RF 600 kun på 2 cylindre
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-02-06 20:53

Jeg har lige været ved at rode med min RF'er oppe i garagen. Bare lidt
nulleri.
Da jeg så vil starte den , går den kun på cylinder 1 og 2. Nr 3 og 4 er der
ingen liv fra. Forrørene forbliver kolde.
Skal fejlen så ikke findes i karburatorene? Begge tændspoler virker vel, når
både 1 og 2 går fint?

--
Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Armand

Dato : 02-02-06 21:09

Thomas Buus Andersen skrev:
> [...]
> ingen liv fra. Forrørene forbliver kolde.
> Skal fejlen så ikke findes i karburatorene? Begge tændspoler virker vel, når

Grundlæggende er det modsat:
- De yderste hhv. de midterste cylindre har hvert sit tændings-kredsløb!
- Det er meget usandsynligt at lige de to midterste karbunader skulle
svigte samtidigt.

Stod den på sidestøtteben? => bensinen løber fortrisvis/først til de
laveste karburatorer -> de venstre!

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
.. .
..

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-02-06 21:19

Armand wrote:

> [...]
> svigte samtidigt.
>
> Stod den på sidestøtteben? => bensinen løber fortrisvis/først til de

Vi er einge om at man tæller nr 1 og frem fra venstrehånds side, når man
sidder på den.
Det er netop 3 og 4 ( højre side) den er gal med. Også selv om jeg holder
den op
så benzinen kan komme derover.

Det kan ske at NGK igen svigter mig efter et halvt år i hi. Det er jo sket
før

Thomas

Fra : Armand

Dato : 03-02-06 00:15

Thomas Buus Andersen skrev:

> Vi er einge om at man tæller nr 1 og frem fra venstrehånds side, når man
> sidder på den.
> Det er netop 3 og 4 ( højre side) den er gal med......

Jup!
Nu var det mere i fortsættelse af den med tændings-kredsløbene, der
gjorde at jeg fabulerede videre omkring midterste (tændkredsløbs)
karbunader.
Jeg fortsatte jo også med "de højest-liggende v: sidestøtteben"!

> .....Også selv om jeg holder den op så benzinen kan komme derover.

Gi' karbunadebatteriet et par håndfaste gok med en gummihammer eller en
lægte/lign og se om ikke de øverste svømmere (også) løsner sig :-/

> Det kan ske at NGK igen svigter mig efter et halvt år i hi. Det er jo sket
> før

Nu lægger du jo ord i munden på mig
Hvorfor fortsætter du med at købe et dyrt produkt som svigter dig??
Byt om på højre og venbstre tændrørspar og se om fejlen flyttes til
modsatte side!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 21:24

Har oplevet samme på en rf600 :)

Pil tændrørshætten af og klip et stykke af ledningen. Skru tændrørshætte på
og se om det dur! :)

Fra : Steen E.

Dato : 02-02-06 23:39

> [...]
> er der
> ingen liv fra. Forrørene forbliver kolde.

Du har naturligvis checket det du har "nullereret" med ?

Ellers er tændrørskablerne til 3 og 4 måske byttet?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Armand

Dato : 03-02-06 00:17

Steen E. skrev:

> Ellers er tændrørskablerne til 3 og 4 måske byttet?

= Ligegyldigt!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-02-06 00:20

On Fri, 03 Feb 2006 00:16:57 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>= Ligegyldigt!

Naeh - Ikke helt.
Den går på 1 & 2, men ikke på 3 & 4.
Tændspolerne trækker 1 & 4 samt 2 & 3 parvis.
Hvis hætterne på 3 & 4 er forbyttet så har du balladen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 03-02-06 00:42

Steen Gruby skrev:
> [...]
> Den går på 1 & 2, men ikke på 3 & 4.
> Tændspolerne trækker 1 & 4 samt 2 & 3 parvis.
> Hvis hætterne på 3 & 4 er forbyttet så har du balladen.

Auch!
Dér var jeg for hurtig
Selvfølgelig er der dén mulighed for fejl (selvom den sjældent
eksekveres p.g.a. nøje passende stivnede tændkabler der kun lader sig
placere på én måde)!!

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 06:17

> [...]
> p.g.a. nøje passende stivnede tændkabler der kun lader sig placere på én

Hej

I var vist lidt for hurtige begge, om man bytter 1 & 2 eller 3& 4 er
så vidt jeg ved lige forkert. he he

Hygge PD CBR1100t

Fra : Armand

Dato : 03-02-06 12:54

Poul Dam skrev:

> I var vist lidt for hurtige begge, om man bytter 1 & 2 eller 3& 4 er
> så vidt jeg ved lige forkert. he he

HA!
Jég var alligevel så vågen at jeg nåede at fange dén:
Steens ord: "den går på 1&2, men ikke ..." henfører ikke til proceduren,
men til pågældende motorcykel der går på de to venstre cylindre men ikke
de to højre!

--
Armand.
(med let ranket ryg)

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 03-02-06 14:49

Jeg kom frem til at der ikke var gnist på de to tændrør. De fik en omgang i
Cellulose fortynder, og så virkede det ene igen. Så jeg tror bare jeg bliver
enig med mig selv om, at den har skidt på de to tændrør , og trænger til
nye.

Jeg synes bare det er svært at finde andre en NGK der hvor jeg køber. Det er
hhv. i Aalborg og hos louis.de .

Thomas

Fra : Armand

Dato : 03-02-06 16:44

Thomas B. Andersen skrev:
> Jeg kom frem til at der ikke var gnist på de to tændrør. ...
> ... og trænger til nye.
> Jeg synes bare det er svært at finde andre en NGK der hvor jeg køber. Det er
> hhv. i Aalborg og hos louis.de .

S.v.j.h. så var Aalborg netop et af de få steder hvor DFM's udsendte
fandt Denso-rør, da jeg i sin tid begyndte at punke NGK for deres ringe
drukne færdigheder :-|

Fra : Armand

Dato : 06-02-06 19:36

Det er tilsyneladende MC Select der tager Denso hjem, og udover CAPS er
Motorgården, Svenstrup den nærmeste MC Select -forhandler når man bor i
Aalborg!

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 04-02-06 22:15

Thomas B. Andersen wrote:
> [...]
> nye.
>
> Jeg synes bare det er svært at finde andre en NGK der hvor jeg køber. Det er

   Ring til Flemming Disc, eller send ham en Mail ;) han har et godt
udvalg af ikke NGK typen, og skaffer hjem hvis ik de er på lager.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 04-02-06 22:12

Steen Gruby wrote:
> [...]
> Den går på 1 & 2, men ikke på 3 & 4.
> Tændspolerne trækker 1 & 4 samt 2 & 3 parvis.
> Hvis hætterne på 3 & 4 er forbyttet så har du balladen.

   Hvis de er byttet ville han ikke engang ku få den til at holde sig i
live ;) så jeg tror nu Armand har ret... de gange jeg har fået sat
hætterne på for stærkt er man ikke i tvivl om det, da den absolut intet
vil anden end hoste og hakke, og stoppe så snart startmotoren ikke
skubber den rundt, altså på Banditten aka R4, ikke MZ'en den er
ligeglad... der er også kun et hul så man ik er i tvivl ;)