruerne i
karburatorene tilbage til grundindstillingen. Så har man noget at gå
ud fra.

Fra : Armand

Dato : 10-02-06 16:53

Mikkel Christensen wrote:

> [...]
> Clymeren/Haynes/Manualen/Whatever i hånden og stille alle skruerne i
> karburatorene tilbage til grundindstillingen. Så har man noget at gå

Jup!
Eller frem for alt: At nøjes med at justere tomgangen ind én gang for alle
mens motoren er absolut varm, og derefter leve med at det er chokeren der
skal holde liv i kludene endog særdeles længe under varm-kørings perioden,
samt acceptere at det er håndgas der skal klare arbejdet hvis man
alligevel slår chokeren fra tidligt :-|

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-02-06 19:01

> [...]
> skal holde liv i kludene endog særdeles længe under varm-kørings perioden,
> samt acceptere at det er håndgas der skal klare arbejdet hvis man

Jamen den kører fint på den måde - så snart den går rent under lempelig
gasgivning lægger jeg chokeren helt ned.
Så ligger tomgangen i håndledet de næste 2-3 km
Hellere det end 4-5.000 o/m ved hvert røde lys =o()

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder