|
| Yamaha YZF 6R Fra : Vincent |
Dato : 02-02-06 17:23 |
|
Overvejer at købe ovenstående
Man kan åbenbart stadig købe 2005 modeller til en reduceret pris 140 K og
det er jo umiddelbart et godt køb.
Jeg har dog ingen erfaring med denne model og da man ikke kan prøvekøre den,
vil jeg høre om:
1. Er det er godt køb (måske et dumt ?)
2. Nogen der har erfaringer med denne model på godt og ondt
3. Hvilke alternativer kan anbefales (samme pris niveau)
Håber på gode svar, da jeg ikke har kunne finde meget på nettet
Hilsen
Vince
| |
Ukendt (02-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-02-06 18:07 |
|
Øhhhh er det ikke 03 modeller , til den pris , de er godt nok næsten ens
--
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
"Vincent" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:43e231f6$0$2399$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Overvejer at købe ovenstående
> Man kan åbenbart stadig købe 2005 modeller til en reduceret pris 140 K og
> det er jo umiddelbart et godt køb.
>
> Jeg har dog ingen erfaring med denne model og da man ikke kan prøvekøre
> den, vil jeg høre om:
>
> 1. Er det er godt køb (måske et dumt ?)
> 2. Nogen der har erfaringer med denne model på godt og ondt
> 3. Hvilke alternativer kan anbefales (samme pris niveau)
>
> Håber på gode svar, da jeg ikke har kunne finde meget på nettet
>
> Hilsen
>
> Vince
>
| |
Vincent (02-02-2006)
| Kommentar Fra : Vincent |
Dato : 02-02-06 18:22 |
|
Nej det er 2005 modeller... den nye 2006 model er anderledes og noget
dyrere... Har lige været hos en forhandler idag og set på den...
"P.E." <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
news:43e23c3a$0$2460$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Øhhhh er det ikke 03 modeller , til den pris , de er godt nok næsten ens
>
> --
> P.E.
> x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
> "Vincent" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:43e231f6$0$2399$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Overvejer at købe ovenstående
>> Man kan åbenbart stadig købe 2005 modeller til en reduceret pris 140 K og
>> det er jo umiddelbart et godt køb.
>>
>> Jeg har dog ingen erfaring med denne model og da man ikke kan prøvekøre
>> den, vil jeg høre om:
>>
>> 1. Er det er godt køb (måske et dumt ?)
>> 2. Nogen der har erfaringer med denne model på godt og ondt
>> 3. Hvilke alternativer kan anbefales (samme pris niveau)
>>
>> Håber på gode svar, da jeg ikke har kunne finde meget på nettet
>>
>> Hilsen
>>
>> Vince
>>
>
>
| |
Steen E. (02-02-2006)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 02-02-06 23:50 |
|
"Vincent" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:43e231f6$0$2399$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Overvejer at købe ovenstående
> Man kan åbenbart stadig købe 2005 modeller til en reduceret pris 140 K
> og det er jo umiddelbart et godt køb.
>
> Jeg har dog ingen erfaring med denne model og da man ikke kan
> prøvekøre den, vil jeg høre om:
>
> 1. Er det er godt køb (måske et dumt ?)
> 2. Nogen der har erfaringer med denne model på godt og ondt
> 3. Hvilke alternativer kan anbefales (samme pris niveau)
>
> Håber på gode svar, da jeg ikke har kunne finde meget på nettet
>
> Hilsen
>
> Vince
>
I 600cc klassen har den vel ingen andre konkurrenter end Hondas
CBR600RR - let og hurtig supersport.
Men hvis du ikke har noget imod noget lidt tungere at håndtere så fås
Suzukis SV1000S stadig til spotpris - en af sidste års mest solgte. Mere
bundtræk, men nok ikke ligeså hurtig på de små snoede.
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Vincent (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Vincent |
Dato : 03-02-06 07:55 |
|
Tak for dit bud på et alternativ Steen
Må indrømme at Suzuki har nogle ret gode alternativer til R6'eren...
