Lovlig udstødning
Fra : Stefan Sommer

Dato : 07-02-06 20:06

Min SV650 har en MIVV udstødning på. Den er vist ikke helt lovlig - har
ikke undersøgt det, men den lyder ikke sådan. Jeg har tænkt mig at få
den rullet ind her til foråret og evt. sat andet luftfilter, jetkit
eller lignende på. Jeg har dog også tænkt mig tage på bronzekursus og
måske på bane, hvor udstødningen nok ikke er så smart at have med. Jeg
regner ikke med det umiddelbart er så svært at pille den nye udstødning
af og sætte den originale på, men jeg er lidt usikker på om det kan
skade motoren at gøre det, hvis den er indstillet til MIVV udstødningen.
Tror I det bliver et problem? Kan man evt. gøre noget andet end at
skifte udstødningen?

hilsen Stefan
SV650S

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-02-06 07:42

> [...]
> MIVV udstødningen. Tror I det bliver et problem? Kan man evt.
> gøre noget andet end at skifte udstødningen?

Hej Stefan

Det værste der kan ske er at den kører lidt dårligere med den originale
udstødning når den er optimeret til en åben potte, men chancen for at noget
skades er ekstremt lille.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og Suzuki DR 600 '85