|
| Dansk "fartpilot" - Købt af politiet så de~ Fra : Anders Majland |
Dato : 05-02-06 22:42 |
| | |
Ped (05-02-2006)
| Kommentar Fra : Ped |
Dato : 05-02-06 23:42 |
| | |
Anders Majland (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 06-02-06 09:30 |
|
> Den ligner ret meget denne her:
> http://www.throttlemeister.com/
>
> Har kørt med sådan en i 5-6 år. Kan varmt anbefale sådan en tingest.
Fra ing.dk:
"Der et amerikansk produkt, som minder om mit, men med det skal man flytte
hele hånden og maskinen gasser ned, mens man slår den til. Så jeg gik selv i
gang med at ud-vikle en fartfastholder,« fortæller Per Reby.
Yamaha og Honda skal over en årrække levere nye motorcykler til politiet som
afløsere for BMW'erne. Da aftalen blev indgået, var det meningen, at der
skulle monteres en amerikansk produceret fartfastholder.
»Vi så på forskellige løsninger, der blev afprøvet, her i blandt en
amerikansk model, der ligner den danske Pacekeeper. Men brugergruppen, der
skulle afprøve mulighederne i praksis, synes bedst om den danske model,«
siger Torkil Hattel fra Rigspolitiet, der har haft ansvaret for indkøb af de
nye motorcykler.
"
| |
Ukendt (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-02-06 09:50 |
|
> Yamaha og Honda skal over en årrække levere nye motorcykler til politiet
> som afløsere for BMW'erne. Da aftalen blev indgået, var det meningen, at
> der skulle monteres en amerikansk produceret fartfastholder.
Cool får vi så strømere på R1 maskiner ??! respect !!
/Juel
| |
Ukendt (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-02-06 13:36 |
|
"Juel" <him> skrev i en meddelelse
news:43e70da4$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Yamaha og Honda skal over en årrække levere nye motorcykler til politiet
>> som afløsere for BMW'erne. Da aftalen blev indgået, var det meningen, at
>> der skulle monteres en amerikansk produceret fartfastholder.
>
> Cool får vi så strømere på R1 maskiner ??! respect !!
Både ja og nej Rigspolitiet har et antal civile motorcykler, som bl.a. er
R1, ZX9R, ZX12R, GSXR1000 m.fl., men de kommer i som reklamemotorcykler men
det gør FJR1300ABS og ST1300 Pan Europa ABS.
--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75
BMW 535I E34 - 1989; Hobby Prestige 495 - 1988
| |
Ole Hansen (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 06-02-06 21:44 |
|
Dannie wrote:
> Både ja og nej Rigspolitiet har et antal civile motorcykler, som bl.a. er
> R1, ZX9R, ZX12R, GSXR1000 m.fl., men de kommer i som reklamemotorcykler men
> det gør FJR1300ABS og ST1300 Pan Europa ABS.
Det bliver smart med FJR'eren, hvis de køber udgaven med semi-automatisk
gearkasse.. Så kan de sætte i gang uden at bruge hænderne :) Gas i
gassen og så klaske den i første..
--
Ole Hansen
| |
Ukendt (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-02-06 13:37 |
| | |
Armand (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-02-06 17:43 |
|
Anders Majland skrev:
> http://ing.dk/article/20060203/FORSKNING/102030058/-1/UGENSAVIS
= Bag PW
> http://www.pacekeeper.dk/
"Dansk klub for motorcykel entusiaster (MCTC)" *gnæk-gnæk*
Demo-.mpg:
Det er jo blot en cruise-control som alle andre, blot med en anderledes
måde at låse gasgrebet - Intet nyt under solen dér :-|
Væsentligste problem er at den ikke er tilt-sikker: Motoren kan fortsætte
med at køre med x-gas efter styrt hvilket ikke er lovligt :-|
Politiet bruger og har altid brugt "cruise-controls" under henvisning til
nødret: En motorbimmer kan ikke række højre arm ud som stoptegn til en
medkørende trafikant, uden at miste fart i.f.t. denne, hvis ikke man havde
mulighed for at låse gassen! Men til almen brug er den ikke lovlig
--
Armand.
| |
Leif Poulsen (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Leif Poulsen |
Dato : 06-02-06 18:50 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:ds7ua8$893$1@abbeden.bunk.cc...