SV1000S ser lækker ud, men virker lidt "bar" ( mangler kåbe) men det er
måske fordi det ikke er en supersport model ??
Ellers synes jeg også godt om GSX750 - den er pakket lidt pænere ind
Men hvorfor er Suzuki billigere end Yamaha? Er der kvalitets forskel ?
Spørger måske lidt dumt, men har kun kørt Harley tidligere og det er jo
noget helt andet - trænger nu til lidt sport og action.
Iøvrigt Steen... hvad er din erfaring med at have MC i byen... kan den stå i
fred eller skal man have garage?
Såfremt du hellere vil svare privat så er min mail vincentgroes@hotmail.com
Pft
Vince
"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:43e28c7a$0$2405$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Vincent" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:43e231f6$0$2399$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Overvejer at købe ovenstående
>> Man kan åbenbart stadig købe 2005 modeller til en reduceret pris 140 K og
>> det er jo umiddelbart et godt køb.
>>
>> Jeg har dog ingen erfaring med denne model og da man ikke kan prøvekøre
>> den, vil jeg høre om:
>>
>> 1. Er det er godt køb (måske et dumt ?)
>> 2. Nogen der har erfaringer med denne model på godt og ondt
>> 3. Hvilke alternativer kan anbefales (samme pris niveau)
>>
>> Håber på gode svar, da jeg ikke har kunne finde meget på nettet
>>
>> Hilsen
>>
>> Vince
>>
> I 600cc klassen har den vel ingen andre konkurrenter end Hondas CBR600RR -
> let og hurtig supersport.
>
> Men hvis du ikke har noget imod noget lidt tungere at håndtere så fås
> Suzukis SV1000S stadig til spotpris - en af sidste års mest solgte. Mere
> bundtræk, men nok ikke ligeså hurtig på de små snoede.
>
> --
> Steen E.
> http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
>
| |
Bo Christensen (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Bo Christensen |
Dato : 03-02-06 08:50 |
|
> Spørger måske lidt dumt, men har kun kørt Harley tidligere og det er jo
> noget helt andet - trænger nu til lidt sport og action.
hehe,
det er sørme noget af et hop, harley->r6,
det skal nok blive totalt fedt, held og lykke med den nye stil,
husk at tage frynserne af lædertøjet
/bo
| |
Steen E. (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 03-02-06 08:54 |
|
> Iøvrigt Steen... hvad er din erfaring med at have MC i byen... kan den
> stå i
> fred eller skal man have garage?
>
>
Jeg har Fazeren i aflåst garage - og selvom der står mc'er rundt om her
på Vesterbro, som tilsyneladende får lov at blive der, så er det
"almindelige" brugsmaskiner a la Bandit 600.
Jeg tror at en spritny R6'er er for fristende, ligegyldigt hvad du
bruger af kædelåse og alarmer men der er både private garager og
garageanlæg rundtom i byen, typisk omkring 3-500 kr/mdr. Eller måske din
baggård ?
Hvad siger forsikringsselskabet ?
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Vincent (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Vincent |
Dato : 03-02-06 09:16 |
|
Har endnu ikke talt med dem men rygter siger i omegnen af 6000 årligt -
lyder ikke sååå skræmmende.
Kunne nok finde en garage, men er det mon nok - bor på Nørrebro
En kammerats bror har i sommer købt en SV1000 så ham vil jeg lige spørge
lidt ud.... det er jo en 2 cyl. maskine i modsætning til 4 cyl. på
R6'eren..... ved ikke helt om det betyder så meget ???
Kommer jo helt an på hvad man skal bruge den til, men jeg kører nok mest by
kørsel...
Ellers er der jo også en brugt GSXR 750 som vist kan fåes til en fornuftig
pris....
"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:43e30c25$0$2489$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Iøvrigt Steen... hvad er din erfaring med at have MC i byen... kan den
>> stå i
>> fred eller skal man have garage?
>>
>>
>
> Jeg har Fazeren i aflåst garage - og selvom der står mc'er rundt om her på
> Vesterbro, som tilsyneladende får lov at blive der, så er det
> "almindelige" brugsmaskiner a la Bandit 600.
