Maling på spraydåse - Color Rite vs
Fra : Ped

Dato : 03-02-06 17:10

Hej gruppe,

Jeg er løbet ind i et farveproblem. Jeg har et par ridser på
ventildækslet på GPZ'eren, som jeg gerne vil have malet. Der er ingen
farvekode hverken i servicebogen eller værkstedshåndbogen, men jeg ved
at farven hedder Pearl Cosmic Gray og at Color Rite's farvekode er
3080U. Jeg har også et sted set at Factory code er 630, og desuden
skulle farven vistnok svare til Honda color code 3037.

Den lokale farvehandel har et betydeligt udvalg i MOTIP, men de siger at
der ikke findes nogen sammenligningstabeller mellem MOTIP og Color Rite
eller andre mærker, og deres farvedatabase omfatter kun biler - ikke
motorcykler.

Jeg havde for god ordens skyld ventildækslet med derind, men at vælge
den rigtige farve ud fra en sammenligning med et farvekort set i neonlys
er ikke nemt. Der må da findes en måde at få den rigtige farve på, når
nu man står med et nummer, eller? Hvad gør I andre, når I står og skal
bruge en spraydåse med maling? Jeg kan ikke af Color Rite's hjemmeside
se om de har forhandlere i Danmark - er der nogen der ved om Color Rite
kan fås herhjemme?

På forhånd tak.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100

Fra : IJ

Dato : 04-02-06 16:00

> [...]
> spraydåse med maling? Jeg kan ikke af Color Rite's hjemmeside se om de har
> forhandlere i Danmark - er der nogen der ved om Color Rite kan fås

R.H. Lacke har en farve, der hedder pearl cosmic grey, men farvekoden
er T2. Det var måske værd at undersøge nærmere?
http://www.motorradlack.de Brunos Moto i Flensborg kan skaffe malingen.
http://www.brunos-moto.com

Ib