-klip-
Men til almen brug er den ikke lovlig
>
> --
> Armand.
Er du sikker på det, Armand ? Henvisning til lov §§ ??
Han udbyder den jo til salg til alle og enhver !
Leif
| |
Armand (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-02-06 19:17 |
|
Leif Poulsen wrote:
> Men til almen brug er den ikke lovlig
>>
> Er du sikker på det, Armand ? Henvisning til lov §§ ??
> Han udbyder den jo til salg til alle og enhver !
Den er da så langtfra ulovlig at sælge - Det er brugen der ikke er tilladt
:-|
Måske at jeg får surfet mig til henvisningen; men det er sikkert at
gasgreb, såvel som -pedaler skal returnere automatisk når ikke betjent!
--
Armand.
| |
Aragorn Elessar (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 06-02-06 23:25 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:ds83r7$kdb$1@abbeden.bunk.cc...
> Leif Poulsen wrote:
>
>
> > Men til almen brug er den ikke lovlig
> >>
> > Er du sikker på det, Armand ? Henvisning til lov §§ ??
> > Han udbyder den jo til salg til alle og enhver !
>
> Den er da så langtfra ulovlig at sælge - Det er brugen der ikke er tilladt
> :-|
> Måske at jeg får surfet mig til henvisningen; men det er sikkert at
> gasgreb, såvel som -pedaler skal returnere automatisk når ikke betjent!
>
> --
> Armand.
Hej Armand.
Der findes da adskillige glade BMW-kørere uden for politiets rækker, der
kører med cruise control på deres motorcykler, og dette er så vidt jeg ved
fuldt lovligt.
Jeg har tygget Detailforskrifter For Motorkøretøjer igennem, og jeg kan
sgutte finde noget om gasgreb og pedalers automatiske vandring når de ikke
bruges.
Men slipper du gassen ved et styrt på en motorcykel med cruise control,
nedsætter cruise controllen jo automatisk farten, da gasgrebet derved søger
tilbage til udgangspositionen og dermed aktiverer cruise controllen, der er
indstillet til at slå automatisk fra ved aktivering af gassen (mere/mindre),
aktivering af koblingen, samt aktivering af baghjulsbremsen.
Og en forklaring for de "langsomme":
1. Cruise control = lovlig.
2. Cruise control ikke lave ting, når mc-kører gøre ting.
3. Dig fatte? ;oD
Venlig hilsen
Aragorn_DK
--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================
| |
Ukendt (07-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-02-06 07:30 |
|
Aragorn Elessar skrev i meddelelsen ...
>Og en forklaring for de "langsomme":
>1. Cruise control = lovlig.
>2. Cruise control ikke lave ting, når mc-kører gøre ting.
>3. Dig fatte? ;oD
Nu ikke så kålhøgen :-/ Alle de efterkøbte cruisedimser der har været tale
om er IKKE koblet til nogen bremser, kobling, eller for den sags skyld noget
andet. Det er blot en mekanisk bremse af gashåndtaget, og jeg kan garantere
dig at et trægt gashåndtag bliver afvist i en synshal.
Det er muligt at BMW markedsfører et lovligt system, der ligesom på biler er
koblet til bremserne med minimum TO uafhængige systemer.
Det er blot ikke det at der tales om, og ikke hvad politiet bruger ifølge
oplysningerne i begyndelsen af tråden :-|
mvh
Orla
| |
Aragorn Elessar (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 10-02-06 19:20 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:43e83e31$0$2448$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Aragorn Elessar skrev i meddelelsen ...
>
> >Og en forklaring for de "langsomme":
> >1. Cruise control = lovlig.
> >2. Cruise control ikke lave ting, når mc-kører gøre ting.