>
> Jeg tror at en spritny R6'er er for fristende, ligegyldigt hvad du bruger
> af kædelåse og alarmer men der er både private garager og garageanlæg
> rundtom i byen, typisk omkring 3-500 kr/mdr. Eller måske din baggård ?
>
> Hvad siger forsikringsselskabet ?
>
> --
> Steen E.
> http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
>
| |
Ukendt (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-02-06 11:06 |
|
Vincent skrev i meddelelsen
<43e2fe49$0$38712$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>Tak for dit bud på et alternativ Steen
>Må indrømme at Suzuki har nogle ret gode alternativer til R6'eren...
>
>SV1000S ser lækker ud, men virker lidt "bar" ( mangler kåbe) men det er
>måske fordi det ikke er en supersport model ??
Det kan der gøres noget ved, der er masser af "aftermarket" tilbehør.
>Men hvorfor er Suzuki billigere end Yamaha? Er der kvalitets forskel ?
Reinhard køber fornuftigt ind, sikkert derfor priserne er fine. Suzuki har
typisk haft dårligere finish hvad angår maling og detaljer, end de andre
japanere, men med alu-stel er der jo ikke megen maling at være bekymret for.
Suzuki design er noget rodet og tilfældigt IMHO, men det er jo en smagssag.
Motoren på SV/TL må vist betegnes som driftssikker og holdbar.
R6 er ifølge erfaringer på gruppen _ikke_ fri for Yamaha gearkasseproblemer
:-| Der er stadig problemer med "kløerne" på 2. gear. Bestemt ikke på alle,
men alligevel så ofte at det må betegnes som et mærke problem, der har varet
helt tilbage fra 70'ernes DS7 og R5, gennem XS750, FJ1100, (FJ1200, to
tilfælde lokalt), og nu R6.
mvh
Orla
VTR-Fie
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Torben Scheel (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 03-02-06 12:18 |
|
Orla Pedersen wrote:
>
> R6 er ifølge erfaringer på gruppen _ikke_ fri for Yamaha gearkasseproblemer
> :-| Der er stadig problemer med "kløerne" på 2. gear. Bestemt ikke på alle,
> men alligevel så ofte at det må betegnes som et mærke problem, der har varet
> helt tilbage fra 70'ernes DS7 og R5, gennem XS750, FJ1100, (FJ1200, to
> tilfælde lokalt), og nu R6.
FJ1100 havde notorisk dårligt 2.gear pga. manglende undercutting. FJ1200
kan ikke statistisk siges at have generelle problemer med 2. gear i
forhold til andre mærker, da de var opmærksom på problemet da de
opgraderede motoren. Til gengæld er det en traktorgearkasse af rang
(hold på bremsen når du sætter i gear, ellers fortsætter den sgu' over
krydset.. - men den holder øjensynligt fint til belastningen).
Hvis R6'eren har arvet mere fra XJ600 end FJ1200 er gearkassen sikkert
udemærket - også ved frigear -> 1. gear. Jeg husker ikke min VF750S
eller GSX1100F gearkasse som værende meget bedre end FJ'erens der
fungerer eksemplarisk i fart (sikkert uden at være sportskørerens kop
the - what do I know..).
--
vh
Torben - FJ11(2)00
| |
Ukendt (04-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-02-06 08:32 |
|
Torben Scheel skrev i meddelelsen
<43e33bb2$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>FJ1100 havde notorisk dårligt 2.gear pga. manglende undercutting. FJ1200
>kan ikke statistisk siges at have generelle problemer med 2. gear i
>forhold til andre mærker, da de var opmærksom på problemet da de
>opgraderede motoren.
