Mega billig ATV - nogen erfaringer?
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-02-06 13:45

Hej med jer,

Min lillebror overvejer på det kraftigste at investere i følgende meget
billige ATV:
http://www.lavepriser.dk/shop/productinfo.asp?id=ATV200cc

Nu har jeg ikke selv disse drømme, men efter at have hørt om folks
erfaringer med de billige kinesiske pocketbikes osv., har jeg direkte
frarådet ham at smide sine penge efter sådan en omgang billigt gøjl.
Hvad siger I andre - der er måske oven i købet nogle, som har erfaringer med
www.lavepriser.dk ´s varer som de vil dele ud af?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 ...snorker i sit vinterhi...

Fra : Armand

Dato : 02-02-06 14:48

Psycho Cowboy skrev:
> [...]
> frarådet ham at smide sine penge efter sådan en omgang billigt gøjl.
> Hvad siger I andre - der er måske oven i købet nogle, som har erfaringer med

Læs mellem linierne på sitet:
Hvor skrives der noget om reservedels-forsyningen?
Rent bortset fra deciderede nedbrud, så er sliddele et tungt område for
køretøjs-ejere - Men åbenbart ikke for køretøjs-sælgere :-/

Til gengæld er priserne så man kan forledes til at more sig med sagerne
sålænge de holder - Hvilket, j.v.f. andre skriverier, så til gengæld
ikke behøver at være særligt længe :-|

Endelig er der statistikken der dømmer firehjuls-crosserne ude som
absolut farlige. Hvilket tilsyneladende skyldes en kombination af
specielle køreegenskaber kombineret med brugere der har en
legetøjs-opfattelse af motorkøretøjet og derfor sjældent er påklædt til
brugen (á så meget som en hjelm!?) !

--
Armand.

Fra : BoA

Dato : 02-02-06 15:12

Armand skrev:

klip....

> [...]
> specielle køreegenskaber kombineret med brugere der har en
> legetøjs-opfattelse af motorkøretøjet og derfor sjældent er påklædt til

Problemet med ATV-erne er i mindre grad
maskinernes køreegenskaber, end kørere der tror at
naturlovene ikke gælder hvis bare man har
tilstrækkeligt fede dæk monteret.

BoA

Fra : BoA

Dato : 02-02-06 15:04

Psycho Cowboy skrev:
> [...]
> frarådet ham at smide sine penge efter sådan en omgang billigt gøjl.
> Hvad siger I andre - der er måske oven i købet nogle, som har erfaringer med

Har ikke lige erfaring med specielt "lave
priser"-modellerne, men jeg kan da sige, at jeg
selv har skilt mig af med en ATV, der kostede
32.000 kr i indkøb fra ny. Den var simpelthen ikke
god nok, når den skulle andet end fise hen ad en
grusvej og larme. Lakeringen var ultra-tynd og
rusten begyndte at vise sig efter 1.ste halvår,
selv om den stod i en velventileret ladebygning.
Desuden satte jeg en helvedes masse penge til, da
jeg endelig fik den solgt efter at have sat prisen
voldsomt langt ned.
Nu har jeg en DYR Honda Foreman ES, der tilgengæld
bare kan alt hvad den skal - og mere end jeg kan !
Jeg vil sige, at enten skal man købe det billigste
juks man overhovedet kan finde, og regne med at
man får hvad man betaler for, og ikke forvente
andet end et stykke "billigt" legetøj - eller også
må man have mange penge på bordet, hvis det skal
være seriøst.

Med bedste hilsner
fra
BOA
(Nu kan det snart være nok med sjap og søle - det
er ikke endgang sjovt på ATV )

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-02-06 16:21

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min lillebror overvejer på det kraftigste at investere i følgende meget
> billige ATV:
> http://www.lavepriser.dk/shop/productinfo.asp?id=ATV200cc

Jeg har en børnecrosser som umiddelbart ser ud til at stamme fra ca. samme
producent som Lavepriser.Dk's, og jeg har kun et råd: Lad være.

Kvaliteten er så ringe at man tror det er løgn - og det er IKKE en talemåde.
Min gik i stykker første gang jeg kørte på den. Og anden gang. Og tredje.
Jeg har ikke kørt fjerde gang endnu, men jeg har ikke de store forventninger
til at det ikke går som det plejer.

Meningen var at ungerne skulle have den som legetøj, men der er 3-4 cm slør
i selve forgaflen, og bremserne ligner noget der kan knække af hvornår det
skal være, så jeg ved sgu ikke rigtig...
Til gengæld larmer den helt afsindigt, så planen med at køre i haven er
udelukket.

Rittig