> >3. Dig fatte? ;oD
>
>
>
> Nu ikke så kålhøgen :-/ Alle de efterkøbte cruisedimser der har været
tale
> om er IKKE koblet til nogen bremser, kobling, eller for den sags skyld
noget
> andet. Det er blot en mekanisk bremse af gashåndtaget, og jeg kan
garantere
> dig at et trægt gashåndtag bliver afvist i en synshal.
>
> Det er muligt at BMW markedsfører et lovligt system, der ligesom på biler
er
> koblet til bremserne med minimum TO uafhængige systemer.
>
> Det er blot ikke det at der tales om, og ikke hvad politiet bruger ifølge
> oplysningerne i begyndelsen af tråden :-|
>
> mvh
> Orla
Kålhvadfornoget?
Okay, hvad er det for en dims, der snakkes om?
Jeg har grumme på fornemmelsen, at jeg har misset et eller andet væsentligt
her...
Venlig hilsen
Aragorn_DK
--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================
| |
Armand (08-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-02-06 03:42 |
|
Aragorn Elessar wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:ds83r7$kdb$1@abbeden.bunk.cc...
>>
>> Den er da så langtfra ulovlig at sælge - Det er brugen der ikke er tilladt
>> :-|
>> Måske at jeg får surfet mig til henvisningen; men det er sikkert at
>> gasgreb, såvel som -pedaler skal returnere automatisk når ikke betjent!
>
> Der findes da adskillige glade BMW-kørere uden for politiets rækker, der
> kører med cruise control på deres motorcykler, og dette er så vidt jeg ved
> fuldt lovligt.
> ...slipper du gassen ved et styrt på en motorcykel med cruise control,
> nedsætter cruise controllen jo automatisk farten, da gasgrebet derved søger
> tilbage til udgangspositionen og dermed aktiverer cruise controllen, der er
> indstillet til at slå automatisk fra ved aktivering af gassen (mere/mindre),
> aktivering af koblingen, samt aktivering af baghjulsbremsen.
> Og en forklaring for de "langsomme":
> 1. Cruise control = lovlig.
> 2. Cruise control ikke lave ting, når mc-kører gøre ting.
> 3. Dig fatte? ;oD
Jup!
Elektrisk/automatisk cruise-comtrol; men omtalte er rent mekanisk og
omtales
også jævnligt som "cruisecontrol" her på gruppen og en fastlåsning af
gasgrebet ér altså ikke lovligt!
--
Armand.
(lige nu via webinterface't fordi world-online's newsserver tilsyneladende
(endelig) er brudt helt sammen)
| |
Grunnet (08-02-2006)
| Kommentar Fra : Grunnet |
Dato : 08-02-06 22:11 |
|
"Leif Poulsen" <lp@FJERNknus.dk> skrev i en meddelelse
news:ds828h$mgu$1@newsbin.cybercity.dk
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:ds7ua8$893$1@abbeden.bunk.cc...
>
> -klip-
>
>
> Men til almen brug er den ikke lovlig
>>
>> --
>> Armand.
>
> Er du sikker på det, Armand ? Henvisning til lov §§ ??
>
Det fremgår klart og tydelige af den kommenterede vejledning for syn af
køretøjer - afsnit 7.01.001
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap07.pdf
7.01.001 Generelle bestemmelser
(1) Motor skal være fastgjort til køre tøjets bærende elementer. Motorens
effektafgivelse og omdrejningstal skal kunne reguleres trinløst fra
førerpladsen.
Gaspedal/-håndtag skal virke blødt og jævnt og må ikke være forsynet med
fastholdelsesanordning. Gashåndtag (håndspeeder) er dog tilladt, såfremt det
er let at betjene under kørslen. Motor skal være tæt for olie.
--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)
| |
Esben (07-02-2006)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 07-02-06 15:53 |
|
hej alle.
jeg kan fortælle at den rigtigt effektiv.
jeg har selv kørt rundt med sådan en i et par år.
Især på langtur ned gennem europa på de tyske motorveje er den
genial.
hilsen esben, odense
| |
|
|