To ud af tre :-| Kun Mylunds er gået fri. En af de andre kører nu med
undercutting foretaget med vinkelsliber, (udført i arrigskab over at den
indkøbte reservemotor også led af problemet). Hmmm. mon nordjylland er en
særlig hård belastning for gearkasser ;-D
>Hvis R6'eren har arvet mere fra XJ600 end FJ1200 er gearkassen sikkert
>udemærket - også ved frigear -> 1. gear
Jeg tror ikke at "over/under" gearkassen på R6 har arvet fra de gamle
motorer, den er dog så markant anderledes bygget.
mvh
Orla
| |
Torben Scheel (04-02-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 04-02-06 10:00 |
|
Orla Pedersen wrote:
> To ud af tre :-| Kun Mylunds er gået fri. En af de andre kører nu med
> undercutting foretaget med vinkelsliber, (udført i arrigskab over at den
> indkøbte reservemotor også led af problemet). Hmmm. mon nordjylland er en
> særlig hård belastning for gearkasser ;-D
Tjah - hvis man følger et FJ forum er der forbavsende få problemer med
2. gear på 1200 - og der er dog betragteligt bedre statistisk materiale
end dine 3 kammersjukker (der måske endda har prøvet hinandens maskiner
- et tilfælde? Jeg tror det ikke
>
> Jeg tror ikke at "over/under" gearkassen på R6 har arvet fra de gamle
> motorer, den er dog så markant anderledes bygget.
>
Men alligevel skal købere advares mod Yamahas konstruktion er dårlig fra
70'erne og frem :-/ Netop konstruktionsforskellen bør nævnes i den
forbindelse IMHO.
--
vh
Torben
| |
Ukendt (04-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-02-06 20:51 |
|
Torben Scheel skrev i meddelelsen
<43e46cf1$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...
> (der måske endda har prøvet hinandens maskiner
>- et tilfælde? Jeg tror det ikke
Dét har de med sikkerhed ikke Men den fejlfri er af absolut sidste
årgang, og har ikke kørt alverden. Den har i øvrigt ikke traktorgearkasse,
den er bedre end "fie" på det punkt. (Olie ?)
>> Jeg tror ikke at "over/under" gearkassen på R6 har arvet fra de gamle
>> motorer, den er dog så markant anderledes bygget.
>>
>Men alligevel skal købere advares mod Yamahas konstruktion er dårlig fra
>70'erne og frem :-/ Netop konstruktionsforskellen bør nævnes i den
>forbindelse IMHO.
Kun fordi der netop for nyligt var en "R6" der her på gruppen klagede sin
nød, og endog blev bekræftet af andre i, at det ikke var et enkeltstående
tilfælde. Derfor.
Det betyder jo ikke at alle Yamaha gearkasser dør, min XS826 motor
overlevede jo også, (sjovt nok var den en reservedelsmotor af absolut sidste
generation, der satte grå hår i hovedet af Ole v. Special, deri at den havde
XJ-motornummer.) Det er jo heller ikke alle Honda'er hvor
knastkædestrammeren kreperer, men der er dog nok tilfælde til, at jeg finder
det rimeligt at gøre opmærksom på problemet.
mvh
Orla
| |
Mikkel Christensen (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 06-02-06 11:26 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:
> To ud af tre :-| Kun Mylunds er gået fri. En af de andre kører nu med
> undercutting foretaget med vinkelsliber, (udført i arrigskab over at den
> indkøbte reservemotor også led af problemet). Hmmm. mon nordjylland er en
> særlig hård belastning for gearkasser ;-D
Muligvis. Mit 1. gear er lige blevet repareret med en Dremel :)
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard
| |
Jes Vestervang (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 03-02-06 15:53 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:
> Suzuki har typisk haft dårligere finish hvad angår maling og
> detaljer, end de andre japanere, men med alu-stel er der jo ikke
> megen maling at være bekymret for.
Jeg mindes at have læst herinde at et britisk mc-blad havde målt
forgaffelvinklen på en række sv'ere og fundet ret store
afvigelser. Google kunne desværre ikke lige hjælpe min hukommelse.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
jesper@FJERNveloce.d~ (03-02-2006)
| Kommentar Fra : jesper@FJERNveloce.d~ |
Dato : 03-02-06 09:35 |
|
Hej Steen
"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> writes:
> I 600cc klassen har den vel ingen andre konkurrenter end Hondas
> CBR600RR - let og hurtig supersport.
Hvad med Suzuki GSXR600 og med lidt god vilje er Triumph Daytona 650
og Kawasaki ZX6R 636 vel også med i den kategori? De bliver da testet
sammen i bladene...
PS. Ja jeg har selv en ZX6R, så måske lidt forudindtaget, men jeg
lægger også mærke til at Steen og foreslår sin "egen" model...
--
Jesper
http://www.veloce.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=33
| |
Steen E. (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 03-02-06 10:14 |
|
> og Kawasaki ZX6R 636 vel også med i den kategori? De bliver da testet
> sammen i bladene...
>
> PS. Ja jeg har selv en ZX6R, så måske lidt forudindtaget, men jeg
> lægger også mærke til at Steen og foreslår sin "egen" model...
>
Kawa'en naturligvis, men den er da ikke på tilbud ?? R6'eren i 2005
model står til superpris, 40.000,- nedsat så længe det varer.
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
jesper@FJERNveloce.d~ (03-02-2006)
| Kommentar Fra : jesper@FJERNveloce.d~ |
Dato : 03-02-06 11:05 |
|
Hej
"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> writes:
> Kawa'en naturligvis, men den er da ikke på tilbud ?? R6'eren i 2005
> model står til superpris, 40.000,- nedsat så længe det varer.
Nej det er rigtigt... Den er ikke på tilbud Det var 2004 modellen
derimod. Måske kan man få nogle af dem?
--
Jesper
http://www.veloce.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=33
| |
AP Skovsen (03-02-2006)
| Kommentar Fra : AP Skovsen |
Dato : 03-02-06 13:33 |
|
>
>> Kawa'en naturligvis, men den er da ikke på tilbud ?? R6'eren i 2005
>>model står til superpris, 40.000,- nedsat så længe det varer.
>
>
> Nej det er rigtigt... Den er ikke på tilbud Det var 2004 modellen
> derimod. Måske kan man få nogle af dem?
>
I FastBikes (februar 2006) testes ZX-6R, Daytona, GSX-600R og R6.
Alle 2005 modeller der er mere eller mindre nedsat på dette tidspunkt af
året. Deres valg falder på GSX-600R men dette valg skyldes til dels at
den er billig i UK. Hvis man går og overvejer at købe en 2005 600cc'er
kan det godt betale sig lige at læse artiklen igennem...
--
/Skovsen
1998 GSX600F
| |
Vincent (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Vincent |
Dato : 03-02-06 16:41 |
|
Uha der kom mange svar - takker for interessen
Hmm er sgu noget i tvivl må jeg sige.. Kørte lige forbi en forhandler af
Yamaha idag og han har nu "kun" to røde R6'ere tilbage (ville gerne ha haft
en blå)
Tror jeg er mest hooled på sådan en R6, men min største bekymring lige nu
går nok mere på om den kan holde i fred på Nørrebro...
Hvad gør i andre?
Finder man en garage eller er der andre muligheder ??
Pft igen
Vince
"AP Skovsen" <aps541@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43e34d60$0$2475$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>>> Kawa'en naturligvis, men den er da ikke på tilbud ?? R6'eren i 2005
>>>model står til superpris, 40.000,- nedsat så længe det varer.
>>
>>
>> Nej det er rigtigt... Den er ikke på tilbud Det var 2004 modellen
>> derimod. Måske kan man få nogle af dem?
>>
>
> I FastBikes (februar 2006) testes ZX-6R, Daytona, GSX-600R og R6.
> Alle 2005 modeller der er mere eller mindre nedsat på dette tidspunkt af
> året. Deres valg falder på GSX-600R men dette valg skyldes til dels at
> den er billig i UK. Hvis man går og overvejer at købe en 2005 600cc'er
> kan det godt betale sig lige at læse artiklen igennem...
>
> --
> /Skovsen
> 1998 GSX600F
| |
|
|